Movies fra nettet
Fra : Jens Juul Andersen

Dato : 10-02-02 23:05

Er der ikke en af alle I erfarne der kan forklare hvorledes man
downloader og sammensætter alle disse movies der findes på nettet til
een Quicktime movie.

mvh JJA

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-02-02 23:49

Jens Juul Andersen <juul@post1.tele.dk> wrote:

> Er der ikke en af alle I erfarne der kan forklare hvorledes man
> downloader og sammensætter alle disse movies der findes på nettet til
> een Quicktime movie.

I QuickTime Player kan du ganske enkelt klippe og klistre film sammen,
men det kræver nok pro udgaven.

Men jeg fornemmer ligesom, at det ikke er det du spørger om!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-02-02 00:46

> I QuickTime Player kan du ganske enkelt klippe og klistre film sammen,
> men det kræver nok pro udgaven.
>
> Men jeg fornemmer ligesom, at det ikke er det du spørger om!

Nu, da det er på bane.

Jeg har hentet en nøgle til at udløse Pro-versionen og betalt for det.
Man skulle bare indskrive det nye nummer i kontrolpanelet, ogs så skulle
der ske en hel masse. Hvor er det henne, f.eks.
klippe-klistre-værktøjet? Jeg troede, der kom en hel værktøjsbjælke frem
med alverdens herligheder.
Under æblemenuen står der bare QuickTime 5.02. Og i kontrolpanelet under
Registrering står der QuickTime Pro Player Edition.
Jeg kan ikke mærke, at der er sket noget revolutionerende. Der er ikke
sket nogen udvidelse af mulighederne. Jeg har en musik-CD med indlagt
videosekvens. Den kommer ikke frem. Og jeg har stadig problemer med at
åbne downloadede midifiler af typen Wav.
Har jeg i virkeligheden ikke gjort det rigtige for at få udløst
PRO-mulighederne?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-02-02 02:35

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> åbne downloadede midifiler af typen Wav.
> Har jeg i virkeligheden ikke gjort det rigtige for at få udløst

Det har du nu nok, men mulighederne er lidt skjulte.

Du kan med de små grå trekanter i tidslinjen udvælge dig et udsnit og
kopiere det over i et nyt tom vindue eller en anden film. I Edit menuen
kan du også vælge add og trim. Med "Get Movie Properties" kan du flytte
og rotere video spor. Med Exsport kan du gemme din redigerede film i et
nyt format, størrelse eller komprimering.

Prøv at rod lidt rundt menuerne og du vil finde mange muligheder.

Jeg tror ikke Wav dokumenter kan indholde midi.

Jeg har lagt en lille film på:
<http://homepage.mac.com/mta/iMovieTheater7.html>
hvis du vil se hvad der er muligt. Den er lavet på 5 min.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-02-02 20:29

> [...]
>
> Prøv at rod lidt rundt menuerne og du vil finde mange muligheder.
>
> Jeg tror ikke Wav dokumenter kan indholde midi.

Det drejer sig om midi-filer hentet fra diverse sites af dem, der
leverer den slags. Der står mid. efter navnet, og de kan åbnes af nogle
af mine musikprogrammer og oversættes til noder. De optræder på
Mac-skærmen med QuickTime-ikon og betegnelsen Wav.
I går aftes var der response, da jeg bad QuickTime kikke efter
opdatering. Der blev hentet nogle ekstra filtre eller lignende. Og nu
åbner min QuickTime også disse filer.

> Jeg har lagt en lille film på:
> <http://homepage.mac.com/mta/iMovieTheater7.html>
> hvis du vil se hvad der er muligt. Den er lavet på 5 min.

Jeg skal nok gå hen og se den. Strengt taget er jeg ikke så interesseret
i film. Jeg er mere på udkig efter lydredigeringsmuligheder, der evt.
kunne supplere mine musikprogrammer - evt. være lidt enklere end f.eks.
Cubase.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 11-02-02 00:01

Med pro-udgaven kan du gemme filerne. Med den "almindelige" udgave kan du
ikke. Til gengæld kan du i f.eks. Explorer Ctrl-klikke linket til filmen og
vælge "gem destination på disk" eller sådan noget lignende. Hvordan du så
får dem over i f.eks. iMovie ved jeg ikke, men sådan har du dem ihvertfald
på disken.

-Poul