/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Den nye alu harley.
Fra : Thomas Jensen


Dato : 08-02-02 00:04

Så den nye harley som er lavet af aluminium på en messe idag.
Er ikke så meget for harley´s og lign maskiner, men må sgu indrømme at den
var flot.
Det ser sgu godt ud, men det skal det vel også til en pris på ca 390.000,-


mvh
--
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96
"Motorcyklister (de fleste) er sgu lidt klogere "




 
 
Jens Didriksen (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 08-02-02 10:46


> Er ikke så meget for harley´s og lign maskiner, men må sgu indrømme at den
> var flot.
> Det ser sgu godt ud, men det skal det vel også til en pris på ca 390.000,-


Ja, den er desværre alt, alt for dyr, men til gengæld køre den røven ud af
alle andre tilsvarende maskiner. Læs f.eks. testen i sidste nr. af BIKE hvor
et enigt testpanel valgte HD'en som favorit foran Kawazaki og Honda - det
gjorde vist lidt ondt i visse kredse...

Bortset fra det har jeg skrevet en 6 siders testartikel til sidste nr. af
HD-Journalen, hvor V-Rod'en bliver sammenlignet med 3 andre HD-modeller.

Er der interessen for det vil jeg gerne sende artiklen her på NG'en, da jeg
mener at lige præcis i dette tilfælde burde "normale" mc-kører have lidt
mere in-side viden omkring denne ny model fra Harley-Davidson.

Hygge fra Jens, webmaster www.hdc.dk



Thomas Hjort (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 08-02-02 23:35

> Ja, den er desværre alt, alt for dyr, men til gengæld køre den røven ud af
> alle andre tilsvarende maskiner. Læs f.eks. testen i sidste nr. af BIKE
hvor
> et enigt testpanel valgte HD'en som favorit foran Kawazaki og Honda - det
> gjorde vist lidt ondt i visse kredse...


Ikke i tyske kredse vel??? eftersom den indeholder og er bygget op omkring
og består af en tysk vandkølet motor (Porsche)..

Mht 'Japanske' kredse (kawa, honda, osv...), hvorledes køre denne tyske
motor andre 'røven ud af
bukserne' når man tager prisen i betragtning?

Thomas



Armand (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-02-02 23:55


Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en
news:a41jrh$2udo$1@news.cybercity.dk...
> >
> Mht 'Japanske' kredse (kawa, honda, osv...), hvorledes køre denne
tyske
> motor andre 'røven ud af
> bukserne' når man tager prisen i betragtning?

- - - - og hvordan kører den overhovedet med en så vandret forgaffel?
Efterløbet må være en halv meter eller mere (nogen der kender det
specifikke tal??)!

--
Armand.




Jens Didriksen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 09-02-02 10:24

> > Mht 'Japanske' kredse (kawa, honda, osv...), hvorledes køre denne
> tyske
> > motor andre 'røven ud af
> > bukserne' når man tager prisen i betragtning?

1) Motoren er i modsætning til de japanske og tyske customcykler en drøm at
køre med: masser af effekt (115 hk, stort drejningsmoment, høj tophastighed
og ekstrem omdrejningsvillig for sådan en type mc. F.eks køre den 1/4 mile
på 11,9 sekunder med 180 km/t. En Suzuki GSX-R 1000 er kun lidt over 1
sekund hurtigere.

2) Køreegenskaberne er mere sport (hvis man da overhovedet kan tale om sport
i cruiser-sammenhænge) end den konkurenter.

.... og bl.a. derfor virker V-Rod'en mere frisk, moderne og mere livsglad end
de andre cruiser som jeg har haft mulighed for at prøve. Selvfølgelig har
Honda 1800 et totalt dræbende moment, men hvis moment ikke er alt er den
bare en stor, tung klods (som en normal HD), mens at BMW's Custom ikke har
samme effekt og omgående omdrejningsvillighed som V-Rod'en.

> - - - - og hvordan kører den overhovedet med en så vandret forgaffel?
> Efterløbet må være en halv meter eller mere (nogen der kender det
> specifikke tal??)!

Yep: "The new frame supports a stretched 67.5-inch wheelbase and is slung
low via a 34-degree rake and 38-degree fork angle." Så langt fabrikkens
opgivelser, som jo må antages at være korrekte. Og jow: den KAN faktisk køre
temmelig frisk med den voldsomme kronrørsvinkel.

