Melodi Grandprix?
Fra : John Sahl

Dato : 09-02-02 21:43

Sang nummer 4 fra dette års udgave, er da et rip-off af en
anden sang eller hvad?

Eller er det bare mig der synes jeg har hørt den før?

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 09-02-02 22:53

In an article of 9 Feb 2002 John Sahl wrote:

> Sang nummer 4 fra dette års udgave, er da et rip-off af en
> anden sang eller hvad?

Er der nu Melodi Grand Prix igen?!

--
Uffe Holst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-02 00:10

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:FA.BA.1I26MEVm7Obhhcc.NR@post6.tele.dk...

In an article of 9 Feb 2002 John Sahl wrote:

Er der nu Melodi Grand Prix igen?!
SV: Haha, nej der er Computerlyds-grand-prix
Hilsen Åge

--
Uffe Holst

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 10-02-02 16:20

> SV: Haha, nej der er Computerlyds-grand-prix

Hej Åge
Det er vist på tide at du kommer ud og oplever noget "live"- musik.

Mange af de bands og solister, du jævnligt fremhæver , er brugere af
forskelllige former for computermusik. Kandis, Klaus og Servants, Lis og
Per, Bjørn og Okay, Country Expressen, Heidi Hauge, Simon von Koney, Blue
Heaven o.s.v.bruger midifiler/samples som hel eller delvis musikalsk
backing.
De lydmoduler der bruges, kan generere snart sagt en hvilkensomhelst
instrumentlyd, så lægmand ikke kan høre den store forskel. De samme
lydmoduler er indbygget i diverse automatikkeyboards, som enhver
keyboardspiller benytter sig ( også Ole Erling og hans Wersiorgel ,) i
hvertfald dem der ikke har roadies til at slæbe på en gammel 100kg tung
Hammond + Leslie.
Du kan snart ikke finde en CD for der ikke står "programmed by...." et eller
andet sted i coveret.
Så ....uanset om man bryder sig om det eller ej, så er computeren en fast
del af mange,- især pop, - produktioner. De " gode gamle dage" hvor der var
råd til at stille 15 - 20 mands orkestre op for at lave en indspilning eller
koncert er en saga blot. Det er multimeget hurtigere og ikke mindst en krig
billigere at bruge computerens mange muligheder.
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Hans Pedersen

Dato : 10-02-02 18:16

On Sun, 10 Feb 2002 16:19:44 +0100, "Flying Hotdogs"
<info@[nospam]flyinghotdogs.dk> wrote:

>Hej Åge
>Det er vist på tide at du kommer ud og oplever noget "live"- musik.

Med fare for ikke at imødekomme min egen opfordring (se signatur), så
bliver jeg nødt til at sige, at tÅge med garanti ikke vil besvare dit
ellers ganske gode indlæg. For du har jo ganske ret!

I vores band, når vi kommer til at gå lidt for meget amok med effekter
på sangen, så kalder vi det "rumklam a la Ragnvald" og rent faktisk er
nogle af de største misbrugere af digital effekter dansktoppere.

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-02 20:33

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1aad6ugsacmkaqgk7qn1e4100bitf94hi7@4ax.com...

> [...]
> på sangen, så kalder vi det "rumklam a la Ragnvald" og rent faktisk er
> nogle af de største misbrugere af digital effekter dansktoppere.

SV: Du har pip Hans, hihi - Simpelthen PIPHANS

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-02 20:30

Flying Hotdogs <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c668f7e$0$62903$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Åge
> Det er vist på tide at du kommer ud og oplever noget "live"- musik.
SV: Hallo hallo do. Jeg plejer at være til livekoncert med både Kandis og
Kim Og Hallo når de giver koncert ved Vildsund "dansktop-festival"-marked. I
Vildsund kan jeg da un se, at der står 5 mand med musikinstrumenter i det
ene orkester og 4 mand i det andet orkester. Det kan da godt være at de har
stået i et studie og indspillet det som de står og spiller i forvejen. Og så
hjælper computeren med, angående lyden. Men det har altså intet at gøre med
at de har opfundet nye lydeffekter (som ikke eksisterer med noget
musikinstrument) og ekkovirkning og alverden computersjov, som når når
mandestemmer bliver lavet om til kvindestemmer og når man lader sangen lyde
"bølgende". Ligesom Smuk som et s-t-j-e-n-e-s-k-u-u-u-u-u-d. Hvad er det for
noget pjat. Det er sådan noget at jeg har noget i mod. Hvad ville sådan
nogle folk gøre hvis computeren brød sammen for dem ved en koncert. Så var
fanden vist løs. Hvad skulle de gøre?. Lave lyde med deres
musikinstrumenter, hvis det ikke kan lade sig gøre. Så var de vist på den,
hvad ?

