hmmm nye afgifter?
Fra : Pusterummet

Dato : 07-02-02 12:59

I har vel hørt at bilers pris stiger, men reservedelene falder (ja hurra
da).. Men gælder dette osse mc´er? det gør det vel
Sebastian, Odense
RF400R (der er ude i uge 8)

Fra : boe

Dato : 07-02-02 13:01

"Pusterummet" <pust.vade@os.dk> wrote in message
> I har vel hørt at bilers pris stiger, men reservedelene falder (ja hurra
> da).. Men gælder dette osse mc´er? det gør det vel

Næh, det tror jeg da ikke. Jeg har ikke på fornemmelsen, at
motorcykelfabrikkerne sælger motorcykler billigere til danmark end de gør
til alle andre lande.
Årsagen til, at biler stiger, er at EU vil forhindre fabrikkerne i at sælge
reservedele til overpris i danmark. Dermed falder fabrikkernes indtjening,
og derfor vil fabrikkerne hæve de meget lave priser, som danske importører
betaler for en bil.

Bo, VF1000F

Fra : origo@earthling.net

Dato : 07-02-02 13:07

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> [...]
> og derfor vil fabrikkerne hæve de meget lave priser, som danske importører

Jeg trodde problemet snarere var den re-eksport som forekommer fra lande med
lave netto-bilpriser. Importørene gjør hva de kan for å begrense dette, det
samme gjør fabrikkene. Det må de derimot ikke i henhold til EU reglene.
Hertil et ønske om å sikre noenlunde ens konkurranse og priser på
forskjellige markeder, hvorfor prisene stiger i DK.

JS

Fra : boe

Dato : 07-02-02 13:19

<origo@earthling.net> wrote in message news:a3tqhn$jc7$1@sunsite.dk...
> [...]
> Hertil et ønske om å sikre noenlunde ens konkurranse og priser på
> forskjellige markeder, hvorfor prisene stiger i DK.

Tjah, joh, der er nok tale om en kombination af flere ting. Citat fra
Politiken:

"Ifølge forslaget skal de autoriserede værksteder have mulighed for at købe
reservedele hos andre end fabrikken selv. Forslaget vil samtidig forpligte
fabrikkerne til at give de uafhængige værksteder adgang til tekniske
informationer, som gør det muligt at servicere bilerne. "

Derved hindres fabrikkerne jo i at sælge reservedele eksklusivt. Og dermed
formindskes deres indtjening og incitamentet for at sælge billige biler til
danske importører.

Bo, VF1000F

Fra : Kim K

Dato : 07-02-02 15:08

> med
> det

Måske måske men fakta er om ikke andet at priserne kommer til at stige. Alt
lige vil priserne på biler derfor stige, hvilket anders nok bliver nødt til
at gøre noget ved- hvis han ikke vil blive rimelig upopulær.
Så afgiftssystemet for biler bliver nok ændret, og så er det jo dejligt
fristende at håbe på at mc afgiften også får en gang af kniven

med håbefulde hilsner
Kim