Men tag ikke mit ord for det - ring til CAP's HD og aftal et testtur.

Hygge fra Jens, webmaster, hdc.dk





Armand (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-02-02 10:59


Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
news:3c64ebc8$0$268$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> > - - - - og hvordan kører den overhovedet med en så vandret
forgaffel?
> > Efterløbet må være en halv meter eller mere (nogen der kender det
> > specifikke tal??)!
> Yep: "The new frame supports a stretched 67.5-inch wheelbase and is
slung
> low via a 34-degree rake and 38-degree fork angle." Så langt
fabrikkens
> opgivelser, som jo må antages at være korrekte. Og jow: den KAN
faktisk køre
> temmelig frisk med den voldsomme kronrørsvinkel.

Der må også være et tal for efterløbet á: "trail" på'en :-/

> Men tag ikke mit ord for det - ring til CAP's HD og aftal et testtur.

Det er sgu' lige før at man skulle :-/

--
Armand.




Claus Rittig (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-02-02 12:44

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a42tsr$1lbq$4@news.cybercity.dk...

> > Men tag ikke mit ord for det - ring til CAP's HD og aftal et testtur.
>
> Det er sgu' lige før at man skulle :-/

Jeg tror ikke du ville tage skade af det - medmindre du altså ikke VIL af
med en fordom
Cyklen får rasende god kritik verden over, så den er nok slet ikke så ringe.

Rittig



Claus Rittig (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-02-02 12:38

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a41jrh$2udo$1@news.cybercity.dk...

> Ikke i tyske kredse vel??? eftersom den indeholder og er bygget op omkring
> og består af en tysk vandkølet motor (Porsche)..
> Mht 'Japanske' kredse (kawa, honda, osv...), hvorledes køre denne tyske
> motor andre 'røven ud af
> bukserne' når man tager prisen i betragtning?

Av da, sporer man en del misundelse her?
Eller er det simpelthen forbigået din næse at der sker en del udveksling af
know-how mellem kontinenter i vore dage?
Almindeligt kendte eksempler:
Paioli affjedring på japanske mærker.
Brembo bremser på stort set alle mærker.
Rotax motorer på Aprilia, BMW og andre mærker.
Svensk affjedring på japanske prestige-cykler.

I bilernes verden er det om muligt endnu mere almindeligt, flere af de mest
eksotiske superbiler fra fx. Japan er faktisk udviklet i england.

Japansk motorcykelindustri er IKKE det eneste der dur.

Rittig



Thomas Hjort (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 09-02-02 22:10

Thomas Hjort, som netop er hjemvendt til Nyboder efter en smuttur til fyns
land, checker NG'en og bliver lige nød til at svare rittig(!) på følgende
spørgsmål:


> Av da, sporer man en del misundelse her?

Nej da, jeg er slemt tilfreds med mine 80 hk til 80k kr (med KN og jetkit
og
leovince kommer vi deropad på krumtappen).

> Eller er det simpelthen forbigået din næse at der sker en del udveksling
af
> know-how mellem kontinenter i vore dage?

En HEL vandkølet motor = knowhow ??

Jeg har tidligere diskuteret emnet med dig og du har tilsyneladende svært
ved at forstå at du ikke bare kan sammenligne udviklingen med f.eks svensk
affjedring på japanske MC'er.
Mange, især amerikanske HD - ejere sætter en dyd i at de køre på noget ærke
amerikansk. Amerikansk i stil med coca cola og MacD. I HD'en ser de sig selv
som en amerikansk drøm om frihed, styrke osv, osv.
Der skulle åbenbart en tysk motor til at gøre HD'en så kraftfuld og give
disse køreegenskaber som man nu åbenbart ser på vrod'en. Dette sætter skår i
drømmen. Der er mange
som mener at HD'en skullle være blevet ved de amerikanske rødder. Mange HD
ejere forkaster denne nye vandkølede.
Man har tidligere set afbrænding af andre 'racer ' af MC ved HD -
højtideligheder. Men nu kan de måske starte en ny trend: 'afbrænding af
vrod', eftersom den er mere tysker end amerikaner.


