Hjerte suk
Fra : Ida Nielsen

Dato : 07-02-02 18:31

Hej.

Jeg mente at dette var en gruppe som gav seriøse svar på spørgsmål.
I mit tilfælde hvor jeg stillede et spørgsmål hvor folk ikke var enige i min
holdning, oplevede jeg diverse bemærkninger. Jeg formoder at disse ikke var
så hårdt ment, men da der ingen ,o) var efter så virkede de hårde.
Jeg mugger ikke over at folk ikke var enige med mig, det havde jeg tildels
ventede af en seriøs gruppe, men en kommentar i stil med du sad måske og
smukkeserede dig i bakspejlet, eller måske burde du tage bussen, mener jeg
ikke er seriøst, og må på den bekostning nok erkende at næste gang jeg har
et spørgsmål så tænker jeg mig om en ekstra gang inden jeg benytter denne
gruppe.
Muligvis er det mig som er sart, eller har opfattede det forkert, men
bemærkninger som disse, ville jeg personligt ikke føle så hårde hvis de var
blevet blødt lidt op med en smiley.
Til sidst tak til de som svarede seriøst

Hilsen
Ida

Fra : Eliasen

Dato : 07-02-02 19:51

> Muligvis er det mig som er sart, eller har opfattede det forkert...
<SNIP>

Som jeg lige læser den tråd du omtaler, synes jeg faktisk det er rigtigt
opfattet af dig, at du muligvis opfatter det forkert.

Jeg vil lige tage gruppens skribenter i forsvar i forbindelse med den
bemærkning du henviser til. Det var tydeligvis et enkelt, useriøst pip,
der i øvrigt blev kommenteret passende i det efterfølgende svar fra
Martin Edlich.

Din beslutning om at tænke dig om en ekstra gang inden du høster gode
råd og erfaringer fra gruppens brugere, synes jeg er en smule forhastet.
I _langt_ størstedelen af tilfældene er der tale om konstruktive svar
fra en række kapaciteter på netop det område, der er dækket af navnet af
på gruppen. Jeg selv har ingen som helst idé om, hvad der er juridisk
korrekt eller ukorrekt - hvilket selvfølgelig er en sandhed med
modifikationer; ellers ville min afsenderadresse nok hedde noget med
@kriminalforsorgen.dk - og får derfor en masse geniale oplysninger
om dette og hint i de forskellige tråde. Og ja, det er faktisk en stor
kompliment til alle såvel løse som faste skribenter.
--
/ Eliasen - Ta' til genmaile på eliasen_remove@mail1.stofanet.dk

Fra : TJ

Dato : 07-02-02 22:44

Jammen dog lille ven. Det er jeg da ked af, at jeg har været hård ved dig,
og så oven i købet UDEN en smily!

Spøg til side. Nu er det jo et bredt forum som du henvender dig til, og
spørger om deres mening, så må man altså også indstille sig på at få svar
hvor der ikke bliver lagt fingre imellem. Lad mig lige præsicere at min
kommentar om smukkeseringen var seriøs. Jeg opfatter også kommentaren om
bussen som en seriøs kommentar, og det burde du måske også!
Hvis det havde været mig som måtte springe for livet, pga. din uagtsomhed,
så havde du ikke sluppet så billigt!

Konklutionen er:
Du er for sart!

/TJ

<7Sy88.2427$5L3.126066@news010.worldonline.dk>...

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-02-02 22:43

Scripsit "TJ" <wrecked@hot-deletethis-mail.com>

> Konklutionen er:
> Du er for sart!

Nej, konklusionen (sådan staves det!) er at indlæg der er så
fordømmende som dine, ikke er velkomne her. Og du kan heller
ikke finde ud af at citere.

--
Henning Makholm "... and that Greek, Thucydides"

Fra : Erik G Christensen

Dato : 07-02-02 23:16

Henning Makholm wrote:

> Nej, konklusionen (sådan staves det!) er at indlæg der er så
> fordømmende som dine, ikke er velkomne her. Og du kan heller
> ikke finde ud af at citere.

