Tagpap
Fra : ingste

Dato : 07-02-02 13:18

Hvor kobes tagpap billigst?

Fra : hschak

Dato : 14-05-02 02:18

"ingste" skrev d. 07-02-02 13:18 dette indlæg :
> Hvor kobes tagpap billigst?
>
> Det kommer virkelig an på hvad du forlanger af pappen i Danmark findes
der 2 Fabrikker som laver tagpap og af en virkelig god kvallitet nemlig
http://www.phoenix-tag.dk/ og http://www.ico-pal.dk pappen fra disse
2 firmaer kan holde med 100% garanti i 30 år. en rulle tagpap hos dem
er prisen ca 1 rulle a 1x 8m ca 700,-.. Men du kan så vælge at købe en
Udenlansk tagpap som da heller ikke er dårlige og prisen er noget under
hvad de danske koster. du kan finde en lokal Tagpapmester i dit område
som bruger en billig udenlansk pap her http://www.inta.dk/
Til sidst er der så også Byggemarkederne men her skal man lige være klar
over at den pap de sælger er 2 sorterings pap.

Hilsen hschak icq 151891666

http://www.kandu.dk/

Fra : Per H

Dato : 14-05-02 04:59

On Tue, 14 May 2002 01:17:35 GMT, "hschak" <hschak.news@kandu.dk>
skrev:

>Til sidst er der så også Byggemarkederne men her skal man lige være klar
>over at den pap de sælger er 2 sorterings pap.
Hvordan kan man se at det er 2 sorteringspap.

det må da kunne ses på indpakningen, ellers vil trælasterne /
byggemarkederne da benægte det.

Hvad er forskellen

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : hschak

Dato : 18-05-02 23:10

"Per H" skrev d. 14-05-02 04:59 dette indlæg :

> Hvordan kan man se at det er 2 sorteringspap.
>
> det må da kunne ses på indpakningen, ellers vil trælasterne /
> [...]

Jamen det har du da ganske ret i Per. Men man kan virkelig se det på
tyggelsen da pap købt i et byggemarked ikke er nær så kraftig som 1
sorterings pap . Da der ikke er nær så meget asfaldt og skifferer på og
det skyldes at på fabrikken når de skal omstille maskinerne og slukker
ned kommer der ikke så meget asfaldt og skiffer på denne pap som når de
ellers kører for fuld damp og det er denne pap der sælges i
byggemarkeder. Jeg har været på besøg på både Phønixés og ico-pals
tagpap farbrik og der er ens begge steder...

http://www.kandu.dk/

Fra : Per H

Dato : 19-05-02 14:22

On Sat, 18 May 2002 22:10:24 GMT, "hschak" <hschak.news@kandu.dk>
skrev:

>Jamen det har du da ganske ret i Per. Men man kan virkelig se det på
>tyggelsen da pap købt i et byggemarked ikke er nær så kraftig som 1
>sorterings pap . Da der ikke er nær så meget asfaldt og skifferer på

kan man ikke se det på indpakningen at det er 2 sortering?
For der er vel samme garenti på pappen, hvis det ikk er anført at
kvalitetet er dårligere?

Og hvad med prisen?

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Bachelor

Dato : 03-06-02 23:58

"hschak" <hschak.news@kandu.dk> wrote in
news:6fAF8.11477$4f4.439310@news000.worldonline.dk:noget der ligner dette

> [...]
> byggemarkeder. Jeg har været på besøg på både Phønixés og ico-pals
> tagpap farbrik og der er ens begge steder...

LOL

Fra : Bachelor

Dato : 04-06-02 00:05

"hschak" <hschak.news@kandu.dk> wrote in
news:xwZD8.2404$4f4.186989@news000.worldonline.dk:noget der ligner dette

> Til sidst er der så også Byggemarkederne men her skal man lige være klar
> over at den pap de sælger er 2 sorterings pap.

Jeg vil ikke afvise at der måske kan være et byggemarked der
sælger noget 2. sorterings pap, men at det skulle være generelt
er helt hen i vejret. Pap er kvalitetsmærket og i gamle dage
betød f.eks. det at en pap hed GF4000 at den vejede 4 kg. pr. m2
tilsvarende en PF5500 5,5 kg. pr. m2.
I mit område kender jeg 2 store tagdækkerfirmaer som udelukkende
bruger tyske produkter som kan man jo gøre sine tanker om det.

Fra : hschak

Dato : 05-06-02 02:33

Balchelor har helt ret i hvad han skriver angående pap og vægt Gf står
for Glas væv men den bruges ikke mere og så er der PF som er Polyester
filt. i dag bruges en pap der også har betegnelserne SBS som betyder at
der er lagt gummi ind i pappen , for at den kan arbejde uden at revne .
det er den mest anvendte pap, og denne pap kan man ikke købe i et bygge
marked. den er halv dyr så derfor er der mange firmaer der køber den i
feks. Tyskland . artin
R1'02
GSX-R400'94news010.worldonline.dk...

http://www.kandu.dk/

Fra : Bachelor

Dato : 18-06-02 00:00

"hschak" <hschak.news@kandu.dk> wrote in
news:GOdL8.18228$N46.806920@news010.worldonline.dk:noget der ligner dette

> [...]
> der er lagt gummi ind i pappen , for at den kan arbejde uden at revne .
> det er den mest anvendte pap, og denne pap kan man ikke købe i et bygge

Nå, det kan man nu sagtens :) Kender du nogen der kun
tilbyder en ikke SBS modificeret pap ? (Jem og Fix undtaget
hvis de sælger pap)
Som du selv sagde, så var de gamle GF papper ikke SBS modific.,
men der er vist ikke mange der vil prakke den på en kunde i dag.
Prøv at sprøge lidt rundt, hvis du køber en Icopal TOP 400
eller TOP 500 er det SBS modificeret asfalt der er brugt.
TOP 500 har tilsat mest SBS og er derved den der bedst kan
tåle kulde men er også den dyreste. Den pap som tagdækkere
bruger i dag er eller svarer til en Icopal TOP 500 og er vist
den eneste kvalitet til større byggeri der må anvendes iht. TOR.
En GF pap kan du anvende til mindre udhuse eller sekundære
bygninger, men jeg ville aldrig selv vælge en kvalitet ringere
end en TOP 400 selv til et cykelskur.TOP 400 og 500 vejer det
samme pr. m2 men er ikke lavet af helt den samme SBS bitumen,
men har svjv det samme polyester bærelag.