Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV-Out vha. speciel konverter
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-02-02 18:43

Min bror har købt denne adapter, da det billige kit fra
Aldi ikke fik farverne med over på TVet:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10>

Har nogen prøvet dette?

Vi kan sagtens få farver med over, hvis vi sætter den til
mit 16:9 TV.

Venligst
Mikael

Specs:
Windows XP Home
Bærbar Compaq 705EA

Fra : [DK]TaReC

Dato : 08-02-02 19:37

du få sikkert farverne med over, hvis du bruger composite-kable istedet for
svhs.

Det er fordi din bror´s tv ikke understøtter svhs via scart...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-02-02 20:54

"[DK]TaReC" <larz_prime@hotmail.com> skrev:
> du få sikkert farverne med over, hvis du bruger
> composite-kable istedet for svhs.

Nej, det burde jeg nok også have skrevet.

> Det er fordi din bror´s tv ikke understøtter svhs via
> scart...

Ja, det ved jeg - ellers står den på computeren til NTSC.

Venligst
Mikael

Fra : Spacemann

Dato : 09-02-02 15:05

Til mit kort fik jeg en "adapter" med, jeg satte bare den i svhs-stikket i
kortet og satte en almindelig phono-kabel, tror jeg det er, fra den anden
ende af "adapteren" til scart stikket.....

--
Spacemann
ICQ: 144131050

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-02-02 21:56

"Spacemann" <spacemann@mail.dk> skrev:
> Til mit kort fik jeg en "adapter" med, jeg satte bare den
> i svhs-stikket i kortet og satte en almindelig phono-
> kabel, tror jeg det er, fra den anden ende af "adapteren"
> til scart stikket.....

Jeg har vist formuleret mig lidt dårligt.
Jeg har købt adapteren, men der kommer stadig ikke
farver over på TV'et. Sætter jeg derimod maskinen til mit
eget 16:9 TV med SVHS kablet, så er der farver!

Jeg har prøvet at skifte mellem PAL og NTSC, det giver
ingen ændring...

Venligst
Mikael

Fra : Snuden

Dato : 11-02-02 09:57

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> [...]
> farver over på TV'et. Sætter jeg derimod maskinen til mit
> eget 16:9 TV med SVHS kablet, så er der farver!
Og du er sikker på at det ikke er denne her du har fået.
< http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=8>

/ Snuden

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-02-02 12:05

"Snuden" <reb@mail.dk> skrev:
> Og du er sikker på at det ikke er denne her du har fået.
> < http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=8>

Ja, man kan jo ikke se forskel, men den er blevet byttet
og vi har derfor 2 stk. - de burde vel selv kunne
kende forskel på dem !?!

Vi har snakket med dem i telefon et par gange, så de er
klar over vores problem...

Venligst
Mikael