Newsgroup klient i Java
Fra : Thomas

Dato : 10-02-02 17:25

Hej!

Jeg har fået den idé at jeg vil prøve at lave en klient til at læse
nyhedsgrupper (usenet).

Det ser ikke umiddelbart ud til Java har nogle classer til det, jeg tænker
på noget i retning af javax.javamail som bruges til email.

Er der nogen, der kender nogle tutorials, eller andre steder hvor jeg kan
finde lidt inspriration til at komme igang.

-thomas

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 10-02-02 17:49

"Thomas" <tv51@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen, der kender nogle tutorials, eller andre steder
> hvor jeg kan finde lidt inspriration til at komme igang.

Hej Thomas

Jeg kender intet til javax.javamail, men jeg tror ikke at du har
brug for det. Svjh er det nok at du har styr på sockets og de
"beskeder", der bruges af NNTP protokollen.

Se
JNews
http://jnews.sourceforge.net/
k n i f e
http://www.dog.net.uk/knife/
NewsReaders.com
http://www.newsreaders.com/
NNTP Protocol
http://www.mibsoftware.com/userkt/0099.htm

Håber du kan bruge det til noget
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Morten Primdahl

Dato : 11-02-02 09:00

Mikkel Bundgaard wrote:

> [...]
> brug for det. Svjh er det nok at du har styr på sockets og de
> "beskeder", der bruges af NNTP protokollen.

Knife er en implementation af en NNTP provider til JavaMail. Helt
på samme måde som der findes IMAP og POP3 providers fra Sun. Så jo,
benyt Knife/JavaMail hvis du vil spare dig selv for at skulle
implementere NNTP.

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Phone +45 70 12 24 42
System Integrator Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42

Fra : Thomas

Dato : 11-02-02 16:34

Morten Primdahl <morten@caput.com> wrote in news:3C677A19.90504@caput.com:

> [...]
> på samme måde som der findes IMAP og POP3 providers fra Sun. Så jo,
> benyt Knife/JavaMail hvis du vil spare dig selv for at skulle

Jeg takker!

-thomas