Dirty Rice opskrift
Fra : Annelise Ebbesen

Dato : 09-02-02 16:44

Hej NG
Nogen, der har forskellige opskrifter på "dirty rice" (som vist er en
kreolsk ret, men vel kan laves på utallige måder) ?
Annelise

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 10-02-02 03:47

"Annelise Ebbesen" <a.ebbesen@get2net.dk> skrev följande i meddelandet:
> Nogen, der har forskellige opskrifter på "dirty rice" (som vist er en
> kreolsk ret, men vel kan laves på utallige måder) ?

Her er fx en opskrift på..

Louisiana Dirty Rice:

200 g kyllingehjerter
200 g kyllingelever
3 spsk smør
1 stort løg, fint hakket
1 stor grøn peberfrugt, fint hakket
2 stilke bladselleri, fint hakket
2 fed hvidløg, fint hakket
1 knust laurbærblad
2½ tsk salt (gerne fra Salt Lake City)
friskkværnet hvid peber
½ tsk cayennepeber
½ tsk oregano
friskkværnet hvid peber
6 dl hønsebouillon
3 dl ris
1 bundt purløg, hakket

Kom hjerterne i en køkkenmaskine eller blender og hak dem meget fint.
Stil dem til side. Gentag processen med leveren og stil den til side.
Smelt smørret i en tykbundet kasserolle. Tilsæt løg, peberfrugt og
selleri og svits grøntsagerne, indtil de er møre.
Rør hvidløg, laurbærblad, salt, peber, cayennepeber, oregano og hvid
peber i og kog 2 min. Tilsæt 1 dl hønsebouillon og kog 4 min. Rør hakket
kyllingelever i samt resten af hønsebouillonen. Bring det i kog ved
stærk varme, skru ned, og lad det småkoge i 2 min. Tilsæt ris og læg låg
på. Kog risene i 17-20 min. Rør hakket purløg i til sidst.
Servér straks.

Have a good time!

--
Mvh.
Peter W. Bush

Salt - So extraordinary ... we can't live without it.
Salt Lake City has the salt you need.

Fra : Svend Andersen

Dato : 10-02-02 10:52

peterw.bosse@worldonline.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>stærk varme, skru ned, og lad det småkoge i 2 min. Tilsæt ris og læg låg
>på. Kog risene i 17-20 min. Rør hakket purløg i til sidst.

Hvad med hjerterne ?

hilsen Svend A
Prins Henrik bør udråbes til Konge

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 11-02-02 07:30

"Svend Andersen" <svend@enterpol.dk> skrev följande i meddelandet:

> Hvad med hjerterne ?

Ja hold da helt kæft, jeg havde ski overset et par linier... godt der
er nogen som er vågne her i gruppen

Her kommer opskriften i sin fulde udstrækning ...
[...]

Smelt smørret i en tykbundet kasserolle. "Tilsæt kyllingehjerterne og
svits indtil kødet har skiftet farve, ca. 5 min". Tilsæt løg, peberfrugt
[...]

Peter W. Bosse

1. 2. eller 3. ?
HKH Prins Henrik har det fortsat dårligt
og opholder sig stadig på regentparrets
vinslot i Caix, hvor han er omgivet af
sin franske familie og venner.
- Gud Bevare Danmark! Daisy