Skærme
Fijala 3554
tv som skærm
Fra : Anders F

Dato : 10-02-02 20:33

Jeg har en bærbar IBM ThinkPad 1300 UDEN tv-out. Jeg har hørt at man
kan få et stik der skal gå fra pc'ens skærm udgangen til tv'et kan det
være rigtig, og hvor kan jeg få fat på sådan et stik...?

Hvis det lydder som noget værre vås så er jeg helt åben for
alternative forslag.
Mit problem er at jeg meget gerne vil have billed/film op på tv'et,
lyden er ikke noget problem da jeg overføre den via et jackstik.

Hilsen

Anders F

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-02-02 21:08

"Anders F" <htx01b20@gts.dk> wrote in message
> Jeg har en bærbar IBM ThinkPad 1300 UDEN tv-out. Jeg har hørt at man
> kan få et stik der skal gå fra pc'ens skærm udgangen til tv'et kan det
> være rigtig, og hvor kan jeg få fat på sådan et stik...?

Du kan få en dims, som kan konvatere fra VGA til compositive, eller hvad det
heder..

Prøv evt at se på edbpriser... dog er det vist rimeligt dyrt, omkring 1000
kroner, og kan vist kun tage op til 1024 * 768 eller noget i den retning..

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-02-02 02:07

Kun 1024 * 768?! De fleste tv-udgange kører da 640 * 480, ikke sandt? Det er
helt klart en dyr løsning though, men det kan jo være eneste mulighed i
nogle tilfælde, som dette hvor der er tale om en bærbar computer.

/Jacob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-02-02 22:20

On Tue, 12 Feb 2002 02:07:22 +0100,
Jacob Andersen <rep9210@yahoo.com> wrote:
> Kun 1024 * 768?! De fleste tv-udgange kører da 640 * 480, ikke sandt? Det er
> helt klart en dyr løsning though, men det kan jo være eneste mulighed i
> nogle tilfælde, som dette hvor der er tale om en bærbar computer.

Et fuldt TV signal (PAL) kører 576x432. Så selv 640x480 er
at presse citronen.

I gamle dage sagde man 40 tegn / til nød 64 tegn, pr. linie.

En nye bærbar med TV ud er nok et bedre alternativ.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 13-02-02 10:32

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
Det er

> Et fuldt TV signal (PAL) kører 576x432. Så selv 640x480 er
> at presse citronen.

Nå ok, men meningen er vel intakt i og med at det jeg ville påpege egentlig
bare var at 1024 * 768 var temmelig meget i den forbindelse (og åbenbart
mere end det giver mening at tale om eller hvad?)

> I gamle dage sagde man 40 tegn / til nød 64 tegn, pr. linie.

> En nye bærbar med TV ud er nok et bedre alternativ.

Ja, men det er immervæk en noget dyrere løsning.

/Jacob