Søges: Erfaren Hjemme-mc-mekaniker v. Fred~
Fra : ThomasT

Dato : 10-02-02 11:12

Jeg har en Suzuki GSX 750L og min kæreste har en GS 550L. Vi er meget glade
for dem, specielt når de kan køre :-/
Problemer:
750L: Kører og starter fint, men kører meget ujævnt kan beskrives med lyden
(og lidt god fantasi) "mmmmmKmmmkmmmmmmKmmmmmkmmKmmmmk" v. feks 3500 o/min.
Ved alle k'erne giver det et lille ryk i mc'en. Så det er nok en justering
el. lign i motoren eller måske en rensning af benzin-tilførelsen.

550L: Vil ikke starte (sidste sommer) og så er der en pakning et eller andet
sted der skal skiftes, den drypper kraftigt efter en tur (når ellers jeg har
fået den igang).

Selv om jeg kan og har prøvet meget, er det der med at rode inde i motoren
på en mc ikke det jeg har mest erfaringer med og slet ikke justeringer.
Vi har haft dem afsted til mekanikeren flere gange de sidste par år, bl.a.
har 550L'eren fået skiftet nogle membraner i kaburatorerne til den nette sum
af 11000,- kr. men det hjalp ikke, så nu vil vi lige prøve et alternativ til
de "dyre" værksteder.
Så hvis der en nogen der virkelig savner og rode og justere på nogle "fine"
maskiner (eller kender nogender gør), så er chancen der. Jeg har selv et
lille opvarmet værksted, hvor de står, men vi kan også smide dem på
traileren og komme forbi. Vi skal selvfølgelig nok gengælde ydelserne på en
eller anden måde.
Vi vil nemlig rigtig gerne have et par ture på dem i denne sæson. Det blev
der ikke så meget af i 2001, æv.

Venlig hilsen
Thomas Thomsen
E-mail: thth@pc.dk

Fra : Armand

Dato : 10-02-02 12:10

ThomasT <thth@pc.dk> skrev i en

Ang. Subj:

You must be kidding!

--
Armand.
(Johs Ewaldsvej)

Fra : ThomasT

Dato : 10-02-02 13:07

Hvad mener du?. Jeg ved ikke hvordan man justere sådan en motor. En der har
forstand på det kan jo gøre det i søvne og jeg spørger bare om lidt hjælp.
Ok, subj. lyder godt nok som en dårlig konkakt-annonce kan jeg godt se, når
jeg ser på den nu, men jeg har brug for lidt hjælp.

Thomas

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-02-02 13:19

ThomasT <thth@pc.dk> wrote in article
<3c66624b$0$62881$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Hvad mener du?.

Det jeg tror Armand prøver at fortæller er at han bor i Frede og muligvis
har forstand på sagerne.

Ps. Kunne du ikke lige kigge et øjeblik på din quoting?

--
Mikkel

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-02-02 16:59

ThomasT wrote:

> [...]
> har 550L'eren fået skiftet nogle membraner i kaburatorerne til den nette sum

Er der ikke et nul for meget?.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : ThomasT

Dato : 10-02-02 19:22

Nå, okay så er jeg med. Det vidste jeg jo ikke.

Hvad er Quoting?

Nej, det var faktisk endda 12000,- (har lige spurgt kæresten), 2000 pr. stk.
+ montering+ det løse.

ThomasT

Fra : ThomasT

Dato : 10-02-02 19:59

Til Armand

Du har måske tid og lyst til på et tidspunkt at se på sagerne (jeg tror ikke
det er noget slemt). Du skal selvfølgelig nok få betaling for det.
Jeg vil bare så gerne have at mc'erne starter når man endelig har aftalt en
køretur med familien eller til Karoline-lunden + at det er irriterende at
køre på en mc der køre ujævnt.

Hilsen
Thomas & Vicki
Bjergegade 16

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-02-02 22:24

ThomasT wrote:

> Nå, okay så er jeg med. Det vidste jeg jo ikke.

Jeg tror det er mit indslag du svarer på her. Men lige hvad du kommenterer her
ved jeg ikke.

