Skabeloner i FrontPage i stil med DW?
Fra : DiceMan

Dato : 10-02-02 15:52

Her kommer et spørgsmål fra en gammel Dreamweaver fan, der nu er
blevet bedt om at lave noget i FrontPage… hvilket der ikke lige er
helt styr på.

Mit spørgsmål er så, kan man lave Templetes (Skabeloner) i FrontPage,
på samme måde som i DW. For dem der ikke lige har styr på DW, betyder
det at man kan lave rettelser i en fil og så træder de i kraft alle
steder der bruger skabelonen.

Kan man egentlig bruge flere skabeloner i et dokument, i stil med
Libary i DW?

Håber der er nogen der kan give en hånd med.

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 10-02-02 17:27

DiceMan wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> Libary i DW?
>
> Håber der er nogen der kan give en hånd med.

Hejsa..

Har selv brugt DW, men bruger nu FP..

Men er ikke helt inde i hvad du mener med skabeloner..

Hvis det er til farver , borders og alt så'n noget, er CSS jo den
ultimative løsning..

Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Paasch

Dato : 10-02-02 22:22

Alternativt har FP jo themes som kan konfigureres efter behov.
Men øh, hvordan? Ved jeg ikke bruger det nemlig ikke selv, for mig virker
det lidt for "vanskeligt" foretrækker selv at bruge SSI og det går jo fint
med egen Apache server

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : DiceMan

Dato : 10-02-02 23:17

Mads Graugaard Hansen <admin@kingmedia.dk> wrote in message news:<a46715$ek3$1@sunsite.dk>...

> [...]
>
> Men er ikke helt inde i hvad du mener med skabeloner..
>
> Hvis det er til farver , borders og alt så'n noget, er CSS jo den

Hej Mads og hvem der ellers følger med.

Jeg bruger CSS i det omfang det er muligt, men hentyder mere til
standarder for hvordan sider er bygget; altså tabeller, links og
billeder (selve designet i det hele taget). Er der nogen steder i
FrontPage, hvor man kan styre disse ting centralt fra; altså ved at
lave en side, hvis man så laver rettelser i denne træder det i kraft
på alle sider der realiterer til den?

Fra : Trond Larsen

Dato : 11-02-02 02:28

Såvidt jeg skjønner ditt spørsmål, må svaret være ja. Flere metoder har
allerede vært nevnt. Man kan benytte seg av stylesheets (som jo ikke er
spesiellt for FP..), man kan benytte inkuderte filer via SSI ( heller ikke
en FP ting...) og man kan benyte seg av FP's inkluder fil(html fil). Man kan
også som nevnt benytte seg av FP's shared borders og Themes. Shared borders
er da elementer som alltid kommer igjen på de sidene som benytter disse. En
Theme er et designoppsett med farger, billeder fonter etc. Man kan lage egne
Themes.
Personlig benytter jeg for det meste inkluderte filer (SSI) og stilark.

Trond