Konvertering af TP7 til Delphi4 konsolprog~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-02-02 14:41

Hej alle

Jeg har et større program som jeg ikke orker at skrive om, i
hvert fald ikke lige nu. Derfor er jeg ved at kaste det ind i
Delphi, og den æder da også det meste råt, men Jeg har brugt en
record, DateTime, som hører sammen med UnPackTime som tager en
LongInt som parameter. Jeg bruger det til at aflæse fildatoer som
en LongInt og udpakke den til en DateTime-record.

Hvilke funktioner og strukturer svarer dertil i Delphi?

--
Bertel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-02-02 22:49

Hej Bertel

Kig på FileDateToDateTime. Jeg anvender den bl.a. sammen med TSearchRec

Hilsen
Uffe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-02 16:36

Uffe Kousgaard skrev:

>Kig på FileDateToDateTime. Jeg anvender den bl.a. sammen med TSearchRec

Meget smukt. Det er netop det jeg mangler.

Ved du også hvad der erstatter DosError (og evt. IOResult nu jeg
er i gang)?

Kender du en bog eller en hjemmeside der kunne hjælpe med lige
netop sådanne konverteringsproblemer?

Jeg overvejer også at få fat i en Delphi-lærebog, men det er
noget andet.

--
Bertel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-02-02 17:21

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
> Ved du også hvad der erstatter DosError (og evt. IOResult nu jeg
> er i gang)?

Det kan vist findes her:
http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/IO/IOResult.htm

> Kender du en bog eller en hjemmeside der kunne hjælpe med lige
> netop sådanne konverteringsproblemer?

Desværre, men jeg har lige læst om en fyr, som skulle i gang med at
konvertere 47 mio linier MS Quick Pascal kode. Han regnede med at bruge
1 års tid på det.

> Jeg overvejer også at få fat i en Delphi-lærebog, men det er
> noget andet.

Prøv f.eks:
http://www.marcocantu.com/epascal/default.htm
http://www.marcocantu.com/edelphi/default.htm
http://www.kaposnet.hu/books/tysdelphi4/

Hilsen
Uffe

Fra : Thomas Schulz

Dato : 09-02-02 11:14

> konvertere 47 mio linier MS Quick Pascal kode. Han regnede med at bruge
> 1 års tid på det.

Ikke mere? :)

47 mil
er altså en del...

Alene at læse 47 mil linjer burde tage en rum tid, så at forstå programmet
mv. Konvertere det, rette bugs etc.

Thomas

Fra : Thomas Due

Dato : 11-02-02 08:20

> [...]
> er altså en del...
>
> Alene at læse 47 mil linjer burde tage en rum tid, så at forstå programmet

Det var nu altså også "kun" 4,7 millioner linier kode, men de er til gengæld
fordelt på ca. 11.000 units...

Jeg er glad for at det ikke er mig ;)

Mvh
Thomas Due

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-02-02 09:32

"Thomas Due" <tdue@mail.dk> wrote in message
> Det var nu altså også "kun" 4,7 millioner linier kode, men de er til
gengæld
> fordelt på ca. 11.000 units...

Du har ret, men 4,7 mill. er også en del.