Hvordan får man spil stabile ? på asus a7v~
Fra : orbital

Dato : 08-02-02 11:09

Hej

En PC vil ikke rigtigt befinde sig vel med simple spil som 'Age of
Empires II". Spillet fryser efter ca. 1 time, hvorefter alt er
frosset, keyboard, mus og der resettes.

Nogle gange før, og det er ret simple spil.

Counterstrike testede jeg inden salget, og det kørte rigtig godt på
XPDK, - selv om det ikke er testet i timevis.

Soft: win2k m. w2ksp2 service pack, via agp patch (okt. 2001) er
installeret, directx7 er medfødt. Nvidia driver win2k-xp-23.11

Har prøvet XPDK, men her mangler 256 farver totalt, hvorfor simple
spil med 256 farver, ikke forventes at køre (man havde 16 farver, 16
bits og 32 bits farver). Directx 8.1 som er indbygget var lidt for ny
til spillene. Ingen patches ellers anvendt.

Hard: asus a7v (kt133), duron 900, 256 Mbyte Max ram pc133, gigabyte
geforce 256 grafikkort, Cmedia lydkort, netkort. Kører 9x100 ved 1.75
volt med en taisol 742 køler. Kabinetblæser. Ram kører 133.

Hvad kan man gøre ?

Skal man sætte en vga køler på grafikkortet ? det kan vel ikke blive
varmt med Age of Empires ?

Skal andre drivere eller patches benyttes. Der var en cd-rom til
grafikkortet, men den er jo over 1 år gammel. Har ikke prøvet den.

Spillene kører meget bedre på en simpel Dell med Pentium III (job PC).

Hvor nye skal spillene være ? for XP.

Hjææælp

John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-02-02 13:33

"orbital" <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev:
> Soft: win2k m. w2ksp2 service pack, via agp patch
> (okt. 2001) er installeret, directx7 er medfødt. Nvidia
> driver win2k-xp-23.11

Har du prøvet med nyeste DirectX ?
Det er vist 8.0a eller 8.1.

> Hvad kan man gøre ?

Prøv at teste rammene, selvom jeg nu ikke tror det er det;
www.memtest86.com - den skal ca. køre 2 timer pr.
128MB ram.

> Skal man sætte en vga køler på grafikkortet ?

Det er da et forsøg værd!

> det kan vel ikke blive varmt med Age of Empires ?

Nej, det vil jeg ikke tro.

> Skal andre drivere eller patches benyttes.

Ja, prøv med nyeste version af Via 4in1 (vist nok v4.37a):
<http://www.tweakup.dk/filer/chipset.htm>
HUSK at væl til det rigtige OS.

> Der var en cd-rom til grafikkortet, men den er jo over 1
> år gammel. Har ikke prøvet den.

Det skal du heller ikke, driverne er ikke gode nok.

> Hvor nye skal spillene være ? for XP.

Jeg forstå ikke ovenstående linie!

Venligst
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-02-02 13:36

"orbital" <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev:
> Skal andre drivere eller patches benyttes.

Her er dem fra ASUS' side:
<http://makeashorterlink.com/?H2763246>

Venligst
Mikael

Fra : orbital

Dato : 08-02-02 14:36

On Fri, 8 Feb 2002 13:35:35 +0100, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Her er dem fra ASUS' side:
><http://makeashorterlink.com/?H2763246>

Ok, den amdpatch med largepageminimum.reg var da ny.

takker

John