Åbne ny Form fra åben Form
Fra : Steen Hansen

Dato : 07-02-02 23:12

Hej

Jeg vil blive meget glad, hvis nogen gider hjælpe mig med dette lille
problem:

Jeg har lavet et MDI-project der starter med at åbne en form1. I denne form1
er der en filelist og en dirlist, samt en knap der gemmer det filnavn man
har valgt.

Jeg ønsker nu at lukke den aktive form1 og åbne en ny form2, ved tryk på
knappen i form1. Samtidig vil jeg gerne parse filnavnet over i form2 eller
have et tip til, hvordan jeg laver dette filnavn globalt.

mvh Steen

Fra : Rayman

Dato : 10-02-02 00:38

Prøv det her....

form1:

Private sub Command1_Click()
load form2
form2.SetStringData(Dir1.List(Dir1.ListIndex) & "\" & txtfilnavn.text)
unload me
End sub

Form2:

Public Sub SetStringData(strFilnavn As string)
.... din kode her ....
End Sub

Nu mangler du så lidt kontrol af filnavnet, og du vil muligvis og have en
dirlistbox, og andre små detaljer.

Hvis du kan nøjes med den standard "Save As ..." dialogbox, som ligger i
windows, kan du fra objectet commondialog, simpelthen åbne en standard "Save
As ..." dialogbox, som du har set andre steder i windows.