Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Gainward Geforce3 og 4
Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 07-02-02 15:06

Jeg har et par spørgsmål omkring Gainward's Geforce grafikkort.

1. Hvem forhandler "Gainward GeForce3 PowerPack !!! Ti/460 TV/DVI Golden
Sample" og "Gainward GeForce3 PowerPack !!! Ti/450 TV Golden Sample" i
Danmark ?

2. Er Gainward's Geforce 4 kommet til DK? Hvis ja, hvor kan de købes?

På forhand tak!

Mvh. Jens

Fra : Per Larsen

Dato : 07-02-02 15:55

Gf4 kommer først til DK ca. d.1/3 så vent med at købe :).
og svar på spørgsmål 1. er se www.Edbpriser.dk
personligt ville jeg vælge et andet mærke end Gainward, men hvis du har
penge nok...

Mvh. Per Larsen

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 07-02-02 16:13

"Per Larsen" <tigerfroen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> og svar på spørgsmål 1. er se www.Edbpriser.dk
> personligt ville jeg vælge et andet mærke end Gainward, men hvis du har

Årsagen til at jeg overvejer Gainward er deres billedkvalitet. Flere andre
mærker geforce-kort, har en dårlig billedkvalitet. Bl.a. har Asus ikke
ligefrem haft den bedste.

Gainward og Leadtek skulle vist være meget suveræne, når det gælder
billedkvalitet.

Jeg vil jo gerne kunne beholde den billedkvalitet, mit 2 år gamle Matrox
G400 32DH kan levere. Den er jo ligefrem suveræn, selv i de høje
opløsninger.

Mvh. Jens

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-02-02 17:06

"Jens Beltofte Sørensen" wrote:

> [...]
>
> Jeg vil jo gerne kunne beholde den billedkvalitet, mit 2 år gamle Matrox
> G400 32DH kan levere. Den er jo ligefrem suveræn, selv i de høje

Du bør overveje et Radeon 8500, det skulle havde en esuper billedkvalitet, og
skal det være Geforce så er der vist ingen som når kort fra Canopus som endda
skulle være bedre end Matrox.

Mvh

Bruno

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 07-02-02 20:45

> [...]
> ligefrem haft den bedste.
>
> Gainward og Leadtek skulle vist være meget suveræne, når det gælder

Overvej også de tyske ELSA kort.

Jeg mener at det var dem der sammen med Intergraph havde lavet det GLZ kort
jeg har set i en maskine der kunne vise Røngtenbilleder (og der skal 2D
kvali være ok)..

Et minus er dog at de er ret dyre..

MVH
Nikolaj

Fra : Sven

Dato : 09-02-02 16:56

> [...]
>
> Jeg vil jo gerne kunne beholde den billedkvalitet, mit 2 år gamle Matrox
> G400 32DH kan levere. Den er jo ligefrem suveræn, selv i de høje

Jeg mener nu, at det er Gainward og Suma der er kendt for deres
billedkvalitet. Jeg har selv skiftet fra Creative og til Gainward (skiftet
fra Gf2 til Gf3), og billedkvaliteten ER meget bedre på Gainward (19"
monitor op til 1600x1200), men hvormeget af det der er Gainward, og hvor
meget der ligger i forskellen på Gf2 og Gf3 ved jeg ikke. Jeg har også set
et SUMA Gf3 på en Sony 21", virkelig god billedkvalitet i sammenligning med
hans tidligere InnoVision Gf2.

At jeg så også var meget heldig mht overclocking med mit Gainward, gør jo
heller ikke noget Mit Gainward er ca ½ år gammelt, og dengang kostede
det ikke mere end andre Gf3 kort, men det kan som nævnt OC en hel del mere
end andre Gf3. Det kører klippestabilt på 250/570 Mhz hvilket vel må siges
at være meget pænt for det originale Geforce 3.

Sven

Fra : Jens Sørensen

Dato : 09-02-02 17:27

"Sven" <sven@nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et SUMA Gf3 på en Sony 21", virkelig god billedkvalitet i sammenligning

Anandtech testede på et tidspunkt geforce3-kort. De testede også
billedkvaliteten, se: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1507&p=14.

Der er tilsyneladende stor forskel på dem.

Fra : Sven

Dato : 09-02-02 23:51

> Anandtech testede på et tidspunkt geforce3-kort. De testede også
> billedkvaliteten, se: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1507&p=14.
>
> Der er tilsyneladende stor forskel på dem.

Ja, det er derfra jeg mener, at det er Gainward og SUMA der har den bedste
billedkvalitet, og så ud fra det jeg selv har set. Det var bl.a denne test
der fik mig til at købe Gainward da jeg skulle have nyt Gf3 kort.

Sven