> Japansk motorcykelindustri er IKKE det eneste der dur.


Det har jeg nu heller aldrig påstået. Men allerede i firserne lavede
japserne VMX 1200, en chopper agtig bike med 140 heste, (som holdt 1/4-milen
i en del år oven i købet !). Hvorfor skulle der gå så mange år førend HD
fandt ud af at de ikke kunne finde ud af at lave en motor der kunne sparke
det samme (næsten)? netop fordi de var bange for at gå til udlandet, da det
ville ødelægge det amerikanske image.


Mvh Thomas og hans SV650S *Med DANSK nummerplade!*






Claus Rittig (10-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 10-02-02 18:08

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:a44382$lqn$1@news.cybercity.dk...
> Thomas Hjort, som netop er hjemvendt til Nyboder efter en smuttur til fyns
> land, checker NG'en og bliver lige nød til at svare rittig(!) på følgende
> spørgsmål:

Nå, jeg er også lige kommet hjem fra en køretur med gutterne, så kan vi lidt
igen.

> Nej da, jeg er slemt tilfreds med mine 80 hk til 80k kr (med KN og jetkit
> og
> leovince kommer vi deropad på krumtappen).

Hvad har det nu med diskussionen at gøre? Jeg har kørt hele dagen på en 54
hk til 15k kr, giver det så mine argumenter mere vægt?

> En HEL vandkølet motor = knowhow ??

Tjah, det kan være du definerer tingene anderledes, men så er de fleste
Aprilia'er måske Østrigske? De har jo Rotax motor. BMW's funduro, hvad er
den? Den har en Rotax motor med topstykke udviklet af Aprilia som indtil
sidste år blev lavet i hhv. Østrig og Italien, men nu har BMW trukket
produktionen hjem, så nu laves de samme dele i Tyskland... Hvad er den så?
Eller hvad med det Spanske (skod) mærke Sanglas? Den elendige dynge af en
motorcykel havde en overgang Suzuki eller Honda motor, er den så Japansk?

> Jeg har tidligere diskuteret emnet med dig og du har tilsyneladende svært
> ved at forstå at du ikke bare kan sammenligne udviklingen med f.eks svensk
> affjedring på japanske MC'er.

Jeps, det har jeg. Hvorfor kan man ikke det?

> Mange, især amerikanske HD - ejere sætter en dyd i at de køre på noget
ærke
> amerikansk. Amerikansk i stil med coca cola og MacD. I HD'en ser de sig
selv
> som en amerikansk drøm om frihed, styrke osv, osv.

Nå. Kunne du ikke næste gang gøre opmærksom på at det er den slags mennesker
du skriver til, og ikke almindelige mennesker? For det handler da ikke om at
du selv er måske en lille bitte smule religiøst indstillet omkring mærker og
nationaliteter?

> Der skulle åbenbart en tysk motor til at gøre HD'en så kraftfuld og give
> disse køreegenskaber som man nu åbenbart ser på vrod'en.

Hvorfor tror du at HD har haft det mål at øge effekten på deres cruisere?
Hvis det var et mål, så er det da underligt at et så succesfuldt firma har
holdt fast i 50-60 heste på stort set alle modellerne i så mange år? Det med
effekten er jo ikke så svært, man kan jo købe flere andre amerikanske
HD-motor-klon mærker med 100 heste (S&S og den slags).
Jeg tror fakstisk heller ikke du kan tilskrive motoren at cyklen har gode
køreegenskaber, og hvor tror du de er udviklet?

> Dette sætter skår i drømmen. Der er mange
> som mener at HD'en skullle være blevet ved de amerikanske rødder. Mange HD
> ejere forkaster denne nye vandkølede.

Vi færdes tydeligvis ikke i de samme kredse, jeg har godtnok ikke set mange
HD-ejere "forkaste" Vrod, og jeg har heller ikke set en cruisertest i de
pro-amerikanske publikationer som har andet end roser til den. Hvor har du
dit indtryk fra?

> Man har tidligere set afbrænding af andre 'racer ' af MC ved HD -
> højtideligheder. Men nu kan de måske starte en ny trend: 'afbrænding af
> vrod', eftersom den er mere tysker end amerikaner.

