Hjælp til begynder..
Fra : Mercenary

Dato : 10-02-02 00:24

Hej gruppe.

Jeg har for ganske nylig kastet mig over en ny og interessant hobby (gæt
selv)

Det drejer sig om et lille problem jeg har i Delphi 6.
Jeg vil forsøge at forklare det så logisk som muligt.

Jeg har procedure A. Her kalder jeg procedure B, der Visual(iserer) lidt
forskelligt, bla. button1.
Ved klik på button1 kalder jeg procedure C. Button1 skal klikkes til
variabel X eller Z = 0.

Problemet består så i jeg vil hindre viderekørslen af procedure A indtil X
eller Z er = 0.
Jeg har prøvet nogle forskellige løkker, men har kun opnået at få programmet
til at køre fast i en løkke. Jeg kunne måske løse problemet med en timer,
men da kørslen af procedure C er (og skal) være afhængigt af brugerens input
risikerer jeg blot at timeren udløber.

Jeg håber meget at der er nogle garvede nørder der vil være en newbie
behjælpelig

Det skal siges at jeg er 100% nybegynder i pascal og at jeg kun har fat i
nogle af de mest basale ting.
Den eneste erfaring jeg har med programmering ellers, er fra de glade 80'ere
med 64'er Basic og så lidt C+ som jeg for længst har glemt alt om.

Med programmérbar variabel hilsen
Thomas.

Fra : Asger Grunnet

Dato : 10-02-02 13:43

Mercenary skrev:

> [...]
> variabel X eller Z = 0.
>
> Problemet består så i jeg vil hindre viderekørslen af procedure A indtil X

Hvis jeg har forstået problemet rigtigt, kan du løse det ved i procedure A
at indsætte noget i stil med:

while (X <> 0) and (Z <> 0) do begin
Application.ProcessMessages;
Sleep(50);
end;

Hvis jeg ikke har forstået problemet rigtigt, så prøv at poste din kode.
Det gør det lidt nemmere at se hvad problemet er.

Those were the days!

Asger.