Newbee
Fra : Petit

Dato : 07-02-02 20:00

Hej

Jeg må, ud i "kunsten", af at lave en hjemmeside, vist nok kaldes en
"Newbee, når det gælder HTML-koder!

Jeg havde fået "det" til at fungere - men nu efter jeg har flyttet om på
nogle tabeller og lign., er funktionen "Send skema" hoppet af!

Er der en kompetent (og venlig) person i NG, som vil rette mit problen op
igen, så vil jeg være meget taknemmelig!

(Kan man sende side så vedhæftet fil, for derved at annalysere HTML-koden
"bagved")

Eller en hjemmesiden: www.morgenmusikken.dk

m.v.h.

Peter, Odense.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-02-02 20:00

"Petit" <petit@post.cybercity.dk> skrev...
> Er der en kompetent (og venlig) person i NG, som vil rette mit problen op
> igen, så vil jeg være meget taknemmelig!

Se, du kunne starte med at fjerne det dér *ækle* ingen-højreklik-script, så
kunne vi nemlig lidt lettere se koden (og det kan man nu godt alligevel, og
man kan også sagtens "låne" ting og sager, hvis man vil - så et
ingen-højreklik-script gør faktisk langt mere skade end gavn!).

Mvh. Camilla

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 07-02-02 22:29

Er lige MEGET enig med Camilla..

Hvis man endelig vil fjerne muligheden for at højreklikke, så gør det med et
script, som disabler context menuen .. Det vil sige, at selvom man
højreklikker, sker der intet...

Det har jeg selv gjort brug af på min side www.kingmedia.dk , så man ikke BARE
lige ta'r et billede. Dog vil man stadig kunne med win2000 og XP, da
muligheden kommer frem ved bare at holde musen over billedet.. Og muligheden
er der oz stadig ved at kigge i kildekoden.

Men stadig, så er det en mere raffineret og prof måde at gøre det på , i
stedet for at lave et alert("HA du kan ik højreklikke") script.

/Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Petit

Dato : 07-02-02 22:45

Hej Mads!

Jeg var egentlig ikke interesseret i at få "spydige" kommentarer, men håbede
på lidt hjælp.

mvh. Peter.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 08-02-02 00:44

Petit wrote:

> Hej Mads!
>
> Jeg var egentlig ikke interesseret i at få "spydige" kommentarer, men
> håbede på lidt hjælp.
>
> mvh. Peter.

Jeg tror faktisk du fik nogle gode råd til, hvordan du selv skal gøre
for at få hjælp.

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul
--
Når jeg bliver 60 holder jeg op med at arbejde. Og hvis de andre
opdager det går jeg på efterløn

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 08-02-02 14:42

Hej Peter..

Det var absolut ikke ment som en spydig kommentar..
Det var bare ment som konstruktiv kritik..
Jeg er da ked af, hvis du opfattede det på en anden måde.. :o/

/Mads

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-02-02 22:56

Thu, 7 Feb 2002 21:29:17 +0000 (UTC), skrev Mads Graugaard
Hansen <admin@kingmedia.dk>:

>Det har jeg selv gjort brug af på min side www.kingmedia.dk , så man ikke BARE
>lige ta'r et billede. Dog vil man stadig kunne med win2000 og XP

Kan ikke få lov til at se siden, men der er tre meget nemme måde
at få billederne på.

Gå op i filer og vælg »gem som«, og du får alle billederne
Træk billedet ud på skrivebordet
Træk billedet op i adresselinjen
(+ alle de andre)

»Ingen højreklik« er kun til irritation for sidens besøgende og
jager mange væk.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-02-02 23:32

"Mads Graugaard Hansen" <admin@kingmedia.dk> skrev...
> Er lige MEGET enig med Camilla..

Nah, så enige var vi vist heller ikke - mit hovedargument var, at man helt
og aldeles skulle fjerne alle former for forhindringer af ingen-højreklik,
uanset om det er lavet vha. scripts eller andet.
Det forhindrer alligevel ikke i, at folk tager det de vil, men forhindrer
derimod de mange gode faciliteter, der ligger i højreklik-menuen (som fx
udskriv, vis kilde, åbn i nyt vindue - specielt brugbar når en eller *nar*
framer de sider, man gerne vil kigge på - osv.). Hvis du vil forhindre folk
i at tage billeder eller anden grafik, så lav istedet forhindringerne i form
af slicing eller skriv på billederne mv. - altså gør noget ved _selve_
problemstillingen i stedet for mystiske fiks-fakserier, der alligevel ikke
hjælper en fløjtende fis.

Og Peter, som startede med at stille spørgsmålet om han fx kunne sende koden
til en eller anden behjælpelig sjæl, ville kunne hjælpe os med at give ham
et svar, hvis han fjernede ingen-højreklik scriptet, så vi nemt kunne komme
til koden (så ville han også slippe for at skulle sende den nogensteder hen)
og i øvrigt sendte den præcise URL til siden med fejlen på...

Mvh. Camilla

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-02-02 15:38

"Petit" <petit@post.cybercity.dk> skrev...

Tror bare du mangler følgende: <input type="hidden" name="recipient"
value=xxx@xxxx.dk> efter <FORM METHOD="GET"
ACTION="/cgi-bin/FormMail.cgi"> - der er simpelthen ikke defineret nogen
modtager-mailadresse, og så er det jo svært at få sendt bestillingen afsted!
Derudover bør du lave feltnavnene om (især alle sangene), så de ikke hedder
noget med mellemrum, æ, ø, å og andre specialtegn - det kan ihvertfald give
mange problemer!

Du kan se, hvordan jeg har gjort her:
http://www.kaffebutikken.dk/bestilling.htm

- og et lille tip til streger (kan se, at du har brugt ca. 1 mio.
understregninger for at lave vandret streger) - gå i "indsæt" og vælg
"vandret streg" (Insert/horisontal line).

I øvrigt er der vældig megen overflødig kode på siden, som altså godt kunne
trænge til en ordentlig oprydning...

Mvh. Camilla