Reparation af bil.
Fra : Peter!

Dato : 09-02-02 20:38

Jeg har haft min bil til reperation.

Da min bil havde startbesvær, sendte jeg bilen til et af områdets største
værksteder.

Ud over at have startbesvær var batterierne også udslidt, kørelyset defekt
og olielampen lyste ikke mere.

Nu har bilen været på værkstedet 4 gange, og den har mere startbesvær end
ved første besøg, kørelyset er igen defekt, (det har de "repareret" 2
gange), olielampen er holdt op med at virke igen, og der er kun gået 1½
måned siden det første besøg.
Herudover har der været problemer med mystiske løse beslag i bilen, håndtag
der var revet af, en skade (som de dog har udbedret gratis), kraftig
røgudvikling fra udstødningen ved start (har været der siden deres
motorreperation), plastkappen om ventilatoren faldet af under kørsel (har de
haft afmonteret i forbindelse med motorrep). Herud over er der et par ekstra
"småting".

I og for sig er den eneste forbedring, at de har udskiftet batterierne, så
nu er der masser af strøm til dens 3-4 startforsøg hver morgen!

Alligevel vil de gerne have en mindre formue for det de har lavet. Før var
jeg ekstremt glad for min bil, men efter "reparationen" flover jeg mig over,
at skulle lægge halve parkeringspladser i "tæt tåde" hver gang jeg skal
starte. Desuden er jeg efterhånden lidt nervøs for hvad det næste der falder
af kan være.

Mine spørgsmål er så:

1) Har de krav på penge, for reperationer der ikke har hjulpet?
2) Har jeg ikke andre muligheder end at de skal lave min bil (mere end de 4
gange de allerede HAR pillet ved den)?
3) Hvor mange forsøg skal de ha' for at lave min bil, og hvad så når de er
brugt?

Peter!

Fra : alexbo

Dato : 09-02-02 06:07

Peter! <the_cowboy@NOSPAMget2net.dk> skrev

> [...]
> gange de allerede HAR pillet ved den)?
> 3) Hvor mange forsøg skal de ha' for at lave min bil, og hvad så når de er

Find et andet værksted.
Jeg formoder det er en diesel du har, og så har værkstedet nok skruet op for
pumpen, i håb om at få bedre start, derfor røgudviklingen.
Jeg er bange for at din motor er slidt op, hvis ellers forvarmingen er
iorden, er dårlig start det første tegn på slid i en diesel.
Skriv til dem at du har tabt tiltroen til deres formåen og vil betale et
rimeligt beløb for deres forsøg.

Normalt gider jeg ikke svare, når spørgeren ikke gider skrive hvilken bil
det handler om, men jeg kan vælge mellem Grand Prix og NG.

mvh
Alex Christensen

Fra : FriSk

Dato : 14-02-02 12:23

> Find et andet værksted.

Det gør jeg også!

> Jeg formoder det er en diesel du har, og så har værkstedet nok skruet op
for
> pumpen, i håb om at få bedre start, derfor røgudviklingen.

De påstår at de ikke har rørt den.

> Jeg er bange for at din motor er slidt op, hvis ellers forvarmingen er
> iorden, er dårlig start det første tegn på slid i en diesel.

Toppen har kørt 70.000, der er helt nye dysser, gløderør, relæer, filter, og
rør til tank.

> Skriv til dem at du har tabt tiltroen til deres formåen og vil betale et
> rimeligt beløb for deres forsøg.

Havde det samme i tankerne, men hvor meget og for hvad? Den kører dårligere
end da jeg afleverede den.

> Normalt gider jeg ikke svare, når spørgeren ikke gider skrive hvilken bil
> det handler om, men jeg kan vælge mellem Grand Prix og NG.

Tjae, det kan vel i og for sig, være bedøvende om det er en Skoda eller en
Rolls, da det mest var det juridiske jeg var interesseret i.
Men det er en Shogun der triller på sit 275.000'nde kilometer.

Fra : alexbo

Dato : 09-02-02 06:09

Peter! <the_cowboy@NOSPAMget2net.dk> skrev

> Jeg har haft min bil til reperation.

Nå, er du også her, jeg har svaret i dk.fritid.bil

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 09-02-02 06:13

alexbo <alexbo@email.dk>

> Nå, er du også her,

Det er jeg åbenbart også selv, beklager.

alex

Fra : Jan Riber

Dato : 09-02-02 21:30

"alexbo" skrev i en meddelelse

> alexbo <alexbo@email.dk>

> Det er jeg åbenbart også selv, beklager.

Det var da en lystig tråd du fik lavet her.

