et døgn i Auckland
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 10-02-02 14:57

Pga en mellemlanding har vi 1 døgn i Auckland.

Gode forslag til, hvad man SKAL se (når man altså kun har 24 timer), og
forslag til et godt og billigt overnatningssted (backpacker-niveau)

Hilsen
Pernille

Fra : Pierre Dragh

Dato : 11-02-02 10:46

Prøv rec.travel.australia+nz der er nok flere der kender til
NZ.
Pierre

Fra : bjarnehk

Dato : 12-02-02 13:32

Det er jo ikke meget tid i har, og hvis i kommer fra DK skal i også lige
tænke
på jetlag og tidsforskel. NZ er 12 timer foran DK, så nat er dag.
I kan finde en god guide i lufthavnen, før i går gennem immigration,
den heder Auckland A-Z og er i lommeformat (gratis).
En ting som jeg godt kan lide ved Auckland er Skytower (Ala Seatlle
space needle) god udsigt og så er det down town.
Almindelige forretninger lukker generelt tideligt 5-8 men de er sjove og små
selv efter Danske forhold.
Der er masser af gode spisesteder og det er meget billigt, selv med god
lokal
vin skal man svine sige hvis der skal bruges mere end 200 DKR pp.
Området omkring den gamle havn( der hvor man samlen til Admiral Cup)
kan anbefales, specielt Firehouse (Brasiliansk Zurasca)
Der en del back pack steder i området omkring Fort Street; lidt som
Istedgade,
men der er generelt meget rolligt.
Generelt er NZ et herligt sted og de lokale er venligt indstillet over for
udenbys' folk.
Skal i bruge flede oplysninger, send en besked og jeg skal se om jeg kan
finde dem frem

Bjarnehk@netvigator.com

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 12-02-02 15:19

"bjarnehk" <bjarnehk@netvigator.com> skrev i en meddelelse
> Det er jo ikke meget tid i har, og hvis i kommer fra DK skal i også lige
> tænke
> på jetlag og tidsforskel. NZ er 12 timer foran DK, så nat er dag.

Vi kommer fra Samoa og er på vej til Japan. Så vi har kun fløjet i 4 timer.
Vi ankommer 09.00 og skal flyve videre dagen efter 08.30. Vi overvejer om vi
skal bo ved lufthavnen og køre ind til byen, eller om vi skal bo inde i
byen. Prisen er den samme.

Vi overvejer naturligvis at gå lidt rundt i byen, men hvis der er noget, man
bare må se, ville det være ærgeligt at misse det. Skytower lyder som en god
ting.

Kennet