DTS og Angles på "Shrek"-DVD reg. 1
Fra : Steen Villumsen

Dato : 08-02-02 16:46

Jeg er den super-lykkelige ejer af "Shrek" på DVD reg. 1.
Der er dog to ting jeg studser over ved DVD'en.

Det første er at jeg ikke rigtigt kan få den til at afspille DVD'en (i
fullscreen-versionen) med DTS-lyd. Det bedste valg jeg kan se i menuen
er "Dolby 5.1 Surround", men det er da ikke det samme som DTS - eller er
det?

Det andet er (igen i fullscreen-udgaven) at jeg har lagt mærke til at
man kan skifte vinkler i filmen (Angle-funktionen) - der er tre at vælge
imellem, men jeg kan ikke se nogen forskel når jeg skifter. Andre der
har eksperimenteret med dette, og har en konklusion?

På forhånd tak for hjælpen,
Steen

PS: Har lige for første gang nydt "Titan A.E." i DTS-lyd, og for sa***
det lyder godt, den får dæleme brugt kanalerne godt og grundigt.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 08-02-02 17:02

"Steen Villumsen" <steen@villumsen.com> wrote in message
> [...]
> fullscreen-versionen) med DTS-lyd. Det bedste valg jeg kan se i menuen
> er "Dolby 5.1 Surround", men det er da ikke det samme som DTS - eller er

Nej det har du helt ret i at det ikke er, og der er ikke DTS på "TVDanmark
udgaven".

> [...]
> imellem, men jeg kan ikke se nogen forskel når jeg skifter. Andre der
> har eksperimenteret med dette, og har en konklusion?

Jeg har ikke eksperimenteret med det, men det er ikke normalt at man kan
skifte vinkler under filmen, og det kan du jo heller ikke. At de afspiller
så lader som om den prøver eller sådan noget, skla du ikke lade dig snyde
af.

Og så synes jeg ellers du skal lade være med at snyde dig selv, og se filmen
som dens skabere havde tænkt sig du skulle se den, og smide den anden disc
i, og så samtidig nyde DTS lyden. "full screen" er bare for Tv3 og
TVDanmark.

Joakim

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-02-02 17:08

> [...]
> som dens skabere havde tænkt sig du skulle se den, og smide den anden disc
> i, og så samtidig nyde DTS lyden. "full screen" er bare for Tv3 og

Well put! :)

Fra : Steen Villumsen

Dato : 08-02-02 17:55

Per Kristensen <pzk@crayon.dk> wrote:

> filmen

> Well put! :)

Jeg ved i begge har ret, film skal nydes i deres oprindelige format.
Idag ligger jeg desværre i sengen, og mit 21" fjernsyn står så langt væk
at en widescreen-udgave ville være som at se filmen i et mellemrum
mellem 2 persienner
Men tak for tipsene!

/Steen

PS: Squ da egentligt et underlig valg at undlade DTS-lydsporet på
fullscreen-versionen.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 08-02-02 18:37

> [...]
> Idag ligger jeg desværre i sengen, og mit 21" fjernsyn står så langt væk
> at en widescreen-udgave ville være som at se filmen i et mellemrum

OK, så længe du har en god undskyldning. Og så længe du laver et bevidst og
uddannet valg at se den pð den måde. Jeg mener, sålænge du er klar over at
det er på 4:3 verdionen man mister billede, og ikke på widescreen af de
sorte bjælker spærer for billedet.

> PS: Squ da egentligt et underlig valg at undlade DTS-lydsporet på
> fullscreen-versionen.

Ja måske. Den version henvender sig vel mest til børn, som nok er ret
ligeglade med det, og de fleste af de personer der vælger en croppet udgave
af filmen frem for OAR er nok også lidt ligeglade med lyden.

Joakim

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-02-02 16:06

> [...]
> Men tak for tipsene!
>
> /Steen
>
> PS: Squ da egentligt et underlig valg at undlade DTS-lydsporet på

Du ligger i sengen og ser DVD på et 21" TV som står 5 meter væk, og så
klager du over mangel på DTS? LOL!!!!
Du ved godt man ikke kan få DTS lyd ud af sit TV ikke :o?

Fra : Steen Villumsen

Dato : 11-02-02 18:00

> Du ligger i sengen og ser DVD på et 21" TV som står 5 meter væk, og så
> klager du over mangel på DTS? LOL!!!!
> Du ved godt man ikke kan få DTS lyd ud af sit TV ikke :o?

LOL - ja det lyder egentlig lidt morsomt når man stiller det sådan op.
De sjoveste ting man går op i når man har 40-i-feber

/Steen

Fra : Emil Rune

Dato : 08-02-02 17:41

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse
> "Steen Villumsen" <steen@villumsen.com> wrote in message

> Nej det har du helt ret i at det ikke er, og der er ikke DTS på "TVDanmark
> udgaven".

TVDanmark udgaven....LOL!

Fra : Lars Svoldgaard

Dato : 09-02-02 10:21

On Fri, 8 Feb 2002 16:45:59 +0100, steen@villumsen.com (Steen
Villumsen) wrote:

>Jeg er den super-lykkelige ejer af "Shrek" på DVD reg. 1.

Pudsigt, jeg har også lige erhvervet mig en kopi.

> [...]
>fullscreen-versionen) med DTS-lyd. Det bedste valg jeg kan se i menuen
>er "Dolby 5.1 Surround", men det er da ikke det samme som DTS - eller er

Der er ikke DTS på skive 1.

> [...]
>imellem, men jeg kan ikke se nogen forskel når jeg skifter. Andre der
>har eksperimenteret med dette, og har en konklusion?

Lidt tekster i starten, det er såmænd det hele.

/ Lars - der troede han havde bestilt full-screen udgaven ved en fejl.