Forespørgsel vedr lån til ven ?? Han er li~
Fra : Søren

Dato : 11-02-02 01:13

Jeg står i den situation at have været så godtroende at låne en "ven" 1000
dkr, de skulle have været betalt for 10 dage siden..

nu er det sådan at telefonen bliver lagt på, når jeg ringer, sms´er bliver
ikke besvaret..

det sidste er at jeg fik at vide at efter jeg havde Truet hende skulkle jeg
ikke regne med at se nogle penge..

1) jeg skal indrømme at jeg har været temperamentfuld, men aldrig truet med
vold, tæsk, inkassering ell ligenende blot sagt at jeg ville kommer derud
opg forventede at få pengene der !

Hvad kan jeg gøre, der er ikke papir på aftalen, men min kæreste har set jeg
har lånt dem til min ven..en aftale er vel en aftale..

Hvad gør jeg er meget desperat..Hun siger grundet mine sms´er og den ene
telefon opringning at hun har nok til et politi tilhold..

jeg er ikke voldsmand, blot desperat mangler mine penge og vil da gerne have
dem igen

svar evt via mail: somelierxxx@hotmail.com

Takker på forhånd

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-02-02 10:29

Søren <somelierxxx@hotmail.com> skrev i artiklen
<3c670bb3$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Hvad gør jeg er meget desperat..Hun siger grundet mine sms´er og den ene
> telefon opringning at hun har nok til et politi tilhold..

Det er med garanti forkert, at man kan få et polititilhold for nogle
telefonopkald og SMS-beskeder. Jeg ved naturligvis ikke, hvad der er sagt,
men der plejer at skulle meget mere til.

Det vigtigste er efter min opfattelse, at du får et klart bevis på, at din
ven skylder dig pengene. En mulighed kunne være, at du skriver et anbefalet
brev, hvori du beder din ven foreslå en ny tilbagebetalingsfrist. Skriv
endvidere, at hvis ikke du har modtaget svar inden 14 dage, vil du betragte
det som et tilsagn om, at pengene vil blive betalt senest den ../..-2002.

Du bør også skrive, at du har vidne på, at vedkommende har lovet at
tilbagebetale lånet senest den og den dato.

Hvis din ven er snu, vil vedkommende besvare brevet med noget i retning af,
at vedkommende ikke mener at skylde dig nogen penge. I så fald ville jeg
nok vælge at droppe sagen, da din kærestes vidneudsagn kan vise sig at være
utilstrækkeligt. Endvidere drejer det sig om et meget lille beløb
sammenholdt med de sagsomkostninger, du risikerer at påføre dig selv.