> Hvad er Quoting?

Hvis du havde qoutet, så havde dele at mit indslag været ved ovenstående. Du
skal bare bruge reply/svar i stedet for new msg/ny besked. Quoting er når du
lader dele af det oprindelige indslag komme med. Men kun det essentielle, IKKE
hele indslaget.

> Nej, det var faktisk endda 12000,- (har lige spurgt kæresten), 2000 pr. stk.
> + montering+ det løse.

Du har forhåbentlig fået lavet en masse andet. Eventuelt kunne du smide en kopi
af regningen i en passende gruppe.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 11-02-02 20:43

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

stk.

> Du har forhåbentlig fået lavet en masse andet. Eventuelt kunne du smide en
kopi
> af regningen i en passende gruppe.

Jeg frygter at regningen er god nok. Membraner er dyre, specielt Suzuki, og
hvis de er originale, skal det nok passe. Suk...
Sikke et "flinkt" værksted der ikke gør en stakkels kunde opmærksom på at
man kan købe brugte reservedele!

Asger (Der lige har fået oplyst en pris på 1096,- for et karburator LÅG... -
ja du læste rigtigt!)
ZX-10 (snart med nye karbunader, men med et brugt låg!)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-02-02 23:54

Asger Steffensen wrote:

> Jeg frygter at regningen er god nok. Membraner er dyre,

Jeg siger absolut ikke at manden lyver. Men kr.12.000 for udskiftning af
membraner. Det må være en fejl.Det er jo en almindelig sliddel/servicedel. Noget
man af og til skifter. Til bimmeren koster de kr.75 pr. stk.

> specielt Suzuki, og hvis de er originale, skal det nok passe. Suk...

Det må være en italiensk prisliste der har haft fat i.

> Sikke et "flinkt" værksted der ikke gør en stakkels kunde opmærksom på at
> man kan købe brugte reservedele!

Men membraner har det med at revne og blive hårde. Var det mig der var udsat for
det havde jeg dælme taget i importøren.Meget hårdt fat.

> Asger (Der lige har fået oplyst en pris på 1096,- for et karburator LÅG... -ja
> du læste rigtigt!)

Måske heller ikke en del man normalt skifter. Derfor kan prisen være urimelig,
men nødvendig høj.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 12-02-02 00:29

> [...]
Noget
> man af og til skifter. Til bimmeren koster de kr.75 pr. stk.
Tjae, men der er stor forskel på BMW og japansk. Til min Kawasaki koster
membraner ca. 1200,- /stk.

Asger
ZX-10

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-02-02 08:41

Asger Steffensen wrote:

> Tjae, men der er stor forskel på BMW og japansk. Til min Kawasaki koster
> membraner ca. 1200,- /stk.

Det er da dem dersens pessar lignende dimser der sidder i toppen af karburatoren
vi snakker om?. Det er lovligt tyveri. Er det generelle priser til alle
japanere?. Der må da kunne fås noget uoriginalt?.

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-02-02 16:27

> [...]
> vi snakker om?. Det er lovligt tyveri. Er det generelle priser til alle
> japanere?. Der må da kunne fås noget uoriginalt?.

Tjah, du har vist lige opdaget en af velsignelserne ved japanske
motorcykler.

Jeg kan afsløre at tingene ikke er meget anderledes i bilisternes verden.
Min kammy købte 2 nye bremseskiver til sin Golf, 140 kr for to. Jeg købte
også to til min Suzuki Swift, 1250 kr! STYKKET!

Rittig
(Som aldrig, aldrig, aldrig mere køber japansk bil).

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-02-02 16:54

Claus Rittig wrote:

> Tjah, du har vist lige opdaget en af velsignelserne ved japanske
> motorcykler.

Har dagodt nok også haft en tre stykker af dem. Nok var dele pebrede, men dog
ikke i den grad.

> Jeg kan afsløre at tingene ikke er meget anderledes i bilisternes verden.

Er selv i branchen. Og typisk dele der skal betales af forsikringen er dyre.
Eks. relæ til airbag kr8.000!!.

