Optage sine telefon samtaler?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 10-02-02 14:36

Hej,

Jeg er ikke helt 100 på om dette er det rette forum, men nu prøver jeg
:)

Jeg har gang i et lille, projekt hvor jeg har behov for at optage
nogle telefon samtaler jeg skal lave.
Problemet er bare, at jeg helst ikke vil offer alt for mange penge på
det, så er det muligt at evt. lave noget udstyr selv, eller skal/bør
jeg købe det, og i så fald hvor?

Hvis der er nogle som har lidt erfaring med dette, vil jeg meget gerne
høre om det.
Det skal være i god kvalitet, da jeg skal smide samtalerne på
computeren, evt. som mp3, sådan at jeg kan bruge dem der...

Håber at høre fra nogle :)

/Thomas Løjmann

Fra : Christian Pedersen

Dato : 19-02-02 18:01

> nogle telefon samtaler jeg skal lave.
> Problemet er bare, at jeg helst ikke vil offer alt for mange penge på
> det

Mon ikke man kan "fuske" noget med interne modems?? men ved det ikke. Kunne
da godt forestille mig at der var en mulighed der.

> Det skal være i god kvalitet, da jeg skal smide samtalerne på
> computeren, evt. som mp3, sådan at jeg kan bruge dem der...

Spørgsmålet er om det overhovedet er lovligt (uden du informere modparten om
det)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 18:07

"Christian Pedersen" <cvp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Spørgsmålet er om det overhovedet er lovligt (uden du informere
modparten om
> det)

Det er det. Sålænge du selv er en af parterne.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Christian Pedersen

Dato : 19-02-02 18:35

Tror nu nok man skal informere den anden om det først.
Men jeg er ik helt sikker

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 18:49

> Tror nu nok man skal informere den anden om det først.

Men det skal man ikke

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 19-02-02 18:51

On Tue, 19 Feb 2002 18:06:53 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Christian Pedersen" <cvp@mail.dk> skrev i en meddelelse
>modparten om
>
>Det er det. Sålænge du selv er en af parterne.

Og TDC sælger såmænd også dimsen til det. Jeg tror at de kalder det
for et "sikringsled".

Her selv købt en (jeg tror at den kostede 700.-), og det virker fint.
PC'en optager alle samtaler, og gemmer i ca 3 dage. Det er af
erfaringer (de dårlige), at jeg gør det. Men det er også rart, at man
kan "spole tilbage" og høre hvad man egentlig aftalte.

Selvom det ikke holder "i retten" ved tvister, er det alligevel rart
at kunne afpille lyden, hvis en sælger har sagt noget "forkert".

/Dan MOrtensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 19:03

"Dan MOrtensen" <dd@baggesen.dk> skrev i en meddelelse
> Og TDC sælger såmænd også dimsen til det. Jeg tror at de kalder det
> for et "sikringsled".
> Her selv købt en (jeg tror at den kostede 700.-), og det virker fint.

Det var katteme ikke så lidt for et par modstande og kapacitorer

> Selvom det ikke holder "i retten" ved tvister, er det alligevel rart
> at kunne afpille lyden, hvis en sælger har sagt noget "forkert".

Alt holder i princippet i retten. (intet formkrav)
Hvis en sælger har lovet xx i telefonen vil det vægte imod ham i en evt.
retssag

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 19-02-02 20:53

On Tue, 19 Feb 2002 19:02:40 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Det var katteme ikke så lidt for et par modstande og kapacitorer

8 modstande, en 3-stillings omskifter (udgangsimpedans?), 2 dioder,
2-3 kondensatorer (jeg kan ikke lige se om den ene måske er en VDR),
en trafo, et RJ11-stik, og en phonobøsning, et print, en kasse, og
minsanten en lus.

>Alt holder i princippet i retten. (intet formkrav)
>Hvis en sælger har lovet xx i telefonen vil det vægte imod ham i en evt.
>retssag.

Ja, hvis sælgeren ikke kan modbevise det... Men så langt plejer det
ikke at komme. Jeg har skam brugt det Desværre ikke dengang det
vikelig var nødvendigt (en rep. af min motor i bilen: et tilbud på
8-10000.- blev til 22.500.- plus moms det endte i retten, men det gav
kun momsen...).

/Dan MOrtensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 21:48

> 8 modstande

Ok, så lidt mere end et par og hvis den fremstilles manuelt er det lige
ved at jeg ikke tror jeg kan lave den billigere med en god timeløn, men
stadigvæk...

> 2-3 kondensatorer (jeg kan ikke lige se om den ene måske er en VDR),

en VDR er ikke en kondensator (Voltage Dependant Resistor)

Det er jo lidt svært...

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 19-02-02 22:23

On Tue, 19 Feb 2002 21:48:18 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>en VDR er ikke en kondensator (Voltage Dependant Resistor)

Yep, det ved jeg godt. Men der er to "blå dimser", og en anden "blå
dims". Jeg gider ikke at skille printet fra kassen. Og jeg kan ikke se
hvad der står på den "anden dims". SÅ det kan enten være en
kondensator, eller noget overspændings halløj.

/Dan MOrtensen

Fra : Steen F.

Dato : 19-02-02 21:07

"Dan MOrtensen" <dd@baggesen.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> erfaringer (de dårlige), at jeg gør det. Men det er også rart, at man
> kan "spole tilbage" og høre hvad man egentlig aftalte.

Har du flere oplysninger om dette "sikringsled" eller et link?
(er det en boks mellem tlf. og pc? Software etc.?)

MVH
Steen

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 19-02-02 22:25

On Tue, 19 Feb 2002 21:06:40 +0100, "Steen F."
<feedback56@hotmail.com> wrote:

>Har du flere oplysninger om dette "sikringsled" eller et link?
>(er det en boks mellem tlf. og pc? Software etc.?)

Det er en lille box på ca 5x5x3 cm, som tilsluttes telefonnettet. Der
sidder så en phonobøsning, man kan koble til en båndoptager, eller
indgangen på PC'en.

Jeg ved ikke om TDC sælger dem mere, men prøv en telebutik.

/Dan MOrtensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 22:35

> Jeg ved ikke om TDC sælger dem mere, men prøv en telebutik.

Det gør de svjv. Bed dem søge efter Sikringsled
Det er ikke sikkert de har den på lager, men den kan bestilles.
Jeg har ikke gidet tjekke, men måske du kan finde den på
www.telebutikken.dk eller www.direkte.dk

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Steen F.

Dato : 20-02-02 02:08

> [...]
> Det er en lille box på ca 5x5x3 cm, som tilsluttes telefonnettet. Der
> sidder så en phonobøsning, man kan koble til en båndoptager, eller

Interessant!
Er der forøvrigt nogle her som ved, om Danmark og Tyskland har kompatibelt
telefonsystem således tysk-købte telefoner kan bruges i DK og omvendt?

MVH
Steen