Hjælp! <select onChange=???>
Fra : Jens Søgaard Hansen

Dato : 10-02-02 14:25

Hej NG,

Jeg har behov for at sende en skjult værdi sammen med en værdi fra et select
tag. Samtidig vil jeg helst undgå en "submit button" men i stedet benytte
onChange event funktionen. Kan det lade sig gøre at submitte formen i
forbindelse med onChange? Se nedenstående for illustrering af problemet.

mvh. Jens

<form action='exe.php' method='post'>
<select onChange="???">
<option value='1'>One</option>
<option value='2'>Two</option>
</select>
<input type='hidden' name='besked' value='davs'>";
</form>

Fra : Ulrik Kold

Dato : 10-02-02 14:46

Jens Søgaard Hansen wrote:
> [...]
> <option value='2'>Two</option>
> </select>
> <input type='hidden' name='besked' value='davs'>";

Hej Jens,

du har fat i noget af det rigtige, der er bare lige to kommentarer til
din kodestump før du er færdig.

Din form skal lige submitte til noget meningsfuldt, men jeg går ud fra
at det kun er en pseudoværdi du har indsat i <form action="">??

Dernæst skal din onChange se sådan her ud:

<select onChange="this.submit()">

...så skulle det gerne virke.

Håber det hjalp, ellers må vi sende den videre til
dk.edb.internet.webdesign.clientside

..kold

Fra : Jens Søgaard Hansen

Dato : 10-02-02 16:18

"Ulrik Kold" <kold@[NOSPAM]superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Din form skal lige submitte til noget meningsfuldt, men jeg går ud fra
> at det kun er en pseudoværdi du har indsat i <form action="">??
>
> Dernæst skal din onChange se sådan her ud:
> <select onChange="this.submit()">

Hej igen,

Det virker ikke! Jeg har forsøgt mig med følgende:

<form action='exe.php' method='post'>
<select onChange="this.submit()" name='number'>
<option value='1'>One</option>
<option value='2'>Two</option>
</select>
<input type='hidden' name='besked' value='davs'>
</form>

Du skriver at jeg skal submitte til noget meningsfyldt? det gør jeg vel i og
med at jeg submitter til en php fil hvori jeg så kan hente variablerne ud
ved hjælp af $HTTP_POST_VARS['number'], eller?
Fejlmeddelelsen jeg får er: "Objektet understøtter ikke denne egenskab eller
metode"

hmmm. . . . ?

mvh. Jens

Fra : Ulrik Kold

Dato : 10-02-02 17:27

Jens Søgaard Hansen wrote:
> [...]
> ved hjælp af $HTTP_POST_VARS['number'], eller?
> Fejlmeddelelsen jeg får er: "Objektet understøtter ikke denne egenskab eller

Doh! Det var mig, der læste "php.exe" og ikke "exe.php" som du jo har
skrevet :) Min fejl!

Nå, det var ikke det du startede med at spørge om.

Når din onChange ikke virker med det jeg skrev før, så skal den højst
sandsynligt se sådan her ud ..

<select onChange="form.submit()"> eller også kan du jo give din form et
navn med <form name="myForm"> og så bruge <select
onChange="myForm.submit()">

> hmmm. . . . ?

Tja, prøv det, prøv det. Ellers går rygterne at HTML.dk har nogle gode
tutorials :)

> mvh. Jens

Håber det virker bedre.

..kold

Fra : Jens Søgaard Hansen

Dato : 10-02-02 17:56

> [...]
>
> <select onChange="form.submit()"> eller også kan du jo give din form et
> navn med <form name="myForm"> og så bruge <select

Perfekt så virker det . . . . takker mange gange :)

> Tja, prøv det, prøv det. Ellers går rygterne at HTML.dk har nogle gode
> tutorials :)

Jeg havde skam allerede forsøgt mig med html.dk og et par andre lignende
websites, men kunne ikke lige finde det som jeg søgte . . . "form.submit()"

mvh. Jens