? Lys på Puch Maxi er for dårligt
Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 07-02-02 23:36

Hej Alle

Jeg bor på landet og der er til tider ret mørkt om morgen og aften, når jeg
skal hjem fra arbejde (faktisk hele vinterhalvåret)

Jeg har derfor lavet lidt om på mit PuchMaxi lys. Istedet for det lys som
fandtes på Maxien,
har jeg monteret et 12W 4A batteri, som lades fra lysspolen (17W iflg
svinghjulet) (med en ensretter imellem). Lyset er koblet til batteriet. Der
er monteret 21 W foran og 6W bagtil
dvs. der lades hele tiden til batteriet.

Mit problem er, at jeg ret hurtigt får brugt batteriet (en tur på ca. 6 km),
og så er der bare mørkt.

Hvad gør jeg nu - har I nogle gode råd?
- en ven fortalte, at jeg skulle få fat i en original lysspole + hjælpespole
fra en Kreidler pga flere vindinger på spoolen (hvad med svinghjul - og kan
det passe sammen)?

Svar venligst på mail til mick@silkeborg.bib.dk

Hilsen Michael

Fra : Niels Skaaning

Dato : 08-02-02 15:46

Michael Svarre Hansen skriver:

> [...]
> fra en Kreidler pga flere vindinger på spoolen (hvad med svinghjul - og kan

En Grand Prix eller Monza spole burde kunne bruges. De har samme system som
Maxien (Bosch).

NS