ftp-server
Fra : preben ipsen

Dato : 09-02-02 21:32

hej
jeg har prøvet at sætte en lille ftp-server til venner og familie op, men
uden held.
kører med: win xp, 2 dynamiske ip, switch, Norton firewall. Nogen forslag
til hvad jeg kan gøre?En kamerat har samme konfiguration bare uden en
switch.
Jeg ved godt jeg skal checke min ip-adresse. den har nu ikke ændret sig i de
3 mdr jeg har adsl. eller kender i nogle gode "start" sider om ftp?

Hilsen

Fra : Henning

Dato : 10-02-02 10:18

On Sat, 9 Feb 2002 21:31:53 +0100, "preben ipsen"
<preben@bornholm.org> wrote:

> [...]
>Jeg ved godt jeg skal checke min ip-adresse. den har nu ikke ændret sig i de
>3 mdr jeg har adsl. eller kender i nogle gode "start" sider om ftp?

Router eller modem? Har du åbnet for fort 20 & 21 på routeren? Læs
evt. mere på www.paikin.dk hvis du har en Cisco 677 - husk den leder
al indgående trafik til 192.168.1.2 hvis det er en Tiscali-router.
Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : preben ipsen

Dato : 10-02-02 11:04

jeg kører med et ericson modem og en ruby switch.
har ikke nogle problemer med at komme på både min egen og andres ftpére, men
de kan bare ikke komme på min...lidt snedigt selvfølgelig.. men ikke
holdbart i længden.