> Min kammy købte 2 nye bremseskiver til sin Golf, 140 kr for to. Jeg købte
> også to til min Suzuki Swift, 1250 kr! STYKKET!

I min prislist er der fire forskellige typer priser mellem kr.229 og kr.420
stykket. Carl Christensen kan levere næsten alt uoriginalt.

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-02-02 19:40

> I min prislist er der fire forskellige typer priser mellem kr.229 og
kr.420
> stykket. Carl Christensen kan levere næsten alt uoriginalt.

Æh, til en Swift?

Rittig

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-02-02 00:49

Claus Rittig wrote:

> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> kr.420
>
> Æh, til en Swift?

Ja da. Kender du en reservedelspusher, kan du spørge om han ikke har deres
cd-rom. Der udkommer 4 om året, og uddeles til værksteder mm.

Fra : SLH

Dato : 13-02-02 09:15

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote in article

> Ja da. Kender du en reservedelspusher, kan du spørge om han ikke har
deres
> cd-rom. Der udkommer 4 om året, og uddeles til værksteder mm.

Sjovt nok, jeg arbejder durk ved siden af dette firma, men var ikke
opmærksom på dette. Jeg bruger dog en Golf til at trække min MCer rundt, og
den smule dele jeg skal bruge fås på snart sagt hvert gadehjørne --

da jeg lige kiggede på deres side fandt jeg frem til noget andet int. : En
ny MC (og bil) mekaniker på Fyn:
http://www.autopartner.dk/sw531.asp
Og så kører han Motocros for at slappe af i weekenden ...

Søren
s@motortosse.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"

Fra : Armand

Dato : 13-02-02 16:55

SLH <SLH@mail.Sonofon.DK> skrev i en

> [...]
> ny MC (og bil) mekaniker på Fyn:
> http://www.autopartner.dk/sw531.asp
> Og så kører han Motocros for at slappe af i weekenden ...

Tager man til den ende af landet er det inkonsekvent ikke at benytte
Carsten "Midtfyn" i Årslev istedet!

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 12-02-02 17:05

> [...]
> vi snakker om?. Det er lovligt tyveri. Er det generelle priser til alle
> japanere?. Der må da kunne fås noget uoriginalt?.

Ofte kan man få uoriginale dele til de gængse modeller. Så er prisen ofte
ca. 50-60%

:-/
Asger
ZX-10

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-02-02 00:01

> [...]
> hvis de er originale, skal det nok passe. Suk...
> Sikke et "flinkt" værksted der ikke gør en stakkels kunde opmærksom på at

Bare ikke når man køre GSXR250.... der er kun de orignale at hente

> Asger (Der lige har fået oplyst en pris på 1096,- for et karburator
LÅG... -
> ja du læste rigtigt!)
> ZX-10 (snart med nye karbunader, men med et brugt låg!)

Hmm, skriver til en GSXR.. 2400 originalt???? hmm, optrækkeri!

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com

Fra : ThomasT

Dato : 12-02-02 15:38

Hej igen.

Jeg har lige fundet regningerne frem. Der var to, en fra før sommerferie og
en fra efter.
Jeg må tilstå: De tal jeg har opgivet passer ikke helt. Det blev 12000,- alt
i alt.
Det var eftersyn og nogle småting (bl.a.tætning af topstykket og nye
pakninger) før sommerferien ca. 4000-5000 kr.
Udskiftning af membraner efter sommerferien (kunne ikke nå at skaffe hjem).
Pris 7357,75 kr. En membran koster 1276,75 +moms.
Så alt i alt ca. 12000 kr.

Thomas Thomsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-02-02 16:58

ThomasT wrote:

> Udskiftning af membraner efter sommerferien (kunne ikke nå at skaffe hjem).
> Pris 7357,75 kr. En membran koster 1276,75 +moms.
> Så alt i alt ca. 12000 kr.

Ups. Jeg tror lige jeg lader være med at spekulere på om de platiner, som har
kørt 8500km, kan trække lidt endnu. Nej, jeg flotter mig, og smider dem i. Selv
om de koster kr.22.