Flytning af mapper i X
Fra : Mads

Dato : 10-02-02 19:47

Hey, jeg har et problem, som jeg svagt mindes engang har været vendt her
i gruppen.

Sagen er, at jeg frygteligt gerne ville have min applications og min
users mappe til at ligge på en anden partition end den, X-mappen også
ligger på.
Men det er ikke helt uproblematisk at flytte dem fra den ene partition
til den anden, fordi jeg får en besked om, at emnet ejes af root. Jeg
kan heller ikke slette de omtalte mapper - fordi de ejes af root.
Og så er det åbenbart heller ikke muligt, at få X til at godkende
Users-mappen, hvis den ligger på en anden disk

Jeg har prøvet at oprette mig selv som rodbruger i netinfo manager, men
der hjælper heller ikke.

Hvad gør jeg ?

mvh
-Mads

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-02 20:05

Mads <mads@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Users-mappen, hvis den ligger på en anden disk
>
> Jeg har prøvet at oprette mig selv som rodbruger i netinfo manager, men

slå root acces til
log ud
log ind som root
kopier mapperne
slet originalerne
opret symbolic links fra de flyttede mapper til original placeringen
(husk at de oprettede symbolic link skal have samme navn som originalen)
logud
logind som "dig-selv"

<icq:131382336>