darwin-app på OS X?!
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-02-02 00:51

Hvordan afvikler jeg darwin-apps under OS X?

Jeg har downloadet B Prolog <http://www.probp.com/download.htm> men jeg kan
ikke umiddelbart starte programmet!? Skal det compiles - eller?

vh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-02-02 03:08

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Hvordan afvikler jeg darwin-apps under OS X?
>
> Jeg har downloadet B Prolog <http://www.probp.com/download.htm> men jeg kan
> ikke umiddelbart starte programmet!? Skal det compiles - eller?

Nej, det er en binaer distribution <http://www.probp.com/install.htm>

Eller pak den ud med Stuffit Expander, flyt mappen "BProlog" til din
home mappe og skriv følgende i et terminalvindue.

/Users/jmfink/BProlog/bp

så skulle det starte...

Der er øjensynlig ingen installations vejledning til Mac OS X,
unix/sloaris/linux vejledningen kan jeg udlede at du bør du tilføje
følgende linie til din .cshrc fil

set path = ($path $HOME/BProlog)

Der i øvrigt en maillingliste her:

<icq:131382336>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-02-02 11:49

On 09/02/02 03:08, in article 1f7bgbl.1k0ex7f1l77552N%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> /Users/jmfink/BProlog/bp
>
> så skulle det starte...

Jep.

> Der er øjensynlig ingen installations vejledning til Mac OS X,
> unix/sloaris/linux vejledningen kan jeg udlede at du bør du tilføje
> følgende linie til din .cshrc fil
>
> set path = ($path $HOME/BProlog)

Hmm... det forstår jeg ikke helt? Hvor gør jeg det?

Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-02-02 17:18

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Jep.

> Hmm... det forstår jeg ikke helt? Hvor gør jeg det?

du laver en text fil med navnet ".cshrc" ved at skrive følgende i et
terminalvindue:

pico .cshrc

indsæt linien og gem filen med crtl+O

<icq:131382336>

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 10-02-02 15:40

> set path = ($path $HOME/BProlog)

Det vil medføre at programmet kan startes fra et vilkårligt sted i
terminal programmet. Dvs. den binære bp fil ligger i den standard
søgesti efter programmer.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk