Ide til havefolket
Fra : Basse

Dato : 07-02-02 17:06

Jeg er lidt af en plantesamler og får hvert år købt en del nye planter til
haven. Det betyder, at jeg ikke altid har overblik, over hvad jeg egentlig
har i haven og jeg kan heller ikke altid huske, hvornår det er, de
forskellige planter er på deres højeste (det varierer selvfølgelig lidt fra
år til år pga. vejret).

Jeg er meget flink til at sætte skilte ved mine planter men disse har det
med at forsvinde på forskellig vis (bla. har jeg en høne at plukke med nogle
solsorte som roder lidt for meget i mit surbundsbed efter min mening), så
hvert år bliver jeg overrasket over nogle planter, som jeg egentlig havde
glemt, at jeg havde.

Desuden tænker jeg af og til over, at en plante trives dårligt der, hvor den
er sat eller passer dårligt ind sammen med de andre planter, men inden jeg
får taget mig sammen til at flytte den, er den afblomstret eller måske
visnet helt ned og så glemmer jeg lidt, at den egentlig skulle flyttes.

I år har jeg så bestemt mig for at lave et havefotoalbum. Jeg vil tage
billeder af såvel de enkelte planter, som bedene og haven i sin helhed
igennem hele året. På denne måde regner jeg med at kunne få overblik over,
hvilke planter jeg har og i løbet af vinteren kan jeg kigge på billederne og
planlægge, hvilke planter, der skal flyttes mv. til foråret.

Jeg synes selv, dette er en ret god ide, så den er hermed givet videre.

God arbejdslyst i haverne i den kommende sæson, som jo snart kan begynde i
det små med forkultivering af de alt for mange frø, man altid får købt.

Mvh. Rebekka

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 09-02-02 10:22

Det er en ret god ide ... Den vil jeg snuppe...