Forskel på ATI 8500 og 8500LE
Fra : Peter Thornton

Dato : 09-02-02 20:49

Hejsa..

Jeg kan sku ikke rigtig lige finde ud af forskelllen på disse to kort.
Udover DVI-out selvfølgelig. Er LE'eren en neddroslet udgave af GPU'en lige
som Geforce3 Ti200 oderwas..?

Køre 8500 og 8500LE med samme DAC, clock osv. og er det kun DVI udgangen der
giver en pris forskel på en plovmand..?

Peter

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 09-02-02 21:18

kortene er 99% identiske - eneste forskelle er.

langsommere RAM på LE'en (gælder dog langt fra for alle LE'er - min er med
3.6ns RAM)
"langsommere" RAM-DAC - Retail version's er på 400hz mens LE udgaven kun er
på 350hz
Mindre Voltage til hhv. GPU og RAM på LE kort forringer muligheder for OC

Det skulle vist være det hele !

--
~Jeg søger arbejde - Datamatiker + CCNA læs mere på www.callesen.tk~

Fra : Thorkild Sørensen

Dato : 10-02-02 13:11

"Uffe S. Callesen" skriver:

> [...]
> 3.6ns RAM)
> "langsommere" RAM-DAC - Retail version's er på 400hz mens LE udgaven kun er

hmm, LE kører 250 (500) og retail kører 275 (550)

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 10-02-02 17:35

ROFL - ja sevfølgelig glemte jeg lige den