Horrible høje reservedels-priser ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 08-02-02 16:42

Hej!

Min udstødning på min Yamaha BW's NG (30 km/t) er blevet utæt, og jeg
overvejer derfor en udskiftning (da jeg ikke lige har adgang til
svejse-apperat). Jeg ringede til den lokale "pusher" og blev
præsenteret en pris på 1399,- - det er jo fuldstændigt vanvittigt for
sådan et stykke jern!
Jeg ved, at T Hansen han udstødninger til 45 km/t udgaven, men det
hjælper mig ligesom ikke rigtigt (jeg ved heller ikke hvilken kvalitet
de er)...
Kan man virkelig ikke finde en ny udstødning til en lavere pris ??
Nogle der har erfaring med at bestille reservedele over nettet i enten
Sverige eller Tyskland ??

Mvh.

/Brian

Fra : Neser

Dato : 08-02-02 18:23

Tjah... er der nogen grund til at du ikke bare køber 45 km/t udgaven?? Den
eneste forskel er vel en begrænsning, som ikke er der (den mangler i 45 km/t
udgaven)..

--
- Neser
Neser@neser.dk

Fra : Brian Ipsen

Dato : 09-02-02 12:14

On Fri, 8 Feb 2002 18:22:43 +0100, "Neser" <Neser@neser.dk> wrote:

>Tjah... er der nogen grund til at du ikke bare køber 45 km/t udgaven?? Den
>eneste forskel er vel en begrænsning, som ikke er der (den mangler i 45 km/t
>udgaven)..

Kender ikke prisen på 45 km/t udgaven.... Og ved heller hvor meget de
udstødninger T Hansen sælger er værd - ellers er jeg godt nok fristet
til at sætte sådan een på....

/Brian

Fra : Brian Ipsen

Dato : 16-02-02 11:00

> [...]

>eneste forskel er vel en begrænsning, som ikke er der (den mangler i 45 km/t

Har sat en 45'er udstødning på nu - men nu virker den godt nok ikke
særlig kvik i optrækket, og den har sværere ved at holde hastigheden i
modvind... Blind-røret (eller hvad vi nu skal kalde det) er ikke
svejset til - kan det være årsagen ?? Eller skal jeg til at kigge på
benzinb/luft blandingsforhold eller andre mystiske ting ? Eller er den
uoriginale 45'er udstødning bare ringere en den originale 30'er model
?

/Brian

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-02-02 21:26

"Brian Ipsen" <Spammers@blow.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan man virkelig ikke finde en ny udstødning til en lavere pris ??
> Nogle der har erfaring med at bestille reservedele over nettet i enten

Syntes du det er en høj pris ? Så skal du være glad for at du ikke har valgt
en Aprilia Rally, for der koster en original udstødning 4500.- kr. Så den
pris du må slippe, er da billig.
Jeg købte dog ikke en original, men Molossy til 1500.-.

Kim Larsen

Fra : Brian Ipsen

Dato : 09-02-02 12:16

On Fri, 8 Feb 2002 21:25:42 +0100, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

>Syntes du det er en høj pris ? Så skal du være glad for at du ikke har valgt
>en Aprilia Rally, for der koster en original udstødning 4500.- kr. Så den
>pris du må slippe, er da billig.

Dvs. at en ny udstødning udgør ca. 30% af nyprisen på sådan en sag ?
Det er så lige ved, at det bedre kan betale sig at købe en helt ny
knallert og så bruge den gamle til reservedele

/Brian

Fra : Zemich

Dato : 09-02-02 14:09

Skal det da være en lovlig udstødning

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-02-02 21:50

> [...]
> Det er så lige ved, at det bedre kan betale sig at købe en helt ny
> knallert og så bruge den gamle til reservedele

30% hvordan det ?? Det er er 45'er, og er ikke så billig endda.

Kim Larsen