Tænk lige på Farum.....

Og vi skal nok være bedre

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-02-02 23:16

"Ida Nielsen" <idani@worldonline.dk> skrev...
> Jeg mente at dette var en gruppe som gav seriøse svar på spørgsmål.

Det er det sædvanligvis også - ind imellem er der dog, skal vi kalde dem,
uheldige elementer, der forvrænger tonen en anelse.

> [...]
var
> så hårdt ment, men da der ingen ,o) var efter så virkede de hårde.

Se, din holdning var, at du absolut ingen fejl havde begået, og den var
faktisk alle, som har blandet sig i debatten, enig i var forkert - og så er
det da korrekt, at der faldt nogle ord, som ikke burde have faldet. Fra de/n
skribent/er, der har formuleret sig hårdest, er jeg dog ikke i tvivl om, at
ordene rent faktisk var ment præcis som de var skrevet - det ændrer dog ikke
ved, at mange andre gav helt neutrale svar.

> [...]
> et spørgsmål så tænker jeg mig om en ekstra gang inden jeg benytter denne

Nu er det her usenet, hvor man ikke kan udelukke brugere eller på anden måde
forhindre folk i at svare - det bør dog ikke få dig til at ændre mening om
gruppens "faste" brugere, som er yderst kompetente og seriøse.

Mvh. Camilla

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-02-02 23:20

Ida Nielsen skrev:

>Jeg mente at dette var en gruppe som gav seriøse svar på spørgsmål.

Hvis du kikker efter, vil du opdage at det fik du også. Der var
kun én der skrev noget pjat, og typisk nok er vedkommende også
anonym. Resten svarede dig seriøst.

Det er ikke så usædvanligt at der er en drillepind i en
debatgruppe, men det er ikke dem der tegner billedet, og du kan
da også se at personen er ret alene med sin holdning.

>holdning, oplevede jeg diverse bemærkninger. Jeg formoder at disse ikke var
>så hårdt ment, men da der ingen ,o) var efter så virkede de hårde.

Jeg bruger *aldrig* smileyer. Jeg synes nemlig ikke at en
fornærmelse med en smiley efter er spor bedre end en fornærmelse
uden en smiley.

> [...]
>smukkeserede dig i bakspejlet, eller måske burde du tage bussen, mener jeg

Helt enig.

> og må på den bekostning nok erkende at næste gang jeg har
>et spørgsmål så tænker jeg mig om en ekstra gang inden jeg benytter denne
>gruppe.

Lad ikke bøvehovederne bestemme.

--
Bertel

Fra : Ove Kristensen

Dato : 08-02-02 00:06

"Ida Nielsen" <idani@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[klip)
men en kommentar i stil med du sad måske og
> smukkeserede dig i bakspejlet, eller måske burde du tage bussen, mener jeg
ikke er seriøst

Jeg har fulgt den tråd som du startede med, og som "gammel" buschauffør vil
jeg godt sige følgende til dig.
Jeg ved ikke hvem du er, og har som følge deraf ingen kendskab til dig, men
min vurdering er, at den er gal hvis du ikke selv kan se, at du har kørt
groft uforsvarligt, for det har du når manden må springe for sit liv, og så
er der sådan set ikke noget at spørge om.

Med venlig hilsen
O.K.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-02-02 13:17

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev:

> [...]
> at du har kørt groft uforsvarligt, for det har du når manden må
> springe for sit liv, og så er der sådan set ikke noget at spørge

Det er de fleste nok enige i, og jeg tror egentligt også, at Ida
inderst inde godt ved det. Men uanset dette berettiger det ikke til de
kommentarer en enkelt person kom med i tråden.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Ove Kristensen

Dato : 08-02-02 15:08

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

> Det er de fleste nok enige i, og jeg tror egentligt også, at Ida
> inderst inde godt ved det. Men uanset dette berettiger det ikke til de
> kommentarer en enkelt person kom med i tråden.

Det kan vi kun være meget enige i, det fortjener hun ikke.

Mvh

OveK.