Guard system, tror jeg nok.......
Fra : Helle :-\)

Dato : 09-02-02 23:41

Jeg så et indslag i TV2's Station2 om sikring af biler mv. med vist nok en
VHF-sender. Men jeg fik ikke helt fat i, hvor man kan købe det. Det ville da
være genialt, at få sat sådan en i biken!
Kan nogen hjælpe mig med oplysninger om den tingest?

Helle

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-02-02 23:45

> [...]
da
> være genialt, at få sat sådan en i biken!
> Kan nogen hjælpe mig med oplysninger om den tingest?

se indslag "De der VHF-sporingsdimser fra Station 2" fra den 06-02-2002
Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : S.G

Dato : 10-02-02 01:04

der:
http://www.station2.tv2.dk/indslag/arkiv.php?dato=2002-02-04+20%3A50%3A00
desværre ingen links or so.
http://www.guardsikring.dk/
Dette link burde kunne hjælpe dig søgte på "trackguard +dk" på google,
pling der var linket

Sebastian, RF400R
Odense

Fra : Foo Bar

Dato : 10-02-02 12:46

> Dette link burde kunne hjælpe dig søgte på "trackguard +dk" på google,

Hmmm. Kald mig bare en paranoid og sur gammel mand med sammenvoksede
øjenbryn - men... Hvis man vælger GuardSystems som sikring af 'guldklumpen'
synes jeg da også liiiige det er værd at kaste et øje på, hvad firmaet
GuardSystems er for en størrelse, da denne form for abonnements-ordning jo
ét eller andet sted fordrer at der er nogen i den anden ende til at håndtere
alarmen!

Lidt 'internet-forskning' har fundet to - tilsyneladende forskellige! -
firmaer der sælger et produkt hvor ordet "Guardsystem" indgår...

Det ene er "Herzog og Herzog ApS" (http://www.guardsikring.dk) (Hans og
Stefan) med 6 ansatte, der residerer i Fårevejle - og som deler adresse med
"Hertzog Import - Export ApS". Deres (lidt iøjenfaldende) økonomiske
nøgletal for årsresultat (fra Krak) er: 1998 -1.755 mill., 1999 -4.160 mill.
og 2000 5.148 - så det lader til at de har fundet et guldæg i år 2000 og
tillykke med det da...

Det andet firma er norsk (hvilket jo egentlig passer fint med sproget ham
pejle-fidusen snakkede i Station2 indslaget) (http://www.guardsystems.dk som
sender dig direkte til http://www.guardsystems.no). Herhjemme repræsenteres
"GuardSystems" af "Døgnet Rundt Gruppen", (som ikke er at finde hos Krak)
der når man klikker begejstret på deres link pludselig bliver til "Døgnet
Rundt Glas ApS" - iøvrig uden nogen som helst form for nævnelse af
TrackGuard... Hvis man så istedet vælger at snable lidt rundt på den norske
hjemmeside, finder man istedet nogle interessante tal for firmaet deroppe.
F.eks. peger et link på deres side
(http://www.imarkedet.no/index.php?object_id=22937&origin=search&file=show_o
bject&template=show_object_nyheter) på en nyhed om at firmaet er i medvind -
og det er jo en dejlig ting at være. Imidlertid afvikles firmaet "Guard Air"
jvf. en anden artikel
(http://www.imarkedet.no/index.php?object_id=21477&origin=search&file=show_o
bject&template=show_object_nyheter) - men det "må ikke forveksles med Guard
Systems"... Det er dog svært ikke at overveje hvordan det kommer til at stå
til med lufteftersøgningen af deres transpondere..??! Forresten lavede
GuardSystems i Norge tilsyneladende 11 millioner 'skæve' sidste år... Mere
interessant økonomisk læsning om 'moderselskabet' for din potentielle
overvågningstjeneste på: http://www.imarkedet.no - med en søgning på "Guard
systems" (uden 'plingerne').

Det ligner et kæmpe godt produkt, men der er ikke rigtig noget hos nogen af
de ovenstående firmaer der ringer ordet "Tillid" ind på min lystavle. Min
umiddelbare tanke er, at skal man kunne eftersøge sin MC via et abonnement
hos en udbyder af slige services, så skal det firma som absolut minimum
kunne overbevise mig om, at det ikke er noget man kan gøre bedre og
billigere selv. Desværre udelukker ordet "billigere" de fleste 'anerkendte'
alarm-selskaber herhjemme idag.

Nogen der har andre tanker om dette??

Claus

Fra : dj

Dato : 11-02-02 23:32

priser (mc):
3000,- pr. modul
500,- til 900,- pr. montering
400,- pr. time kørsel (den tid de bruger på at komme frem til
monteringsstedet)
1200,- pr. år i abn.

dj