Støbning af fundament
Fra : Basse

Dato : 07-02-02 16:54

Vi påtænker at bygge udestue og vil lave et støbt fundament, men hvor dybt
skal der graves ned ? Min mand er ikke helt glad ved tanken om at skulle
grave 90 cm. ned, som han har hørt, så inden han går gang vil han lige være
helt sikker på, at det er den rigtige dybde.

Vi er også lidt i tvivl om det kan svare sig selv at blande cementen eller
om det ikke er ret meget dyrere at få det hjem færdigblandet (fundamentet
skal være ca. 26 kvm). Er der nogen, der kender prisen på at få
færdigblandet cement leveret ?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Rebekka

Fra : Holten

Dato : 07-02-02 18:35

"Basse" <garp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> helt sikker på, at det er den rigtige dybde.

90 cm

> [...]
> om det ikke er ret meget dyrere at få det hjem færdigblandet (fundamentet
> skal være ca. 26 kvm). Er der nogen, der kender prisen på at få

Ca. 7-800 kr + moms pr. kubikmeter.

MVH

Holten

Fra : fam. Jensen

Dato : 07-02-02 22:09

hej i skal min 9o cm ned og der skal værer bærer dygtigt
lerjord ellers er det længer ned husk også 2 stk 12 mm rundjern 15cm fra
bunden i sokkelen slut af med 2stk lega blokke i toppen det siger loven 5cm
kant isolering i en dybte af 60 cm og 225mm gulv isolering et stk 6mm rionet
..
På fyn kan beton 15 til sokkel og grovlag købes for 575+moms i vissenbjerg
og ejby

Fra : Kim Bernhart

Dato : 07-02-02 22:44

Hej,

Jeg kan ikke huske prisen på beton, men da vi lavede en tilbygning til vores
hus skulle der støbes 22 lbm. fundament og jeg regnede ud hvor mange
blandinger det var i en alm. blander og det var mange! Det hjælper
selvfølgelig hvis man har en tvangsblander, men den skal man som regel ud og
leje. Vi valgte og få det leveret færdigblandet og det hele var overstået på
30 min.

Husk at hvis i selv vil støbe så køb mørtel i/hos en grusgrav, det er
betydelig billigere end i trælasten.

I vores tilfælde mener jeg at det var omkring 2000 kr dyrere at få det
leveret fremfor at bruge en weekend med hjælp fra venner osv.

I kan jo selv prøve at regne ud hvor mange blandinger man skal have lave.
Ca. 1 kbm. (1000 l.) pr 3 meter. Vores alm. blandemaskine rummer ca. 100 l
når den er fyldt, så det var (oprundet) 100 blandinger og det er det ikke
værd at spare. Derudover skal i også tænke på hvad i skal med det grus /
sten som bliver tilovers. Skal det afhentes af en vognmand forsvinder
besparelsen stille og rolig. Vennerne kan bruges bedre til noget andet hårdt
arbejde.

Go' fornøjelse

Kim

PS. grav evt. ud til fundamentet inden i beslutter jer, så har i fundet ud
af at i ikke vil bruge mere tid på den del af projektet.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-02-02 00:09

> [...]
5cm
> kant isolering i en dybte af 60 cm og 225mm gulv isolering et stk 6mm

Det er nok rigtigt, men i betragtning af at mange huse på landet stort set
står på den bare jord, må det vel være lidt op til én selv, hvor mange penge
man kan slippe afsted med at lade være med at grave ned.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : fam. Jensen

Dato : 08-02-02 20:50

> [...]
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
> jaaa men så tør jeg ikke at sælge huset for så er det en bevisdt skjult
fejl for det andet skal kommunen godkende tegningerne på udstuen

Fra : Jens

Dato : 09-02-02 09:44

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:3c630b37$0$89108$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er nok rigtigt, men i betragtning af at mange huse på landet stort set
> står på den bare jord, må det vel være lidt op til én selv, hvor mange penge
> man kan slippe afsted med at lade være med at grave ned.

De huse på landet, er det dem med de skæve gavle og
mange revner? )

--
Hilsen Jens

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-02-02 14:01

> De huse på landet, er det dem med de skæve gavle og
> mange revner? )
>
> --
> Hilsen Jens

Jeg mener ejendomshandlerne kalder dem rustikke....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : S B

Dato : 08-02-02 02:30

"Basse" <garp@get2net.dk> wrote in

> [...]
> eller om det ikke er ret meget dyrere at få det hjem færdigblandet
> (fundamentet skal være ca. 26 kvm). Er der nogen, der kender prisen på

Man kan leje en lille gravmaskine for ca. 1500 kr. i en weekend, det gør
det hele meget nemmere, og de er ikke så svære at køre

Søren

Fra : Frede Sørensen

Dato : 17-02-02 15:47

nøjs bare med at grave 60 cm, frosten kommer aldrig dybere i Danmark!!!
De 90 cm er fra gamle dage, ligeså de 110 cm til vandrør