IBM ServeRAID II Ultra SCSI Adapter
Fra : The Harvester

Dato : 10-02-02 17:08

Hej

Jeg har fået en IBM ServeRAID II Ultra SCSI Adapter i overskud ved konv. af
en server, i den forbindelse vil jeg høre om der skulle være en der ved hvad
max båndbredde på denne er?

Har hørt både 20/MB/s og 40 MB/s... Grunden til jeg spørger er at jeg har 3
x 9,1 GB + 2 x 36 GB diske i min workstation, og vil gerne køre RAID 5 på
systemdrevet og RAID0 som datadrev, men båndbredden skulle jo helst ikke
falde i forhold til min nuværende Adaptec 2940UW.

Det skal siges at Controlleren har 3 kanaler - En der kan hjælpe med
oplysninger?... Thnx

Best Regards
TheHarvester@TeamHM.dk

Fra : Henning

Dato : 10-02-02 19:46

On Sun, 10 Feb 2002 17:07:30 +0100, "The Harvester"
<TheHarvester@TeamHM.dk> wrote:

> [...]
>systemdrevet og RAID0 som datadrev, men båndbredden skulle jo helst ikke
>falde i forhold til min nuværende Adaptec 2940UW.

Raid 5 på systemdrevet? Raid 0??? Ok, du er begrænset af dine diske,
ellers ville den vel hedde raid 1 på system, raid 5 på data? En Raid
0 alene (måske sammensat med en 1'er) er der vel forhåbentlig ingen
(seriøse) mennesker, der bruger i dag?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : The Harvester

Dato : 10-02-02 20:16

Hej

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers ville den vel hedde raid 1 på system, raid 5 på data? En Raid
> 0 alene (måske sammensat med en 1'er) er der vel forhåbentlig ingen

RAID5 på systemedrevet ja pga sikkerhed/hastighed
RAID0 på datadrevet udelukkende pga. hastigheden.

Jeg skal måske lige tilføje at det IKKE er en server men bare min klientpc,
og derfor ligger der ikke "vigtige" data på denne
Snakker vi server har du da ret, ikke et RAID system uden
sikkerhed/redundans

Best Regards
TheHarvester@TeamHM.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-02-02 20:36

Hej "The Harvester" <TheHarvester@TeamHM.dk>

>Jeg har fået en IBM ServeRAID II Ultra SCSI Adapter i overskud ved konv. af
>en server, i den forbindelse vil jeg høre om der skulle være en der ved hvad
>max båndbredde på denne er?

Lader til at være ultra scsi, dvs. 40MB/s

> [...]
>systemdrevet og RAID0 som datadrev, men båndbredden skulle jo helst ikke
>falde i forhold til min nuværende Adaptec 2940UW.

Alt andet lige er det en bedre controller end 2940UW. Og det at du
kører hw-raid vil give en bedre performance. SCSI-bussens båndbredde
er af mindre betydning i et setup som denne.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : The Harvester

Dato : 10-02-02 21:12

Hej

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse

> Lader til at være ultra scsi, dvs. 40MB/s

Det er også det jeg er kommet frem til via IBM's hjemmeside, selvom jeg nær
aldrg havde fundet det

> Alt andet lige er det en bedre controller end 2940UW. Og det at du
> kører hw-raid vil give en bedre performance. SCSI-bussens båndbredde
> er af mindre betydning i et setup som denne.

Thnx.. jeg må have konfig'et et setup, nu håber jeg bare at jeg kan få min
hot-swap skuffer til ar arbejde sammen med denne

--
Best Regards
TheHarvester@TeamHM.dk

Fra : Skimmerhorn

Dato : 11-02-02 16:28

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote in message
> Hej "The Harvester" <TheHarvester@TeamHM.dk>

> Lader til at være ultra scsi, dvs. 40MB/s

Scsi = 5 Mb/s 50 pins 5 Mhz 8 bit
Fast scsi 10 Mb/s 50 pins 10 Mhz 8 bit
Fast and wide 20 Mb/s 68/80 pins 10 Mhz 16 bit
Ultra scsi 20 Mb/s 50 pins 20 Mhz 8 bit
Ultra wide 40 Mb/s 68/80 pins 20 Mhz 16 bit
Ultra2 80 Mb/s 68/80 pins 40 Mhz 16 bit
Ultra 160.........
osv osv

Ud fra de givne oplysninger 20 Mb/s.