Søgning
Fra : trix

Dato : 09-02-02 17:55

Hvis jeg har en hjemmeside, og gerne vil have at man kan finde den på
Opasia/google, hvad skal man så gøre ??

Tris

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 09-02-02 19:29

"trix" <varde@mail-online.dk> skrev
> Hvis jeg har en hjemmeside, og gerne vil have at man kan finde den på
> Opasia/google, hvad skal man så gøre ??

Umiddelbart - intet!

Opasia/Google får sine resultater fra den centrale googledatabase hvorfor
den selv burde crawle til din side. Resultaterne på Opasia skulle vidst nok
være lidt anderledes end når du søger normalt på Google, men jeg har ikke
hørt om nogle umiddelbare måder du kan optimere din side direkte til den.

Generelt skal du være opmærksom på følgende:
- Folk linker til dig
- Du har en beskrivende <titel> på dine dokumenter
- At du har struktureret dit dokument nogenlunde pænt, og har indhold
øverst, og JavaScripts og Stylesheets i eksterne dokumenter

For flere råd omkring optimering til google kan du søge denne gruppe og
webdesigngruppen igennem for gamle indlæg på: http://groups.google.com

Samt besøge http://www.joyzone.dk

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 09-02-02 19:32

"trix" skrev

> Hvis jeg har en hjemmeside, og gerne vil have at man kan finde den på
> Opasia/google, hvad skal man så gøre ??

Tilmeld den.....[ http://www.google.com/intl/da/addurl.html ]

Alternativt vil robotten selv finde din side, når den engang kommer forbi...

--
Med Venlig Hilsen

Jesper Schlæger
http://home20.inet.tele.dk/schlager