Andet multimedie
bentjuul 3670
Gemme steaming video?
Fra : Dan

Dato : 07-02-02 19:39

Hejsa,

Kan det virkelig passe, at det ikke på nogen måde er mulgt at gemme
realplayers steaming video, som AVI eller MPEG på sin harddisk?!?

Der er masser af web-site, hvor man kan se disse, men det er
pisseirriterende at man er nødt til at logge sig på web-siden, hvis man
vil se videoen igen!

Er der nogen, der ved, hvordan man kan gøre dette?

TIA,
Dan

Fra : KNL DtP

Dato : 07-02-02 20:06

"Dan" <dan@yaws.dk> skrev i en meddelelse news:a3uhkd$bv$1@sunsite.dk...

> Er der nogen, der ved, hvordan man kan gøre dette?

Du kan hente alle former for Windows Media Player-filer (AFS, WMV o.l.) med
ASFRecorder

Streambox kan suge alle realplayer filer.

Find programmerne via google.

>Kan det virkelig passe, at det ikke på nogen måde er mulgt at gemme
>realplayers steaming video, som AVI eller MPEG på sin harddisk?!?

Jeg ved ikke om man sådan uden videre kan lave det om til mpg, men når først
filen ligger på HDD, så er det vel lige fedt hvilket format det ligge i -
kvaliteten bliver jo ikke bedre!

MVH

Kristian

Fra : Erik Thorsen

Dato : 08-02-02 11:44

> [...]
>
> Kan det virkelig passe, at det ikke på nogen måde er mulgt at gemme
> realplayers steaming video, som AVI eller MPEG på sin harddisk?!?

Det er ikke muligt at "snuppe" videofiler fra en ægte streamingsserver idet
den ikke går ind på modtagerens harddisk, men afvikles billede for billede
(25stk sek)

Er det derimod tale om uægte streaming - http, så kan man f.eks bruge
ASFRecorder som frit kan hentes på
http://www.lemuria.org/mirrors/asfrecorder/

Jeg citerer lige en enkelt bid fra siten:
"ASFRecorder does not support RealMedia or QuickTime. ASFRecorder only
features HTTP streaming in WindowsMedia format (ASF)."

HTTP streaming er ikke særlig velegnede til video idet man ikke på forhånd
kan vide om der altid er tilstrækkelig båndbrede. Oftest kan kun en enkelt
eller to se video ad gangen, kommer der flere på siten samtidig, så bryder
det helt sammen.

Ægte streaming kan ses på : www.video-web.dk og
www.storstroems-amt.info eller www.uddan.dk
med venlig hilsen
Erik Thorsen
www.tourconsult.dk

Fra : Mick FTW

Dato : 08-02-02 18:43

Og en helt simpel og uvidenskabelig men effektiv løsning:
afinstallér Real-player, højreklik og vælg "gem som"
så kommer hele klippet til dig.
Mvh
Mick

Fra : Erik Thorsen

Dato : 09-02-02 16:43

"Mick FTW" <ftw@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Og en helt simpel og uvidenskabelig men effektiv løsning:
> afinstallér Real-player, højreklik og vælg "gem som"
> så kommer hele klippet til dig.

Korrekt, hvis det vel at mærket er en http fil. Ligger videoen på en
streamingserver kan det ikke lade sig gøre (på den måde).
hilsen erik thorsen
www.tourconsult.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 10-02-02 12:49