Alan J. Pakula
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-02-02 00:02

Shout-out til alle der måtte sidde og se "Pelikannotatet", for
det er godt nok en god film. Jeg vidste ikke, hvem der havde
instrueret den, før jeg så Alan J. Pakulas navn på skærmen i
aften og tjekkede IMDB. "Alle præsidentens mænd", "Sophie's
Choice", "The Devil's Own" er i hvert fald en lille perlerække.
Desværre fandt jeg også ud af, at Pakula døde i 1998. Er der
andre, der kan anbefale andre af hans film?

PS. Hvis der er nogen, der undrer sig, så kan jeg da sige, at
jeg kun lytter til Pelikannotatet, for jeg har set den så mange,
at jeg kan undvære billederne. Og usenettet er blevet forfordelt
i den sidste uges tid.

PPS. Jeg hader Vanilla Sky og de fleste andre af den slags
"psykologike thrillers", især når de begynder at blande sci-fi
ind i det.

PPPS. Jeg elsker Alle præsidentens mænd, Thirteen Days,
Pelikannotatet, JFK og de fleste andre politiske dramaer.

PPPPS. Nej, det var vist alt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : keldo

Dato : 10-02-02 10:44

De to førstnævnte film er et "must".

Fra : Peter Fleinert

Dato : 10-02-02 21:32

..Er der
> andre, der kan anbefale andre af hans film?

To Kill a Mockingbird og Klute er fantastiske.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-02-02 12:10

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com>

> To Kill a Mockingbird og Klute er fantastiske.

TKAM har han kun produceret, ikke instrueret. Men den er
givetvis god alligevel, så det er okay. Klute kigger jeg måske
også på en gang.

--
Peter Brandt Nielsen