Hilsen Åge
(Musik med musikinsrtrumenter - ingen specielle computerlyde her, tak)

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 10-02-02 21:14

Hej igen Åge
> [...]
> Vildsund kan jeg da un se, at der står 5 mand med musikinstrumenter i det
> ene orkester og 4 mand i det andet orkester.

Yeps, der står rigtige levende mennesker med rigtige instrumenter på scenen,
og ind i mellem spiller de også sammen med computeren..........men
computeren er med i næsten alle numre. Hvis du kigger bag højttalersættet i
venstre side af Kandis's scene står der masser af computergrej, ligeså ved
siden af trommeslageren.
Computerbackingen laver de ikke selv, i hvert fald ikke Kandis, det betaler
de en dygtig ung gut for...og han gør det jo godt.
Computeren er idag en uundværlig del af de fleste musikeres arbejde. Et
værktøj som så mange andre. Ikke blot som musikalsk backing, men også til
styring af lys, rumklang, lydmoduler, guitareffekter, fyrværkeri,
røgmaskiner og masser andet scenessminke
..
At der lige nu florer en masse effekter, - som den vocoder effekt du omtaler
fra smuk som et stjerneskud - og masser af numre med feks Cher,- er jo bare
en trend der løber i nogle år, indtil der kommer en anden digitaldippedut,
der kan nogle andre sjove ting. Ekkovirkninger og rumklang er ikke noget
nyt, det har været der siden midten af tresserne og det kunne de gamle
analoge maskiner også lave. Ligeså er det at lave mandestemmer til
kvindestemmer til smølfestemmer heller ikke noget nyt.
Reelt er det jo sådan at netop dine smagsfæller, Åge, er de hyppigste
brugere af den slags tilsætningstoffer. Vil du have den rå uspolerede
instrumentering, skal du have fat i de helt unge bands der kun har taget to
skridt ud af garagen og som endnu ikke har kunne spillet så mange penge ind
at de har råd til alle de dyre effektmaskiner.

Fra : Jacob E

Dato : 09-02-02 23:15

> Sang nummer 4 fra dette års udgave, er da et rip-off af en
> anden sang eller hvad?
>
> Eller er det bare mig der synes jeg har hørt den før?

Jeg syntes også den lød lidt henad noget, man har hørt før. Det gjorde nr.
5: "Alt mellem himmel og jord" også, men det er nok fordi der har været de
første 20 grandprix-sange før i tiden, som lød nøjagtig ligesådan...
Men lagde i mærke til nr. 9: "Som en drøm" med ham færingen? Jeg kunne høre
Randy Crawford: "Almaz"... Er der andre som har lign. eksempler??

MÅSKE KAN VI AFSLØRE MGP 2002 SOM ET MEGA RIP-OFF SHOW!!!

Men tillykke til Malene, den rette vinder e.f.m.

Mvh Jacob E

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 10-02-02 09:41

"Jacob E" <no.sp@m.ok> skrev i

> [...]
> en drøm" med ham færingen? Jeg kunne høre Randy Crawford:
> "Almaz"... Er der andre som har lign. eksempler??

Naaaaahhhh.... det kan umuligt være så kedeligt, og så samtidig
være et rip-off - det ville da være helt forrykt at efterligne en
hel samling kedelige numre.

> Men tillykke til Malene, den rette vinder e.f.m.

Det var ikke den værste, men heller ikke den bedste IMHO.

Helt ærligt - hvordan kan en sang med linierne

"Du er langt væk fra mig
Du er her og du er ej"

vinde noget som helst?? Jeg kan i hvert fald ingen mening finde i
dem (kommer i hvert vers). Hvad betyder "du er ej"? Ej *hvad*?

Dybt talentløst!

Jeg synes etteren burde have vundet. Ikke fordi den var genial
eller havde vinderpotientiale, men simpelt hen fordi det var den
mindst ringe, og fordi sangeren var den eneste at de medvirkende
der havde lidt nosser i stemmen, selvom det kunne have været en
krydsning Poul Krebs og Nikolai (uden piloter).

