Alternativ til TDC? - igen!
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 07-02-02 13:28

TDC news er (har været?) 'nede' her i formiddags - og vanen tro er deres
statusside ikke videre meddelsom!

Jeg kigger mig om efter en alternativ news server - med nogenlunde
tilsvarende udbud.

(Sunsite mangler de 'comp.xxx'-grupper, jeg p.t. læser)

Nogen forslag?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-02-02 13:48

"Hans H.V. Hansen" wrote:

> Jeg kigger mig om efter en alternativ news server - med nogenlunde
> tilsvarende udbud.

Har du prøvet TDC's <URL: nntp://dtext.news.tele.dk>. Den indeholder kun
tekst-grupperne, og giver derfor sjældent problemer (mindre belastning).

Michael Rasmussen

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 07-02-02 14:51

Michael Rasmussen <michael@chatroom-dansk.dk> wrote:
> Har du prøvet TDC's <URL: nntp://dtext.news.tele.dk>. Den indeholder kun
> tekst-grupperne, og giver derfor sjældent problemer (mindre belastning).

Det var dén, jeg brugte - og nu funker den altså igen! :)
[Så længe, det varer?]

Men alligevel modtager jeg gerne gode forslag vedr. andre news servere!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-02-02 15:00

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> [Så længe, det varer?]
>
> Men alligevel modtager jeg gerne gode forslag vedr. andre news servere!

Du kan få en kopi af den skrivelse vi har fra TDC om deres elendige news
server og den nar de har der bestyrer den.

--
Ciao Jesper ) http://www.gylling.net/
How do you tell a communist? Well, it's someone who reads

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 07-02-02 20:34

> Du kan få en kopi af den skrivelse vi har fra TDC om deres elendige news
> server og den nar de har der bestyrer den.

Jo tak, det kunne da være interessant - jeg har jo goså selv i sin tid
'brevvekslet' med dem! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Ninzen

Dato : 07-02-02 15:56

> [...]

> [Så længe, det varer?]
>
> Men alligevel modtager jeg gerne gode forslag vedr. andre news servere!

Jeg har før brugt news.cis.dfn.de. Der var aldrig problemer.

http://news.cis.dfn.de/

Den er rigtig god og dækker også de udenlandske.

Man skal registrere sig, og vente et par dage.

Jeg har nogle problemer nu med at få det til at fungere i MacSOUP selvom
de har pindet brugen ud her:

http://news.cis.dfn.de/de/configuration/soup_de.html

Som jeg har skrevet i <1f75j9l.12eosce1kog5plN%Ninzen@ofir.dk>

Det er rigtigt ærgerligt.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 07-02-02 20:34

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:
> Jeg har nogle problemer nu med at få det til at fungere i MacSOUP selvom
> [...]

Ja, det husker jeg lidt om! Hvis jeg får taget mig sammen til at prøve,
skal jeg delagtiggøre dig i mine 'erfaringer'! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper

Dato : 07-02-02 17:54

> [...]

> tilsvarende udbud.
>
> (Sunsite mangler de 'comp.xxx'-grupper, jeg p.t. læser)

Der er flere muligheder:

* Du kan betale dig fra det hos f.eks. Newsguy.com

* Hent NewsFinder 1.2 fra
http://ziggy.speedhost.com/NewsFinder1.2.sit.hqx og find en åben
newssserver.

* Brug en søgemaskine for at finde en åben newsserver

* Spadser igennem en proxy for at få adgang til en passende newsserver
--
Jesper.
"Africa, the continent where life is spun from a thinner thread