Andet multimedie
bentjuul 3670
Seamless Tiles i Photoshop - hvordan?
Fra : DtPeter

Dato : 08-02-02 16:11

Hey

Jeg har et billede med et mønster. Billedet er ca. 15 x 5 cm, men det
skal op og fylde næsten en 100 x 100 cm.

Kan man på en fiks måde "dublere" det ud, så overgangene ikke bliver alt
for tydelige?

Peter

Fra : Punishers Inc.

Dato : 08-02-02 20:31

"DtPeter" <Peter@larsengrafisk.dk> wrote in message
> [...]
> skal op og fylde næsten en 100 x 100 cm.
>
> Kan man på en fiks måde "dublere" det ud, så overgangene ikke bliver alt

Det er lidt svært at give dig et godt fif når jeg ikke rigtig ved hvor
kompliceret mømsteret er. Er det tile venligt? Du kan ikke komme udenom at
du bliver nødt til at arbejde på overgangen. Til dette ville jeg bruge
rubberstamp og/eller en kombination af selection+feather+duplicate (og så
ellers dreje skidtet rundt omkring indtil det passer nogenlunde...derefter
rubberstamp). Jeg ville også bruge offset filteret til at forberede
mønsteret til tiling.

-Rasmus

Fra : DtPeter

Dato : 08-02-02 20:39

jeg sender dig gerne en lille prøve (det er et stykke holografisk folie =
noget RIGTIG lort!)

Peter

Fra : Punishers Inc.

Dato : 08-02-02 21:33

> jeg sender dig gerne en lille prøve (det er et stykke holografisk folie =
> noget RIGTIG lort!)

Mail modtaget. Jeg vil gerne kigge på det.....men det bliver altså først i
morgen...du ved fredag og sårn'

Forresten.hvad fan*** er <holografisk folie>???

-Rasmus

Fra : Punishers Inc.

Dato : 09-02-02 21:27

"Punishers Inc." <PunisherOlsen@Hotmail.com> wrote in message

> "DtPeter" <Peter@larsengrafisk.dk> wrote in message
>
> Mail modtaget. Jeg vil gerne kigge på det.

Jeg tror det er en smagssag hvordan man gribe dette an, men jeg valgte at
forberede et pattern til fill. Først og fremmest croppede jeg den jpg du
sendte (det var en masse støj og lign.). Definerede derefter det hele som
pattern jeg fyldte et nyt dokument med for at se hvor der skulle sættes ind
henne (det giver sig selv hvis du prøver). Kørte derefter offset med nogle
forskellige indstillinger på et par kopier af orig lag. Definerede alle
disse lag som nye patterns og efterprøvede ved at fylde med samtlige. Udvælg
den bedste. Dernæst brugte jeg en kombination af clone/pattern stamp (med
pattern stamp vælger du så et pattern som ikke bærer præg af samme type
"fejl") til at male over de områder hvor kontrasten er dårligst (det er
disse der slår igennem ved en fill). Lavede også et par selections af
kontrastede områder som jeg kopierede til nye lag med kraftig feather mask
(flyttede dem selvfølgelig rundt omkring).

Så medmindre dit mønster ikke afviger meget fra den udskæring du sendte mig
kan du sagtens bruge et forberedt 300x150 område til 100x100 cm.

Mvh
Rasmus

Fra : N/A

Dato : 09-02-02 10:39

Fra : Pernille & Peter

Dato : 09-02-02 10:39

d. 08/02/02 21:32 skrev Punishers Inc. på PunisherOlsen@Hotmail.com i
artiklen a41cmu$ibj$1@sunsite.dk:

> [...]
> morgen...du ved fredag og sårn'
>
> Forresten.hvad fan*** er <holografisk folie>???

Tak for hjælpen.

Holografisk folie er det, der er uden på Sorbits-pakkerne.
Det er UMULIGT at scanne - lyset i scanneren slår fuldstændig flik-flak. Det
er næsten som at scanne et spejl. CRAP!

Peter