He, he, ja det var da en (fantastisk) mulighed. Fantasi savner du ihvertfald
ikke! Jeg var engang til et almindeligt motorcykeltræf hvor der var en
holdkonkurrence om hvem som på 5 minutter kunne lave den "laveste Lada" ved
hjælp af muggert, økse, pæl og nogle andre ting. Der skete mange sjove ting
ved det træf, men Lada konkurrencen var sjovt nok det eneste som kom i
avisen dagen efter. Nå, man skal ikke tro på alt hvad man læser, noget af
det er let fordrejet sandhed.

> Det har jeg nu heller aldrig påstået. Men allerede i firserne lavede
> japserne VMX 1200, en chopper agtig bike med 140 heste, (som holdt
1/4-milen
> i en del år oven i købet !). Hvorfor skulle der gå så mange år førend HD
> fandt ud af at de ikke kunne finde ud af at lave en motor der kunne sparke
> det samme (næsten)? netop fordi de var bange for at gå til udlandet, da
det
> ville ødelægge det amerikanske image.

Jeg tror du mener Yamaha Vmax, ikke? Den som faktisk blev lavet for at
matche Honda V65 Magna der vist stort set kun blev markedsført i USA. Hvad
var det for en 1/4 mile den Vmax holdt? Var problemet ikke at den faktisk
ikke var hurtigere end Hondaen? Hondaen var ikke kendt for fremragende
køreegenskaber, men Vmax blev kendt som også en raket på lige stræk, men
endnu værre i kurver og med ret dårlige bremser. De tidlige modeller havde
den lille finesse at de blev skæve i stellet hvis de blev kørt hårdt, det
blev rettet på de senere modeller (har jeg læst på Rec.Motorcycles som er
den amerikanske pendent til DFM). En af mine kammy'er havde en Vmax en
overgang, men nu kører han VTR1000 Streetfighter.
Tror du Vrod ødelægger HD's image? De har i årevis kørt med Showa forgafler
og diverse japanske karburatorer, og det ser da ikke ud til at have
lemlæstet salgstallene. Tror du nu HD's image bliver ødelagt af at Vrod
bliver rost i test efter test, fordi motoren er udviklet i Tyskland? Det
tror jeg ikke. Her er vist basis for et væddemål!

> Mvh Thomas og hans SV650S *Med DANSK nummerplade!*

Mvh.
Claus Rittig *Med 5 (pissedyre) DANSKE nummerplader!*




Jes Vestervang (11-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-02-02 18:11

I et anfald af ekstremt overmod skrev Claus Rittig:
.......
> Jeg var engang til et almindeligt motorcykeltræf hvor der
> var en holdkonkurrence om hvem som på 5 minutter kunne lave den "laveste
> Lada" ved hjælp af muggert, økse, pæl og nogle andre ting.
....
Det lyder da til at være skægt, hvor foregik det henne?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Claus Rittig (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 12-02-02 16:36

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:gvt84a.sl.ln@whitehouse.gov...

> Det lyder da til at være skægt, hvor foregik det henne?

Jeg mener det var i Hjallerup, men det er mange år siden og min hukommelse
virker ikke. Det var faktisk mit første træf, og jeg var egentlig lidt
forarget over den bil-konkurrence. Jeg har aldrig helt kunne glemme den
konkurrence, så da jeg for nogle år siden skulle arrangere træf for min egen
klub, fandt jeg på at vi skulle lave "Honda-motor-kast" med en nedslidt XR
motor fra min dynge. Ideen blev droppet efter en generalprøve, for de fleste
af os kunne ikke engang løfte motoren fra jorden. Så blev det til
Husqvarna-motor-kast istedet.

Rittig



Armand (12-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-02 23:28


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3c69365a$0$243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>.......... så da jeg for nogle år siden skulle arrangere træf for min
egen
> klub, fandt jeg på at vi skulle lave "Honda-motor-kast" med en
nedslidt XR
> motor fra min dynge. Ideen blev droppet efter en generalprøve, for de
fleste
> af os kunne ikke engang løfte motoren fra jorden. Så blev det til
> Husqvarna-motor-kast istedet.

