vand i kælderen
Fra : lhs

Dato : 07-02-02 13:42

Hej

Jeg drænede kælderen for tre år siden, men iår er der atter kommet vand i
et af mine kældrerum, hmmm...

Jeg har mistanken vendt imod en lyskasse, med et tilstoppet udløbsrør.
Lyskassen har, tror jeg fungeret som tragt for regnvand og fra vand fra en
defekt tagrende hvor vandet er sivet i en sprække (2- 3 centimeter) mellem
vindue og beton og ned i kælderen. Da jeg har lagt et trægulv oven på
betonnen og sat gibsvægge op bemærkede jeg først vandindsivningen, da vandet
kommer op på gulvtæppet - surt.

Nu er mit spørgsmål, for at forhindre evt. uheld i fremtiden, er det muligt
at ligge et `flydende´ trægulv på plastik kodser, lave et huld i
kældergulvet og sætte et pumpe derned. Jeg er heldig i at kælder gulvet
hælder lidt, så evt. fugt/vand vil altid samle sig i et bestemt hjørne, der
for vil jeg placere pumpen der.

Er der nogle der har gode råd eller erfaring om dette ? Bør jeg hagge hele
beton gulvet op og ligge dræn under eller hvad.

Hilsen den uheldige

lars HS

Fra : Lene

Dato : 07-02-02 14:21

Hej
Jeg ved ikke om man kan lave et hul i gulvet til en pumpe.
Men jeg har god erfaring med flydende trægulve lagt ovenpå et "plastgulv"
fra et firma der hedder Platon.
Det er et plastgulv med "dupper" så vandet kan løbe væk eller fordampe.
Vi har haft stor glæde af det i vores kælder.
Platon laver også "drænvægge" til ydersiden af muren under jordhøjde.
Held og lykke

Lene