Nå, man skal jo også se lidt positivt på det:

1. Godt man slap for at høre de numre der *ikke* kom gennem
nåleøjet.

2. Godt at det værste dansktoplort var sorteret fra, så man i det
mindste slap for at blive hensat til den skrækkelige periode, hvor
bl.a. Tommy Tvebak hærgede grand-prix'et.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Kasper Aae

Dato : 10-02-02 11:22

On Sun, 10 Feb 2002 09:40:46 +0100, "Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk>
wrote:

>Helt ærligt - hvordan kan en sang med linierne
>
>"Du er langt væk fra mig
>Du er her og du er ej"

Tror du ikke de mener noget i retningen af: "Du er her, men du er her
ikke"? (åndeligt fravær, eller whatever)

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Frøns

Dato : 10-02-02 13:57

Sang nummer fire minder lidt om en af sangene fra Kærlighed ved første hik -
lur mig om den ikke minder om "min helt alene"

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 10-02-02 15:20

Kasper Aae <nospam@for.me> skrev i

> Tror du ikke de mener noget i retningen af: "Du er her, men du
> er her ikke"? (åndeligt fravær, eller whatever)

Det er muligt - men det er edderhyleme dårlig lyrik!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-02 14:21

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:emb54a.5jg.ln@news.4952.dk...
> "Jacob E" <no.sp@m.ok> skrev i

> 1. Godt man slap for at høre de numre der *ikke* kom gennem
> nåleøjet.
SV: Nå nå, mon ikke de var de bedste som blev sorteret fra

> 2. Godt at det værste dansktoplort var sorteret fra, så man i det
> mindste slap for at blive hensat til den skrækkelige periode, hvor
> bl.a. Tommy Tvebak hærgede grand-prix'et.
SV: Dansktoplort ? - Der var i´ntet som bare mindede en lille smule om
øhh... host "dansktoplort".
Tommy hmmmm. Tvebak hævede da grandprixets kvalitet væsentligt, da han i sin
tid var med. Da løjerne blev styret professionelt af, Jørgen Umulius
HILSEN ÅGE

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 10-02-02 15:23

> SV: Nå nå, mon ikke de var de bedste som blev sorteret fra

Næppe! Jeg har jo set hvem der ellers forsøgte sig...

> SV: Dansktoplort ? - Der var i´ntet som bare mindede en lille
> smule om øhh... host "dansktoplort".

Og hvad var det jeg skrev? "Godt det værste dansktoplort var
sorteret fra".

> Tommy hmmmm. Tvebak hævede da grandprixets kvalitet væsentligt,
> da han i sin tid var med.

Hahaha! Tommy Tvebak er indbegrebet af det værste i dansk
melodigrand-prix. Det vidner hans internationale placeringer jo
også om.

> Da løjerne blev styret professionelt
> af, Jørgen Umulius

Jørgen Umulius er en nar!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-02-02 20:37

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8nv54a.n0i.ln@news.4952.dk...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Og hvad var det jeg skrev? "Godt det værste dansktoplort var
> sorteret fra".
SV: og hvad er det jeg undrer mig over? - Det er, at jeg da slet ikke hørte
noget af det øhhh.. hmmmmm. bedste dansktoplort. Jeg hørte faktisk slet ikke
noget dansktopmusik. Men døsede jo også jævnligt hen, under udsendelsen.
Gaaabbbbbb. Var der noget med Kandis, så er jeg da gået glip af det.
Gaaabbbbb.

Hilsen Åge

Fra : Henrik Vest

Dato : 10-02-02 22:14

> Hahaha! Tommy Tvebak er indbegrebet af det værste i dansk
> melodigrand-prix. Det vidner hans internationale placeringer jo
> også om.

Et hurtigt check via http://www.melodigrandprix.dk/
fortæller at TT har været med i det internationale 3 gange

år plads antal
79 6 19
81 11 19
93 22-23 25

der er da andre danskere der har klaret sig ligeså dårligt
eller dårligere siden '78 da DR valgte at deltage igen
'78 16 20 Mabel
'80 14 19 Bamses venner
'82 17 18 Brixx (broderen til ham der ..)
'83 17 20 Gry
'91 19 22 Anders Frandsen
'97 16 25 Kølig Kaj

Så kom lige med et bedre postulat eller check dine kilder
Henrik V. hallo_derude@hotmail.com

Fra : Wertigo

Dato : 11-02-02 14:00

John Sahl <spamtrap1@mandezonen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DRf98.4795$B43.311502@news000.worldonline.dk...
> Sang nummer 4 fra dette års udgave, er da et rip-off af en
> anden sang eller hvad?
>
> Eller er det bare mig der synes jeg har hørt den før?
>
> --

Nr 4 var "Kærlighed ved første hik". Enten er solisten forsanger i Innocent
Blood eller også så har han sgu' smuglyttet ret meget til "Den første gang"
(eller hvad den nu hedder).

Nr 1 var "De to små Poul Krebs-kloner", mens Helge Engelbrechts sang ï
begyndelsen lå meget tæt på "Johnny han var lige ved at blive sindssyg". Så
i virkeligeheden var Poul Krebs Grand Prix'ets store vinder!

MvH Mikkel