Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash-ring!!
Fra : Glenn [Odense]

Dato : 09-02-02 13:40

Hej NG

Jeg er efterhånden gået hen og blevet lidt træt af at jeg ikke kan tage et
billede
på højkant uden at få slagskygge, pga. blitzen sidder på toppen af kameraet.
Så jeg overvejer at købe en flashring, men vil sådan en give "flade"
billeder,
når den nu fjerner alle skygger?

Mvh. GLenn

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 09-02-02 14:10

hej glenn
Har du ikke mulighed for at bruge en lille forlængerledning til blitzen, så
du kan holde den i hånden og styre skyggerne?
Du kan få en blitzsko som du´kan montere sådan en ledning i, hvis du ikke
har mulighed for ekstern blitz.
Hvis du har en blitz som kører specielt sammen med dit kamera, kan du måske
rette blitzen op i loftet eller ud til siden, så du undgår denne slagskygge.
En ringblitz er et specielt blitz tilbehør til f.eks. nærfoto men kan
selvfølgelig også bruges til almindelig fotografering på ikke for lang
afstand. Men en ordentlig ringblitz koster "kassen"
hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-02-02 16:00

"Glenn [Odense]" wrote:

> [...]
> Så jeg overvejer at købe en flashring, men vil sådan en give "flade"
> billeder, når den nu fjerner alle skygger?

En ringblitz er kun anvendlig til macrofotofrafering, køb en exstra
blitz og en fotocelle, og brug den som opblødningslys, vær opmærksom på,
at du skal regulere de to blitz's indbyrdes styrke, så ca. 25% kommer
fra kameraets indbyggede blitz, og ca 75% af lyset skal komme fra den
externe blitz, der lægger opblødningslyset.

Fra : Per Madsen

Dato : 09-02-02 17:10

"Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> wrote in message
> [...]
kameraet.
> Så jeg overvejer at købe en flashring, men vil sådan en give "flade"

Uden at jeg her prøvet det, vil jeg tro, at et en ringblitz ville
slå min CoolPix990s formodede verdensmesterskab i rødøjeeffekt

Jeg vil, i lighed med andre anbefale en ekstern blitz, især hvis dit kamera
understøtter TTL, er det min erfaring, at det er ret let, at opnå markant
bedre billeder, ved at pege på f.eks. loftet med blitzen.
Du vil stadig se lys og skygge, men skyggerne er meget mere diffuse.

mvh
-Per

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 09-02-02 20:21

Fra : Kristian Amby

Dato : 09-02-02 22:17

En ring-flash giver desuden en ring i øjnene, Det kan man formodentlig
fjerne i et billedbedhanlingsprogram, men så kan jeg bare ikke forstå,
man ikke gør det.

Det får modellerne til at ligne en syg høne.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-02-02 03:17

Kristian Amby wrote:

> Det får modellerne til at ligne en syg høne.

Er det ikke tidens trend, at alle modeller skal ligne en mellemting
mellem et fugleskræmsel, og noget katten har slæbt ind.

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 09-02-02 23:32

Fra : Langgaard

Dato : 10-02-02 12:15

Hej

Man skal nok skelne mellem om der er modellen der er fotograferet, eller det
er tøjet, smykkerne eller andet som der skal vises frem eller sælges !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 11-02-02 15:19

Jeg ender nok med en lille ledning, men........damn den er dyr,
i betragtning at hvad der er af materiale.
Omkring kr. 1300,- til en Nikon
Jeg har ikke fundet dem i uoriginale.
Jeg har fundet en uoriginal flashring med TTL til kr. 1000,-, så synes
jeg at den bette ledning er lidt dyr, når man sammenligner.

Glenn

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 12-02-02 12:30

> Jeg ender nok med en lille ledning, men........damn den er dyr,
> i betragtning at hvad der er af materiale.
> Omkring kr. 1300,- til en Nikon

Det må være landets dyreste SC-17 du har lokaliseret Prøv at besøge

http://www.technikdirekt.de hvor den koster 89 Euro, eller hvis dansk

http://www.kamerahuset.dk/ hvor den koster 995 DKK

> Jeg har ikke fundet dem i uoriginale.

Heller ikke jeg.

> Jeg har fundet en uoriginal flashring med TTL til kr. 1000,-, så synes
> jeg at den bette ledning er lidt dyr, når man sammenligner.

Men hvor brugbar er den flashring så - ledetallet er formentlig meget lavt.

Mvh

Kim