Cd katalog
Fra : otn

Dato : 10-02-02 17:27

Måske har jeg "misset" noget - men findes der et program der automatisk
katalogiserer cdere når de sættes i mac´ens cd drev?

otn

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 10-02-02 12:41

otn <otn@stofanet.dk> wrote:

> Måske har jeg "misset" noget - men findes der et program der automatisk
> katalogiserer cdere når de sættes i mac´ens cd drev?

Autocat 3.0.3...

<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=552/AutoCat.s
it>

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-02-02 12:47

otn <otn@stofanet.dk> wrote:

> Måske har jeg "misset" noget - men findes der et program der automatisk
> katalogiserer cdere når de sættes i mac´ens cd drev?
>
> otn

I MacBrugers medlemsblad for et numre siden har Jens Rasmussen fortalt
om to hjælpemidler (som jeg endnu ikke selv har tid til at afprøve):

Websiden Gracenote, http://cddb.com, hvor man kan finde titler på gamle
plader.

NetCD - et program, som kan hentes på http://www.tobyrush. com. Man
starter programmet, lægger en CD i drevet. Programmet kalder op til en
database, der ved hjælp af CD-ens unikke kode henter alle titlerne til
videre brug, f.eks. kopiering via skuffen til en database.

Mon nogen her kan supplere med erfaringer og tips.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-02-02 13:05

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> videre brug, f.eks. kopiering via skuffen til en database.
>
> Mon nogen her kan supplere med erfaringer og tips.

Nu har jeg downloadet NetCD. Den nøjagtige adresse er:

http://www.tobyrush.com/software/netcd/index.html

Toby Rush ser ud til at være en overmåde fornuftig og sympatisk person.

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-02-02 18:34

> [...]

> http://www.tobyrush.com/software/netcd/index.html
>
> Toby Rush ser ud til at være en overmåde fornuftig og sympatisk person.

Ovennævnte program er nu afprøvet. Det er ganske enkelt, hvis man læser
manualens første sider om indstillinger.
De oplysninger, der hentes til CD-ens titler, er ganske kortfattede og
næppe tilfredsstillende som kartoteksoplysninger. Programmet kan bruges
som afspilningsinterface. Men hvis man åbner en CD med iTunes, vil man
opdage, at iTunes automatisk læser de oplysninger, som NetCD har gemt.
En anden erfaring er, at langt fra alle CD-er er registreret i
databasen. Her har man imidlertid den ærefulde mulighed at kunne sende
de oplysninger til databasen, som den mangler, og dermed bidrage til at
hæve det globale kulturelle informationsniveu.

Ove Steen

Fra : Toke Riis Ebbesen

Dato : 11-02-02 13:14

> Måske har jeg "misset" noget - men findes der et program der automatisk
> katalogiserer cdere når de sættes i mac´ens cd drev?

Jeg anvender et program der hedder Disktracker til det formål. Det kan
f.eks. downloades på http://www.versiontracker.com.

- Toke