rensning af eternittag
Fra : edob

Dato : 07-02-02 10:05

Hej.

Jeg mener at have set i lokalaviserne at der udlejes renseudstyr til selv at
foretage afrensningen af eternittage.

Alternativt kan man selv afrense tagpladerne med masser af vand og en stiv
børste.

Efter afrensning sprøjtes tages med alge/mosdræber. (sælges under et andet
navn).

Derefter primes taget med en fortyndet primer for at lukke overfladen og
give en god vedhæftning. F.eks. en mikrodisperser primer.

Taget males to gange med en passende akrylmaling.

Jeg har foretaget ovennævnte behandling 2 gange med 15 års mellemrum, sidst
for 1 år siden.

Jeg kan godt fortælle dig at der skal lægges meget arbejde i - man kommer
ikke sovende til et godt resultat. Til gengæld vil jeg påstå at taget får
en meget god behandling som får det til at holde sig tæt og pænt i rigtig
mange år.

Jeg udførte selv afrensningen manuelt med vand og børste. Alt malerarbejde
blev udført med pensel hvor malingen virkelig bliver arbejdet ned i taget og
ikke som med sprøjtemaling lægger sig som en hinde henover ujævnheder.

v.h. frank.

Fra : Gaffa

Dato : 07-02-02 11:46

Meget fint. TAk for hjælpen.