Zuki ladning part IV
Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 10-02-02 14:25

Trofaste DFM'er (og dem er der jo mange af) vil huske, at jeg de sidste 1½
år har haft lidt problemer med ladesystemet på min suzi gsx750EX 1982.
Jeg har fået mange gode råd gennem gruppen -tak- og har også benyttet 'the
fault finding chart' fra gsresources.com.
Mange målinger viste at generatoren er defekt, mens andre ikke viste
alarmerende resultater for denne. Men min konklusion blev alligevel, at
generator er smadret mens ensretter/regulator er i god stand.
Derfor: Lørdag eftermiddag blev brugt hos svigerfar, hvor jeg dels målte
lidt igen (!), dels tog generatordækslet af (efter at have afmonteret
fodstøtten, geardækslet og starterdæksel). En fæl hørm slog mig imøde -
nemlig den samme hørm som jeg lugtede første gang maskinen viste tegn på
fejl i elsystemet. Og minsandten: Mindst to af spolerne i statoren ser ud
til at have haft det lidt smålunt med smeltet plast til følge.
Mandag ringer jeg til Schnabel, der fixer statoren og måske også sælger mig
en ny hjemmelavet ensretter/regulator - og så er suzi klar til foråret!

Martin
gsx750EX

Fra : Moller

Dato : 10-02-02 15:40

> Mandag ringer jeg til Schnabel, der fixer statoren og måske også sælger
mig
> en ny hjemmelavet ensretter/regulator - og så er suzi klar til foråret!

Hva koster det at få fixet sådan en stator ??? er lidt nysgerig,
eftersom jeg har en mistanke om at jeg er lige så uheldig som dig :(

VH
Moller

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 10-02-02 19:31

> Hva koster det at få fixet sådan en stator ??? er lidt nysgerig,
> VH
> Moller

Schabel skal vist have omkring 800 kr - og vist det samme for hans
hjemmelavede ensretter/regulator.

Martin

Fra : Moller

Dato : 10-02-02 21:33

"Martin Rudbeck Jepsen" <stimarX@infosport.get2net.dk> wrote in message

> Schabel skal vist have omkring 800 kr - og vist det samme for hans
> hjemmelavede ensretter/regulator.

oki, fair pris... hmmmm, nu kan det være jeg spørg dumt, men hvem, og
hvor er ham Schabel :) nu man har hørt så meget om denne vidunder person
:)

VH
Lars Molnit

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 11-02-02 09:15

Moller wrote:
> oki, fair pris... hmmmm, nu kan det være jeg spørg dumt, men hvem, og
> hvor er ham Schabel :) nu man har hørt så meget om denne vidunder person
> [...]

Han holder til i Kronborggade, Nørrebronx. Nummer 5 er det vist.

Martin
gsx750ex

Fra : Jakob Barfod

Dato : 11-02-02 14:47

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> oki, fair pris... hmmmm, nu kan det være jeg spørg dumt, men hvem, og
> hvor er ham Schabel :) nu man har hørt så meget om denne vidunder person

Tag et kig/en griner (vælg selv) på
http://www.hasselbalchs.dk/DMCN/vis_anm_forh_detail.asp?ID=156.

--
Jakob

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 11-02-02 15:37

Jakob Barfod wrote:

> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Hæ. Jeg glæder mig allerede til at skulle derud imorgen formiddag - da
jeg spurgte efter åbningstider svarede han, at det principielt er kl.
09, men at det kan variere lidt på denne årstid!

Martin
gsx750ex

PS. Du skulle vel ikke være den Jakob der gik til spejder i Fr.Værk i
1980'erne?

Fra : Jakob Barfod

Dato : 11-02-02 16:12

"Martin Rudbeck Jepsen"
> PS. Du skulle vel ikke være den Jakob der gik til spejder i Fr.Værk i
> 1980'erne?

Huh? Jo! Kender vi hinanden? Navnet siger mig et eller andet...

--
Jakob (som gang på gang er pinlig, når han ikke kan huske navne og ansigter)

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 11-02-02 22:10

Nu skal NG'en jo ikke udvikle sig til et forum hvor man sidder og mindes
gamle dage, men alligevel:
Jeg prøvede at gå til spejder i tre uger, men synes spejderlederne var for
grove da du kom til at bande, så det gad jeg ikke...
Senere kan jeg ikke huske hvor vi stødte på hinanden i small town... måske
gymnasiet.
Martin

Fra : Armand

Dato : 12-02-02 17:32

Martin Rudbeck Jepsen <stimarX@infosport.get2net.dk> skrev i en
> [...]
> Jeg prøvede at gå til spejder i tre uger... Senere kan jeg ikke huske
> hvor vi stødte på hinanden i small town... måske gymnasiet.

Måske i begge kæmpede om Smalltown's eneste jævnaldrende pigebarn?

Nej, spøg til side, jeg kan bekræfte at Jakob er en type man husker -
ikke mindst for sin omsorg over de af de tilstedeværende, som han har
bidraget i at
drikke midt over

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-02-02 19:45

I et desperat forsøg på at undgå straf skrev Armand:

> Nej, spøg til side, jeg kan bekræfte at Jakob er en type man husker -
> ikke mindst for sin omsorg over de af de tilstedeværende, som han har
> bidraget i at drikke midt over

*host* Jo, Jakob har styr på fordrukne mennesker Bare spørg Pein

--
mvh Jes Vestervang - der søger ly for faldende brænde
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jakob Barfod

Dato : 13-02-02 11:09

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> *host* Jo, Jakob har styr på fordrukne mennesker Bare spørg Pein

Ha. Skal vi ikke ses til forsinket P-dag i Fredericia? Yes? Pein?

--
Jakob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-02-02 23:35

Jakob Barfod fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Ha. Skal vi ikke ses til forsinket P-dag i Fredericia? Yes? Pein?

Du har jo lige noget andet du _skal_ aflyse først!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 14-02-02 18:11

> Du har jo lige noget andet du _skal_ aflyse først!

Og Pein er flyttet til fastlandet, så Jakob kan ikke lukrere på
transport i hans bil, når nu han ikke har påklædningen til selv at køre

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-02-02 00:39

Armand fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Og Pein er flyttet til fastlandet, så Jakob kan ikke lukrere på
> transport i hans bil, når nu han ikke har påklædningen til selv at køre

Arhh, han må da have kørt i et eller andet indtil nu :-|

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jakob Barfod

Dato : 15-02-02 09:33

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Og Pein er flyttet til fastlandet, så Jakob kan ikke lukrere på
> transport i hans bil, når nu han ikke har påklædningen til selv at køre

Ha! Ha! Ha! Nu _har_ jeg bestilt jakken hos Louis.de. Og jeg er ved at sætte
varmehåndtag på tepotten, så nu skal temperaturen bare liiige over 0 °C, så
skal jeg ud på vejene!

--
Jakob

Fra : Armand

Dato : 15-02-02 20:03

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en

> ....Og jeg er ved at sætte varmehåndtag på tepotten, så nu
> skal temperaturen bare liiige over 0 °C, så skal jeg ud på vejene!

Tepotten???

Så'en en Slingershot, må da nærmere være en frituregryde :-/

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 18-02-02 11:30

> Tepotten???
>
> Så'en en Slingershot, må da nærmere være en frituregryde :-/

Citat fra
http://www.hasselbalchs.dk/DMCN/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Suzuki&model=GS
X750F&aargang=1989: "Tepotten, som den også kaldes"...

--
Jakob