--
Venlig hilsen Jan
Der heller ikke gider Grandprixet

P.S: Sidder du i det fjerne Østen?
Det skulle man tro når man ser dit ur

Fra : Per Riber

Dato : 09-02-02 21:42

On Sat, 9 Feb 2002 21:29:54 +0100, "Jan Riber" <Jan@riber.as> wrote:

>Det var da en lystig tråd du fik lavet her.

>P.S: Sidder du i det fjerne Østen?
>Det skulle man tro når man ser dit ur

Han er vist snarere i USA - hans ur er bagefter.

FUT:dk.fritid.bil

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : alexbo

Dato : 09-02-02 22:14

Per Riber <pri@privat.dk> skrev

> Han er vist snarere i USA - hans ur er bagefter.

Jeg har nogle problemer med PCèn og operatøren.
PCén skifter tid ved opstart, og operatøren kludrer med resten.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-02-02 22:15

On Sat, 9 Feb 2002 22:13:36 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>Jeg har nogle problemer med PCèn og operatøren.
>PCén skifter tid ved opstart, og operatøren kludrer med resten.

Så er det lille batteri i PC'eren defekt - har den nogle år på bagen ?
--

Mvh Mogens

Fra : alexbo

Dato : 09-02-02 22:48

Mogens Knudsen <mogens@knudsen.dk> skrev

..

> Så er det lille batteri i PC'eren defekt - har den nogle år på bagen ?

Det er nu kommet i forbindelse med harddiskskift, men derfor er det da
muligt at batteriet har opgivet samtidig, jeg har også mistet Re i svar, og
har glemt hvordan jeg ændrer sv til Re.
I øjeblikket skifter jeg manuelt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-02-02 00:04

alexbo wrote:

> [...]
> muligt at batteriet har opgivet samtidig, jeg har også mistet Re i svar, og

Det link jeg har virker ikke længere, men fejlen er kædet sammen
med OE 5.0, så lige så snart du opdaterer til en nyere version er
problemet løst..

--
Hygge..
Thomas

Also a carnut? Check out:
<ftp://tommy.roeplukker.dk/pub/> - dk + international *NEW*
<ftp://strandvaskeren.dyndns.dk> - dk + international

Fra : Verner Johnsen

Dato : 10-02-02 22:41

On Sat, 9 Feb 2002 22:47:53 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> jeg har også mistet Re i svar, og
>har glemt hvordan jeg ændrer sv til Re.
>I øjeblikket skifter jeg manuelt.
>
>mvh
>Alex Christensen

Prøv at vælge følgende:

- Funktioner
- Indstillinger
- Fanebladet "Send"
- Internationale indstillinger

og sæt et flueben ud for "Brug altid engelske brevho . . . . . . . "

Så skulle det virke.

--
Venlig hilsen

Verner

Fra : alexbo

Dato : 11-02-02 19:20

Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev

> og sæt et flueben ud for "Brug altid engelske brevho . . . . . . . "
>
> Så skulle det virke.

Det er sat allerede, jeg tager en Microsoft update en af dagene, men det er
at rode med PC som med bil, er man først begyndt bliver man aldrig færdig.

Mit netværk kører ikke.
Min nye 60 Gb hardisk er for meget for Windows.
Blæseren starter ikke hver gang.
Konen forstår ikke en skid.
Og I skriver flere hundrede indlæg hver dag.
Det er fand`me ikke nemt

mvh
alex christensen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-02-02 00:17

alexbo wrote:

> [...]
> Blæseren starter ikke hver gang.
> Konen forstår ikke en skid.
> Og I skriver flere hundrede indlæg hver dag.

Lol, sorry, vi skal fluks holde op..

Fra : alexbo

Dato : 12-02-02 20:05

Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk>

> Lol, sorry, vi skal fluks holde op..

Holde op!! Det ved jeg nu ikke rigtig, nu er man jo nærmest vænnet til, jeg
må prøve en afvænning i en af de andre, mere triste NGér.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Riber

Dato : 09-02-02 22:35

On Sat, 9 Feb 2002 22:13:36 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>Per Riber <pri@privat.dk> skrev

>Jeg har nogle problemer med PCèn og operatøren.
>PCén skifter tid ved opstart, og operatøren kludrer med resten.

Sådan kan det gå Har du mon ikke et problem med en
tidszoneangivelse ét eller andet sted i dit system?

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 10-02-02 11:19

On Sat, 9 Feb 2002 06:13:23 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>alexbo <alexbo@email.dk>

>Det er jeg åbenbart også selv, beklager.
>
>alex

Benyt en newsreader der ikke bevidstløst crossposter blot fordi det man svarer
på er crossposted (ex. Agent). kan muligvis også indstilles i din nuværende.

Og sæt lige tiden (eller datoen) korrekt, så tingene hænger lidt pænere sammen.

Venlig Hilsen/Kind Regards

Kim Kolmorgen

Even on the Internet I'm only acting on my own behalf.