Gigt
Fra : Peter

Dato : 09-02-02 21:50

Hej med jer

Jeg er ny til denne gruppe så...goddag

Min 75 årige mor lider af gigt.
Slidgift i ryggen, gigt i arme og ben med dertil hørende hævelser.
Hun er desuden overvægtig.

Er der et eller andet man kan gøre ?

Zoneterapi ? The der skal drikkes, guder der skal bedes til eller noget helt
andet.

Jeg ville sætte overordentlig stor pris på din hjælp.

med supervenlig hilsen

Peter
logicus@tiscali.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-02 22:22

"Peter" <logicus@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
guder der skal bedes til eller noget helt
> andet.

Det siges at hjælpe at be, selv om man ikke tror på det
Hans

Fra : Per S.

Dato : 09-02-02 22:47

Hej Peter
Der er mange med gigt, der har haft glæde af ingefær eller fiskeoliekapsler.
Der findes flere varianter og styrker, så et godt bud ville være at smutte i
matas og spørge.
Nu skal du ikke misforstå mig, men vores hund har gigt og den har så slem
gigt at der har været tale om operation, medicin (med bivirkninger) resten
af dens liv eller aflivning. I stedet valgte vi at prøve at give den en
lille dosis ingefær, og det hjalp, den har ikke brug for det konstant, men
så snart vi kan se det trækker op til et anfald. Man kan sige en hund er et
meget godt sandhedsvidne, da den formentlig ikke har hørt om ingefær så
placeboeffekt kan der næppe være tale om *GG*.
Desuden skulle der være hjælp at hente ved akupunktur ....du kan læse lidt
mere om det på følgende links:
www.mao.dk
www.akupunkturnet.dk her kan man finde den nærmeste klinik.

Med venlig hilsen
Charlotte

www.heartnsoul.dk

Fra : britj

Dato : 10-02-02 01:29

"Peter" skrev d. 09-02-02 21:50 dette indlæg :
> [...]
> >
> Er der et eller andet man kan gøre ?
>
> Zoneterapi ? The der skal drikkes, guder der skal bedes til eller

Hej Peter
Akupunktur og ingefær er der gode erfaringer med; men Glucosamine
Sulfate kapsler er et nyere meget effektiv middel, som fås i
velassorterede helsekostbutikker. Jeg er ikke sikker på, om de også fås
på apoteket. Held og lykke med din pleje.
Britj

http://www.kandu.dk/

Fra : Danevang

Dato : 11-02-02 02:00

> [...]
> velassorterede helsekostbutikker. Jeg er ikke sikker på, om de også fås
> på apoteket. Held og lykke med din pleje.

Hej !

Vedr. Glucosamin, mener jeg ikke at det er frigivet i Danmark endnu ! - Det
har været, men blev trukket tilbage !

Jeg har selv meget slidgigt og jeg får sendt Glucosamin til mig fra udlandet
via nettet !

Hilsener fra mig.

Fra : Per S.

Dato : 11-02-02 09:29

--

"Danevang" <danevang@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Det
> har været, men blev trukket tilbage !
>
> Jeg har selv meget slidgigt og jeg får sendt Glucosamin til mig fra

Hej,
Jeg er lidt nysgerrig...
Hvad er glucosamin? Hvad er det lavet af, og er det godt efter din erfaring?
mvh
Charlotte
www.heartnsoul.dk

Fra : Sm

Dato : 11-02-02 10:05

> [...]
Det
> har været, men blev trukket tilbage !
>
> Jeg har selv meget slidgigt og jeg får sendt Glucosamin til mig fra

men hjælper der ?

Soeren

Fra : Danevang

Dato : 11-02-02 13:09

Hej igen

Her er en beskrivelse på norsk vedr. Glucosamin:

Hva er Glucosamin?

Glucosamin er et naturlig stoff som produseres i kroppen og finnes vanligvis
i store mengder i blant annet leddbrusk.
Glucosamin spiller en viktig rolle i leddbruskens vedlikehold og elastisitet
..
Når vi eldes mister vi endel glucosamin og andre substanser i all leddbrusk
og dette kan føre til fortynning av leddbrusk og starten på artritt
(slitasjegikt, leddgikt, betennelser).
Kosthold og medisinbruk vil også påvirke glucosaminproduksjonen og
leddbruskens helse.
Undersøkelser viser også at medisiner som normalt foreskrives for
slitasjegikt (for eksempel betennelseshemmende preparater) også kan hemme
dannelsen av nytt bruskvev og har en lang rekke bivirkninger som for
eksempel mageproblemer, nyresvikt og skade på andre organer i kroppen.
Det viser seg at inntak av glucosamin (helst i sulfatform) gjennom munnen er
effektivt og vi klarer normalt å ta opp 90%.
Glucosamin vil som andre preparater ikke være effektivt på alle men enkelte
rapporter viser gode resultater på opptil 95% av dem som prøver
glucosaminsulfat i riktig mengde og over lang nok tid.
Resultater kan ikke forventes over natten men enkelte reagerer utrolig fort
på dette fantastiske stoffet, andre trenger flere måneder.

Jeg bestiller mine Glucosamine Sulphate - 750mg - 90 tablets på denne
hjemmeside:
www.worldwideshoppingmall.co.uk tryk på forretningen Body & Sould for at
komme videre !
Jeg tager 2 tabletter pr. dag. - Prisen er ca. 150.-kr. inklusiv
forsendelse, så det er oven i købet billigere end da Glucosamin var tilladt
her i Danmark

Jeg har taget Glucosamin i 1/2 år og har indtil videre fået den virkning, at
min morgenstivhed ikke vare så lang tid mere og at jeg generalt er blevet
"blødere" og mere bøjelig.
Jeg har igennem mange mange år fået div. gigtmedicin mm., med det resultat
at min fordøjelse blev totalt ødelagt, med konstant diare og med store
smerter og det var tilsidst noget af et mareridt at finde ud af hvad jeg
kunne tåle at spise
Jeg spiser ikke mere noget gigtmedicin, min mave er blevet normal og jeg kan
spise alt

Mange hilsener fra mig

Fra : britj

Dato : 12-02-02 01:35

> [...]
- Det
> har været, men blev trukket tilbage !
>
> Jeg har selv meget slidgigt og jeg får sendt Glucosamin til mig fra

Jo, min akupunktør foreslog mig at prøve Glucosamine Sulphate og jeg fik
dem i Rødovre Centeret - 500mg - 120 tabletter til 199 kr. De er
importeret fra Canada; men jeg har set samme navn (dog med et D foran)
som kosttilskudspulver fra Naturdrogeriet til 75 kr for 50 gram - men
har ikke prøvet det.
Britj

http://www.kandu.dk/

Fra : Rado

Dato : 10-02-02 16:02

On Sat, 9 Feb 2002 21:49:42 +0100, "Peter" <logicus@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der et eller andet man kan gøre ?
>
>Zoneterapi ? The der skal drikkes, guder der skal bedes til eller noget helt

Prøv evt.:

http://www.bruno-groening.de/dansk/default.htm

Gröning vennekredsen giver gratis undervisning i metoden forskellige
steder rundt omkring i landet. Du kan få nærmere oplysninger på tlf.
4588 9290 / 4825 2402 / 8616 4104

--
Rado

"God has given each one of us a unique talent which,
when truly lived, changes the physical world into a
world of pure light". - Drunvalo Melchizedec