MC-chaufførerne afholdt engang en MZ-kast konkurrence for klubhold, og
den blev afgjort v.h.a. en tommestok!
Efterfølgende kunne man købe et mukkertslag for en femmer, og det gav
faktisk godt! Én besluttede at han ville opleve at afmontere en krumtap
uden brug af andet værktøj end en hammer, så han lagde et par
hundredekr.-sedler i hånden på "teltholderen" som: á conto, og bad ham
om at tælle efter hvad jobbet løb op i

I bedste Kinderæg-stil var der senere på aftenen en 3. sekvens:
Da vraget blev hældt på bålet til stor jubel


--
Armand.






Jes Vestervang (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 13-02-02 00:13

Armand fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Efterfølgende kunne man købe et mukkertslag for en femmer, og det gav
> faktisk godt! Én besluttede at han ville opleve at afmontere en krumtap
> uden brug af andet værktøj end en hammer, så han lagde et par
> hundredekr.-sedler i hånden på "teltholderen" som: á conto, og bad ham
> om at tælle efter hvad jobbet løb op i
>
Lykkedes det? Kan du huske hvor mange slag der skulle til? Med en ordentlig
forhammer skulle det ikke tage mig mange slag

> I bedste Kinderæg-stil var der senere på aftenen en 3. sekvens:
> Da vraget blev hældt på bålet til stor jubel
>
Stakkels mc :-/ Well, dens funfactor var jo pænt høj et par timer

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Armand (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-02 16:48


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:9i7c4a.a01.ln@whitehouse.gov...
> Armand fra det ydre rum sagde engang følgende:
>
> > Efterfølgende kunne man købe et mukkertslag for en femmer,
> > Én besluttede at han ville opleve at afmontere en krumtap
> > uden brug af andet værktøj end en hammer, så han lagde et par
> > hundredekr.-sedler i hånden på "teltholderen" som: á conto, og bad
ham
> > om at tælle efter hvad jobbet løb op i
> Lykkedes det? Kan du huske hvor mange slag der skulle til? Med en
ordentlig
> forhammer skulle det ikke tage mig mange slag

Det lykkedes; men ikke engang de nævnte 200,- i á-conto vil jeg hænges
op på!
Det var med en alm. mukkert med kort skaft, og altså ikke med en
decideret forhammer!

> > en 3. sekvens Da vraget blev hældt på bålet til stor jubel
> Stakkels mc :-/ Well, dens funfactor var jo pænt høj et par timer

Jup! Ligesom hvad angår køreglæde, behøvede det ikke at have været
sjovere hvis det havde været en Ducati!

--
Armand.






Jes Vestervang (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 13-02-02 23:57

Armand fra det ydre rum sagde engang følgende:

>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>

....snip.. fjerne krumtap kun med en hammer..

>> Lykkedes det? Kan du huske hvor mange slag der skulle til? Med en
> ordentlig
>> forhammer skulle det ikke tage mig mange slag
>
> Det lykkedes; men ikke engang de nævnte 200,- i á-conto vil jeg hænges
> op på!
>
Alene det at det lykkedes er jo egentlig ret skægt

> Det var med en alm. mukkert med kort skaft, og altså ikke med en
> decideret forhammer!
>
En mukkert er heller ikke værst, det var noget andet hvis det var en af de
der små fimsede damehamre

>> > en 3. sekvens Da vraget blev hældt på bålet til stor jubel
>> Stakkels mc :-/ Well, dens funfactor var jo pænt høj et par timer
>
> Jup! Ligesom hvad angår køreglæde, behøvede det ikke at have været
> sjovere hvis det havde været en Ducati!
>
Nope!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Mikkel Christensen (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 13-02-02 09:17

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<a4c5je$13i3$8@news.cybercity.dk>...
>
<MZ hærværk>

Ingen kommentarer...

> Efterfølgende kunne man købe et mukkertslag for en femmer, og det gav
> faktisk godt! Én besluttede at han ville opleve at afmontere en krumtap
> uden brug af andet værktøj end en hammer, så han lagde et par
> hundredekr.-sedler i hånden på "teltholderen" som: á conto, og bad ham
> om at tælle efter hvad jobbet løb op i

*LOL* When all you got is a nailgun, every problem looks like a Messiah


Minder i foruroligende grad om nogle af mine aftner i værkstedet...

