Hackingforsøg?
Fra : Jesper

Dato : 09-02-02 17:33

Jeg fandt følgende fil i min FTP upload mappe:

Filnavn: test.cpp

Indhold:
//Fillaesningsdims
#include <fstream.h>
#include <stdlib.h>
#include <iostream.h>
#include <string.h>

#define MAX_LINE_LENGTH 80

char buffer[]="";

const char *readline(fstream &file)
{
*buffer='\0';
char c[2]=" ";
while((c[0] = file.get()) != '\n')
{
if(c[0] == EOF)
{
return "";
}
else
strcat(buffer, c);
}
return buffer;
}

void main (int num_cmd_line_args, char ** cmd_line_arg)
{
//Initialisering
char line[MAX_LINE_LENGTH]="";
char oldline[MAX_LINE_LENGTH]="";
char templine[MAX_LINE_LENGTH]="";

//Startup tests
if (!cmd_line_arg[1])
{
cerr << "Usage: " << cmd_line_arg[0] << " logfile" << endl;
exit(1);
}

fstream logfile(cmd_line_arg[1], ios::in);

if (!logfile)
{
cerr << "Could not open file " << cmd_line_arg[1] << endl;
exit(1);
}

// Hovedprogram
while(strcmp(strcpy(line,readline(logfile)), "STOP"))
cout << line << endl;
// strcpy(templine, line);
// strtok(templine, " ");
// strcat(test, strtok(NULL, " "));
// if(test == "User")
// cout << "niff" << endl;

// oldline=line;

// Afslutning
logfile.close;
exit(0);
}

--
Jesper.
"Africa, the continent where life is spun from a thinner thread

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-02-02 13:33

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Jeg fandt følgende fil i min FTP upload mappe:
>
> Filnavn: test.cpp

[...]

Det er et C++ dokument som i sig selv ikke er til nogen fare.
Umiddelbart er der også fejl i det så det vil heller ikke kompilere. Har
du developer tools installeret?

Programmet vil kunne læse et tekst dokument og smide det ud på
consollen/terminalen. Umiddelbart ikke særligt farligt og lidt ligesom
'cat'

Hvad det gør i din upload mappe aner jeg ikke? Hvad bruges din upload
mappe iøvrigt til udover det indlysende? Jeg har f.eks ikke nogen upload
mappe!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Jesper

Dato : 10-02-02 13:57

> [...]
>
> Det er et C++ dokument som i sig selv ikke er til nogen fare.
> Umiddelbart er der også fejl i det så det vil heller ikke kompilere. Har
> du developer tools installeret?

Nix Bix

> [...]
>
> Hvad det gør i din upload mappe aner jeg ikke? Hvad bruges din upload
> mappe iøvrigt til udover det indlysende? Jeg har f.eks ikke nogen upload

Jeg har Anonymous FTP kørende på OS X's indbyggede FTP server
uploadmappen (som er en drop box)har mange praktiske funktioner. Det er
ganske ofte at fileoverførsel via chatprogrammer som ICQ og AIM, derimod
virker FTP altid, så jeg beder bare folk om at kyle det i dropboxen.
Iøvrigt er shell sat til /dev/null i FTP.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-02-02 14:47

> [...]
> virker FTP altid, så jeg beder bare folk om at kyle det i dropboxen.
> Iøvrigt er shell sat til /dev/null i FTP.

Skal det forståes at det er en dropbox og omtalte dokument er blevet
anbragt der af en på nettet. Er der ikke en logfil du kan checke?
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Jesper

Dato : 10-02-02 15:38

> Skal det forståes at det er en dropbox og omtalte dokument er blevet
> anbragt der af en på nettet. Er der ikke en logfil du kan checke?

Jo, /var/logs/ftp.log og ja det er en fra nettet der anbragte dokumentet
i min dropbox

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-02-02 17:53

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Jo, /var/logs/ftp.log og ja det er en fra nettet der anbragte dokumentet
> i min dropbox

Fantastisk så dumt jeg kan spørge. Men skulle det være et hackingforsøg
fra vedkommende er det da væsentligt dummere! Det er nok mere
sandsynligt at det er anbragt der ved et uheld.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen