Skærme
Fijala 3554
Min HD forstyrrer min skærm !!
Fra : Tor

Dato : 08-02-02 23:42

Hej Gruppe.
Min harddisk får min skærm til at pulsere.
Hvis jeg tager strømmen fra HD'en og booter fra diskette, så står billedet
klokkeklart.
Hvad skal jeg gøre?
Kan man på en eller anden måde skærme harddisken?

Alle forslag modtages med kyshånd.

Mvh. Tor Valen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-02-02 01:19

"Tor" <torval@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> klokkeklart.
> Hvad skal jeg gøre?
> Kan man på en eller anden måde skærme harddisken?

Skærme harddisken?

Den er skærmet bag dit kabinet?

Lyder lidt underligt. Kan du uddybe lidt mere

Fra : Tor

Dato : 09-02-02 09:47

Hej Bjarke.
Min HD virker ellers upåklageligt.
Nu har jeg prøvet at sætte en lånt HD i PC'en og så er der ingen problemer.
Alt er roligt.
Så kunne man sige at jeg bare skulle udskifte HD'en; men hvem smider en
ellers OK 30GB disk ud sådan uden videre.

Mvh. Tor.

Fra : J.S.

Dato : 13-02-02 20:32

> [...]
> Så kunne man sige at jeg bare skulle udskifte HD'en; men hvem smider en
> ellers OK 30GB disk ud sådan uden videre.

Hjælper det hvis du flytter skærmen lidt væk fra harddisken/PC?
Mvh.
JS

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-02-02 11:53

Tor wrote:

> [...]
> klokkeklart.
> Hvad skal jeg gøre?
> Kan man på en eller anden måde skærme harddisken?

Kunne der måske være tale om en ustabil strømforsyning, altså at problemet skyldes det strømforbrug harddisken har og ikke elektrisk støj.

Mvh

Bruno

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-02-02 12:04

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Kunne der måske være tale om en ustabil strømforsyning, altså at problemet
skyldes det strømforbrug harddisken har og >ikke elektrisk støj.

Det lyder nu altså meget mærkeligt..

Hvis det er en entern harddisk tilsluttet til computerens stræmforsyning.
Burde den ikke forstyrre noget uden for kabinettet..

Men det kunne selvfølgelig være grafikkortet der bliver forstyret. Eller
måske strømme i kablet til monitoren..

Der er meget der er muligt, men der er ikke rigtig noget brugbar info.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-02-02 23:20

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>
> Hvis det er en entern harddisk tilsluttet til computerens stræmforsyning.
> Burde den ikke forstyrre noget uden for kabinettet..

Min pointe er netop at det ikke er harddisken som fejler noget, men
defekt eller overbelastet strømforsyning som i det den bliver presset
medfører at signalet fra grafikkortet er urent.

> Men det kunne selvfølgelig være grafikkortet der bliver forstyret. Eller
> måske strømme i kablet til monitoren..

Netop

> Der er meget der er muligt, men der er ikke rigtig noget brugbar info.

Jamen, så undskyld jeg prøver på at hjælpe. Hvad havde du egentlig forventet?

Det er faktisk ikke særlig svært at forbinde en anden strømforsyning til
PC'en og finde ud af om problemet er der. Er det ikke strømforsyningen
vil mit andet bud være motherboardet.

Men du kan da også bare smide lortet ud, så slipper du for bekymringerne
og har heller ikke nogen mulighed for at plage os andre.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-02-02 11:58

<iddqd@worldonline.dk> skrev

> [...]

bekymringerne
> og har heller ikke nogen mulighed for at plage os andre.

Du er godt klar over, at dette skriver du til Bjarke - men at det er Tors
monitor der om?