--
Mikkel

Armand (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-02 17:21


Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en
news:01c1b466$dacbae90$ca0b12ac@pc4814...
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
> <a4c5je$13i3$8@news.cybercity.dk>...
> >
> > <MZ hærværk>
> Minder i foruroligende grad om nogle af mine aftner i værkstedet...

GRILL

--
Armand.





Jes Vestervang (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 13-02-02 00:09

I et desperat forsøg på at undgå straf skrev Claus Rittig:

......
> da jeg for nogle år siden skulle arrangere træf for min
> egen klub, fandt jeg på at vi skulle lave "Honda-motor-kast" med en
> nedslidt XR motor fra min dynge. Ideen blev droppet efter en generalprøve,
> for de fleste af os kunne ikke engang løfte motoren fra jorden. Så blev
> det til Husqvarna-motor-kast istedet.
>
*GRILL* Hvad blev rekorden så?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Claus Rittig (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-02-02 16:35

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:ra7c4a.a01.ln@whitehouse.gov...

> > for de fleste af os kunne ikke engang løfte motoren fra jorden. Så blev
> > det til Husqvarna-motor-kast istedet.
> >
> *GRILL* Hvad blev rekorden så?

12 meter, så vidt jeg husker. Det var en der var heldig at motoren begyndte
at trille i nedslaget, og den kunne trille ret langt!

Rittig



Jes Vestervang (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 13-02-02 23:55

Claus Rittig fra det ydre rum sagde engang følgende:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:ra7c4a.a01.ln@whitehouse.gov...
>
>> > for de fleste af os kunne ikke engang løfte motoren fra jorden. Så blev
>> > det til Husqvarna-motor-kast istedet.
>> >
>> *GRILL* Hvad blev rekorden så?
>
> 12 meter, så vidt jeg husker.
>
Det er jo også en hel del

> Det var en der var heldig at motoren
> begyndte at trille i nedslaget, og den kunne trille ret langt!
>
Mon ikke man burde bruge længdespringsteknikken istedet, så man målte
nedslagspunktet istedet? Arrh, pyt, det er nok godt nok at kunne inddrage
lidt teknik i sportsgrenen
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Armand (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-02-02 18:11


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:hrqe4a.nl.ln@whitehouse.gov...
> Claus Rittig fra det ydre rum sagde engang følgende:
>
> > Det var en der var heldig at motoren
> > begyndte at trille i nedslaget, og den kunne trille ret langt!
> Mon ikke man burde bruge længdespringsteknikken istedet, så man målte
> nedslagspunktet istedet? Arrh, pyt, det er nok godt nok at kunne
inddrage
> lidt teknik i sportsgrenen

Længdespring??
Kuglestød!!!

--
Armand.





Jes Vestervang (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-02-02 00:41

Armand fra det ydre rum sagde engang følgende:
>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>>
>> Claus Rittig fra det ydre rum sagde engang følgende:
>>
>> > Det var en der var heldig at motoren
>> > begyndte at trille i nedslaget, og den kunne trille ret langt!
>> Mon ikke man burde bruge længdespringsteknikken istedet, så man målte
>> nedslagspunktet istedet? Arrh, pyt, det er nok godt nok at kunne
>> inddrage lidt teknik i sportsgrenen
>
> Længdespring??
>
Også det

> Kuglestød!!!
>
Ja, den gren var også i mine tanker, da jeg skrev det, men kom åbenbart
ikke forbi mit tastatur! = Det er sgu en snu satan!!!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Anders Vinther (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 09-02-02 18:40

"Thomas Jensen" <oelhunden@oelhunden.dk> wrote in message
news:3c630775$0$22336$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så den nye harley som er lavet af aluminium på en messe idag.
> Er ikke så meget for harley´s og lign maskiner, men må sgu indrømme at den
> var flot.
> Det ser sgu godt ud, men det skal det vel også til en pris på ca 390.000,-
>

Jeg arbejder lidt på at flytte til Australien og prøvede at stille min
nysgerrighed:

http://www.frasermotorcycles.com.au/

VRSCA V-Rod AUD$30,500.00

Omregnet svar det til DKK 132,611.06!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men så er det vist også uden leveringsomkostniner....

Det kunne være man skulle skifte sin forkølede to år gamle CB500 ud, når man
når derned...

Mvh.

Anders V.

PS Det *var* altså ikke for at være ond....


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste