Dynamisk kalender, hvordan?
Fra : Dennis

Dato : 07-02-02 19:35

Jeg vil høre om nogen kunne hjælpe mig videre. Jeg skal lave en dynamisk kalender for en forening. Sådan at når man går ind på siden så viser den selv hvad der foregår i fx februar og selv skifter mellem enten dagen eller måneden.

Kan dette lade sig gøre og hvorledes? Den må også gerne se lidt "smart" ud

Dennis

Fra : Dennis

Dato : 07-02-02 19:44

Jeg har fundet en side hvor man kan se det jeg lidt efterlyser. Det skulle være lidt aller det.

Dennis

http://www.jesuskirken.com/index_ie.htm

Fra : Flemming Froekjaer

Dato : 09-02-02 21:49

Dennis wrote:

> Jeg har fundet en side hvor man kan se det jeg lidt efterlyser. Det skulle være lidt aller det.
>
> Dennis
>
> http://www.jesuskirken.com/index_ie.htm

Du maa jo foerst afgoere hvordan du vil have data vist. Der er 2 maader.
Du kan enten skrive en servlet som generere almindeligt HTML output.
Servletten kan saa via JDBC hente sine data i en SQL database. Her vil
jeg da anbefale PostgreSQL.
Den anden metode er at skrive en applet til at vise kalenderen. Denne
kan saa via RMI hente sine data fra en servlet, som igen som foer faar
sine data fra en Database server.

Hvis du ikke kan faa det til at fungere, saa husk at oplyse hvilke JDK
du bruger, og hvis du bruger et IDE, saa ogsaa hvilket.

\Flemming