Sortering med Danske karakterer
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 10-02-02 23:28

Hej NG
Jeg har en database, hvortil jeg har en DBGrid.
På DBGriden har jeg 28 knapper fra A til Å jeg bruger til søgning, det helt
fint indtil Z, men med Æ, Ø, Å har jeg lidt problemer, m.h.t. Ø går det
fint, idet det er det højeste Asc - 216 -, særligt m.h.t. Å går det
galt, idet AA kommer først, det var måske til at leve med, men Å kommer på
en eller anden måde helt
tilfældigt mellem alle AA, min søgestreng ser ud som følger:

datBooks.RecordSource = SQLAll + "AND Authors.Author > Chr(197)"

Er der en venlig sjæl der har et bedre bud.
m.v.h.
ole

Fra : Rayman

Dato : 11-02-02 14:19

Er det en Access Database? Jeg har nemlig oplevet at den sidestiller aa med
å. Ellers, kan du ikke bruge en "order by Authors.Author" evt. med DESC til
sidst?

mvh. Rayman.