Peugoet speedfight 2
Fra : Lilja og Jensen

Dato : 08-02-02 19:39

Er der nogen der kan hjælpe mig?

jeg har en Peugoet Speedfight 2 fra '01.
jeg har fjernet skiven i variomatiken samt fjernet blændrøret i udstødningen
så den kunne køre ca. 80 km/t.
Men på vejen hjem fra arbejde i dag, satte den lige pludselig ud og ville
derefter kun køre 30 km/t
samtidig med at den hostede og hakkede.
jeg har lige renset karburator men det blev det ikke bedre af.....

Er der nogen der har en god ide? jeg tænkte at det måske kunne være automat
chokeren eller en knækket ledning....

hvad siger i til det ?

hilsen

henrik

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 08-02-02 19:50

"Lilja og Jensen" <lilja.jensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har lige renset karburator men det blev det ikke bedre af.....
>
> Er der nogen der har en god ide? jeg tænkte at det måske kunne være

Jeg siger måske at der er kommet fugt i tændrørshætten. Muligvis sidder den
løst. Eller også er dit tændrør futtet af.
Det er også muligt at det er chokeren, men tjek det andet først !

> hilsen
>
> henrik

/thomas

Fra : Brian/Hekto

Dato : 09-02-02 12:00

Hej!

Jeg tror ikke at det har noget med at begrænsningerne er fjernet, at gøre
.... med mindre det der er svejset for hullet i resonansrøret, er faldet af
og sidder og lukker for udstøningen (dårlig svejsning)!!!?????

Det kan være tændrøret, hætten, kablerne, tændspolen (sidder under/bag
sædet, foran baglygten).
Det kan også være pick-up'en!!! Er der rust eller skidt på svinghjulet, kan
den få den idé at den vil fyre gnisten af på et forkert tidspunkt. Den
sidder bag vandpumpen og dass ganze molevitten!!! Ca. kl. 5, og der går en
ledning ud fra den. Den er som du nok har gættet ikke liiige til at komme
til på en LC. Prøv at kontrollere alt det andet først.

/Brian

www.speedfight.cjb.net

Fra : mivser@worldonline.d~

Dato : 15-02-02 19:36

> [...]
> jeg har lige renset karburator men det blev det ikke bedre af.....
>
> Er der nogen der har en god ide? jeg tænkte at det måske kunne være

Det er med 99,9 % sikkerhed is i karburatoren. Gi' den en sjat
karburatorsprit før du begynder at rive det hele fra
hinanden.
Pil eventuelt luftfilterindsatsen ud og prøv at kør uden. Kassen som holder
luftfilteret er ikke helt tæt og baghjulet
skyller konstant vejgums op på den.

Michael

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 15-02-02 19:54

<mivser@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hinanden.
> Pil eventuelt luftfilterindsatsen ud og prøv at kør uden. Kassen som

Ja det er nok RIGTIG smart.. så skal han da ihvertfald skille hele lortet ad
når den sætter sig, enten pga for mager blanding eller pga møg og lort der
kommer med ind udenfilteret!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : mivser@worldonline.d~

Dato : 16-02-02 11:46

> [...]
ad
> når den sætter sig, enten pga for mager blanding eller pga møg og lort der

Køl nu lige lidt ned, lille skat.
Du må meget undskylde hvis du ikke fik fat i meningen med at køre uden
luftfilterindsats.
Hvis det er luftfilteret som er problemet vil det hurtig vise sig når du
kører en tur uden.
Der var ingen der sagde at luftfilteret skulle ud permanent.

Michael

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 16-02-02 12:52

> Der var ingen der sagde at luftfilteret skulle ud permanent.

En ting man skal være opmærksom på i den her gruppe er at der faktisk er en
del der ikke har forstand på hva de laver, så det er tit en god ide at
pensle ud hvad man mener..
Det var for at få dig til at understrege at det ikke var permanent at
filteret skulle ud, at jeg provokerede lidt, håber du forstår!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-03-02 17:39

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> En ting man skal være opmærksom på i den her gruppe er at der faktisk er
en
> del der ikke har forstand på hva de laver, så det er tit en god ide at
> pensle ud hvad man mener..

Ja, jeg har er herinde for første gang for at få et godt råd om salg af min
Speedfight...
Og så sidder man jo og smålæser lidt - og jezuz, hvor er der mange der
minder om 15-årige uden den mindste tekniske forstand

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 16-03-02 18:05

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og så sidder man jo og smålæser lidt - og jezuz, hvor er der mange der
> minder om 15-årige uden den mindste tekniske forstand

Yup, det er uhyggeligt! mange spørg: hvordan gør man det og det?
Fis dog ud og skru lortet fra hinanden, så finder du ud af det!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-03-02 18:12

> Yup, det er uhyggeligt! mange spørg: hvordan gør man det og det?
> Fis dog ud og skru lortet fra hinanden, så finder du ud af det!

Ja, hvis så endda det var svært at skrue på en knallert, så var det da til
at forstå...